بازار بزرگ استانبول ترکیه

بازار بزرگ استانبول ترکیه

بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول ترکیه

بازار بزرگ استانبول ترکیه

بازار بزرگ استانبول یاGrand Bazzarیکی از وسیعترین بازارهای سرپوشیده در جهان است که ساخت آن از سال 1455آغاز و در سال 1730به اتمام رسید. این بازار اعظم و کهن شصت‌ویک راسته و خیابان اصلی و حدود چهار هزار مغازه یا حجره دارد.

در زمان سلطان محمد دوم عثمانی یک ساختمان برای تجارت پارچه و منسوجات در بازار احداث شد.ریشه معماری و روش بنای بازار استانبول به معماری بازار تهران برمیگردد.از بنام‌ترین راسته‌های بازار می‌شود به راسته کفش‌فروشان، پارچه‌فروشان و از همه معروف‌ تر راسته جواهرفروشان اشاره کرد.

قسمت مهم بازار بزرگ استانبول مستطیل شکل می‌باشد که دیواره‌هایی از جنس سنگ دورتادور بازار را فراگرفته است.در قدیم گودال‌هایی برای محافظت از بازار در پیرامون آن کنده شده بود.

با تور ارزان استانبول با راه رفتن در بازار بزرگ استانبول یا همان Grand Bazzar به‌خوبی ترکیبی از معماری سنتی اما با مغازه‌ها و فروشگاه‌های بروز، نگاه شما را به خود جذب می‌نماید.

بازار بزرگ استانبول ترکیهReviewed by اول تور on Nov 27Rating: 4.0بازار بزرگ استانبول ترکیهبازار بزرگ استانبول یاGrand Bazzar یکی از وسیعترین بازارهای سرپوشیده در جهان است که ساخت آن از سال 1455 آغاز و در سال 1730 به اتمام رسید.

بهترین جاهای دیدنی استانبول ترکیه – بازار بزرگ استانبول ترکیه – تور ارزان استانبول – تور ارزان ترکیه – تور استانبول – تور ترکیه

1 دیدگاه

  1. helma.torabi گفت:

    به نظر من یکی از لذت بخش ترین کارها خرید از بازار های ترکیه است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی