تاریخچه پاتایا ،تایلند

تاریخچه پاتایا ،تایلند

معرفی و تاریخچه شهر پاتایا ،تایلند

تاریخچه پاتایا ،تایلند

تاریخچه پاتایا، شهر گردشگرپذیر تایلند:

 

پاتایا یکی از نواحی مهم استان چنبوری است و اهمیت و موفقیت این شهر بیشتر به علت مکان جغرافیایی آن است که در نزدیکی خلیج واقع شده است. جمعیت شهر پاتایا تقریبا حدود ۱۰۷,۴۰۶ نفر است که اهالی بومی خود این شهر هستند. پاتایا 22.2کیلومتر مربع مساحت دارد. خود شهر پاتایا، یک بخش شهری مستقل است و نقطه عطف شهری پاتایا-چنبوری محسوب می شود. به علت جاذبه ها و دیدنی های منحصر بفردی که دارد پس طبیعتا بیشتر درآمد این شهر از صنعت گردشگری تامین می شود که بسیار در این امر موفق هم بوده. این شهر رنگارنگ و بی نظیر با نقاط دیگری مثل ووهان، چینگ دائی، چیمکند قزاقستان، سن پترزبورگ روسیه و ژانگجیاجی چین به نوعی پیمان خواهرخواندگی دارد. 

طبق اسناد و مدارک باستانی که وجود دارد این شهر نام خود را از ارتش شاه تکسین و مارش نظامی آن به ارث برده. تکسین در قرن هجدهم بر پاتایا پادشاهی می کرد. طبق گفته های تاریخی وقتی شاه تکسین ارتش خود را به سمت پاتایا حرکت داد و به نزدیکی آن رسیدند، با مقابله نظامی رهبری به اسم نای کلوم مواجه شدند و راه خود را سد شده دیدند، اما نای کلوم هنگامی شاه تکسین و بزرگی قوای او را می بیند با اون صلح می کند و از پیروان تکسین می شود، در نتیجه نزاع و درگیری میان آنها پیش نیامد.

بعد از این واقعه یعنی محل تلاقی دو ارتش تکسین و نای کلوم نام این منطقه تاپ فرایا که همان نام ارتش تکسین است گذاشته شد. درگذر زمان این نام اصالت خود را از دست داد و به پاتایا تغییر نام داد. معنای پاتایا یعنی بادهای جنوب به غرب و شمال به شرق که نوید از آغاز بارش های سیل آسا و موسمی را می دهد.

تا قبل از نزاع و درگیری بین ویتنام و آمریکا پاتایا شهر مهمی محسوب نمی شد و تنها یک دهکده بود که مردم آن به ماهیگیری اشتغال داشتند ولی پس از جنگ نظر ارتش آمریکا و ویتنام را به خود جلب کرد. هنگامی که در میانه جنگ نیروهای آمریکایی در نقاط مختلف تایلند مستقر شدند در گذر زمان به طبیعت و مناطق بکر و دست نخورده اطراف علاقمند شدند و اینگونه بود که پاتایا توانست به مرور رشد یاد و پیشرفت کند.داستان های زیادی در این رابطه نقل شده از جمله:

 زمانی نیروهای زیادی از ارتش آمریکا هنگامی که به شهر پاتایا رسیدند چند روزی را در این مکان به استراحت و تفریح پرداختند. ارتش آمریکا در این مدت به شدت به این منطقه علاقمند شدند و همین سبب شد مرتبا از پاتایا صحبت کنند و در نتیجه کم کم صعنت گردشگری پاتایا پا گرفت و تبدیل به یکی از جاذبه های تایلند شد. درستی و حقیقت این داستان ها خیلی مشخص نیست ولی این موضوع صحت دارد که این شهر زیبا از سال های پایانی قرن بیستم توریست ها و مسافران زیادی را به خود جذب کرد و در مدت بسیار کوتاهی بسیار رشد یافت تا جایی که امروزه سواحل و طبیعت بکر این شهر از پرطرفدارترین مناطق گردشگری تایلند بشمار می رود.

تاریخچه پاتایا ،تایلندReviewed by اول تور on Feb 21Rating: 3.0تاریخچه پاتایا ،تایلندمعرفی و تاریخچه شهر پاتایا یکی از نواحی مهم استان چنبوری و یکی از مهم ترین شهر های کشور تایلند . 

معرفی و تاریخچه شهر پاتایا یکی از نواحی مهم استان چنبوری و یکی از مهم ترین شهر های کشور تایلند .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی