تور یک روزه روستای کردان

تور یک روزه روستای کردان

تور داخلی

تور کردان

تور یک روزه روستای کردان

روستای كردان یكی دیگر از روستاهای زیبا و تاریخی منطقه هشتگرد است ، که فاصله آن از هشتگرد ۱۵ کیلومتر ، از شهر کرج ۲۲ کیلومتر از کوهسار۵ کیلومتر می باشد.این روستا به دلیل داشتن درختان انبوه و آب و هوای مناسب سالانه توریست های زیادی را جذب خود می کند.مردم کردان بهزبان باستانی تاتی تکلم می‌کنند.

 جاذبه های مهم روستا

از دیدنی‌های این روستا می‌توان برج آرامگاهی كردان، پل قدیمی‌بانو صحرای كردان، امامزاده شاهزاده حسین و بی‌بی شهربانو اشاره کرد. رودخانه کردان از رودخانه‌های استان البرز است که از ارتفاعات کهار بزرگ سرچشمه می‌گیرد و در اطراف روستای نجم‌آباد وارد رودخانه شور می‌شود.از شاخه‌های اصلی رودخانه کردان می‌توان به دروان و برغان اشاره کرد.

برج مقبره کردان در فاصله ۸۰۰ متری روستای کردان و در شمال غربی شهرستان ساوجبلاغ استان البرز قرار دارد.این برج با نمایی آجری و پلانی خورشیدی شکل و مدور، بر روی سکویی دایره مانند به قطر ۸ متر بنا شده و دارای ۳۴ کنگره به ارتفاع ۶ متر می‌باشد.گنبد این برج دو پوش و از نوع عرقچین می‌باشد.بر اساس شواهد و اسناد کشف شده، این بنا از آثار دوره سلجوقیان است و گفته می‌شود مقبره امامزاده حسین(ع) از نوادگان امام سجاد(ع) است و در تمام روزهای سال میتوان به زیارت آن رفت.درختان کهنسال توت و چنار در محوطه امامزاده و جوی‌های کوچک با آب زلال و پاک و جاده زیبای منتهی به امامزاده، از جمله جاذبه‌های طبیعی این اثر تاریخی می‌باشد.در 2 كیلومتری شمال غرب روستا پلی قدیمی ‌به نام بانو صحرا وجود دارد كه از نام منطقه گرفته شده است این پل آجری در دوره صفوی ساخته شده كه تنها دو پایه و بخشی از تاق‌های آن باقی مانده است.

تور یک روزه روستای کردانReviewed by اول تور on Dec 20Rating: 4.0تور یک روزه روستای کردانروستای كردان یكی دیگر از روستاهای زیبا و تاریخی منطقه هشتگرد است ، از دیدنی‌های این روستا می‌توان برج آرامگاهی كردان، پل قدیمی‌بانو صحرای كردان، امامزاده شاهزاده حسین و بی‌بی شهربانو را نام برد.

تور یک روزه تور داخلی روستای كردان یكی دیگر از روستاهای زیبا و تاریخی منطقه هشتگرد است ، از دیدنی‌های این روستا می‌توان برج آرامگاهی كردان، پل قدیمی‌بانو صحرای كردان، امامزاده شاهزاده حسین و بی‌بی شهربانو را نام برد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی