پیک نیک در گورستان ریزانا تسالونیکی

پیک نیک در گورستان ریزانا تسالونیکی

تور یونان

قبرستان ریزانا تسالونیکی

پیک نیک در گورستان ریزانا تسالونیکی:

داستان پیک نیک در گورستان:

پونتیک معنای دندان سیاهان را می رساند که در واقع لقب و نام گروهی از نژاد یونانی محسوب می شود. این گروه در اطراف دریای سیاه مابین سالهای ۱۹۱۴ تا ۱۹۲۳ میلادی می زیستند. حدود ۳۵۰.۰۰۰ نفر از جمعیت این گروه توسط عثمانیان در اوایل سال ۱۹۰۰ میلادی قتل عام شدند یا با جبر و ظلم از محل زندگیشان بیرون رانده شدند. در نتیجه این گروه به سرزمین های دیگری همچون ترکیه و گرجستان پناهنده شدند.

استفانوس افلیدیس ( Stefanos Oflidis ) نماینده ی پونتیک ها بود. او به کار تکنسین دندان اشتغال دارد و می گوید: اکثر ما از مردم عادی  هستیم ولی احترام به اجداد برایمان بسیار حائزاهمیت است.

او اینگونه تعریف می کند: هم نژادها و گروه های ما در تسالونیکی سکونت دارند و در سالهای متوالی اجداد و بزرگانمان را در قبرستان های حواشی این شهر دفن کرده اند؛ اینطور که او عنوان می کند همیشه با کمبود جا مواجه بودند و پس از سه سال درگذشتگانشان نبش قبر می شدند تا اجساد جدید را در همان گورها به خاک بسپارند؛ آن ها با اینکار مخالف بودند و آن را عملی مقایر با عقایدشان می دانستند و به همین خاطر به جستجو برای قبرستان جدید پرداختند. مدتی بعد با یاری پدر روحانی الکساندروس صاحب قبرستانی جدید شدند.

 لفتریس (  Lefteris Tepetidis ) که اعضای خانواده اش از کشور قزاقستان به یونان پناهنده شده بودند در سال ۱۹۶۰ میلادی اعلام کردند که حاضر است ۶۰.۷۰۵ متر مربع از زمین شخصی خود را برای زنده نگهداشتن نام پسر ۱۵ ساله ی اش که مرده بود به مردم این گروه ببخشد؛ بعد از گذشت سالیان دراز که اجساد پونتیک ها آواره بودند و مکان مشخصی نداشتند جایی برای آرامش یافتن پیدا کردند.

حالا خیلی از بازماندگان این نژاد در کشور آلمان زندگی و کار می کنند. آنها معمولا نمی توانند هزینه ی مسافرت به تسالونیکی را بپردازند ولی طوری برنامه ریزی می کنند که با اتوبوس خود را به این  مراسم برسانند.

چطور به این مراسم بریم:

اگر می خواهید در این مراسم شرکت کنید باید به یونان سفر کنید. این مراسم در تمامی گورستان های یونان توسط ارتودوکس ها برگذار می شود. اگر در روز عید پاک به قبرستان های مسیحیان مراجعه کنید می توانید این پیک نیک را ببینید ولی چون گورستان ریزانا علت پدید آمدن این رسم است بیشتر مردم آنجا جمع می شوند که در شهر تسالونیکی واقع شده است.

تسالونیکی شهر بزرگ یونان است و گورستان آن نیز در روستایی از توابع اطرافش واقع شده است.

آدرس: یونان، تسالونیکی، روستای ریزانا، گورستان ریزانا.

نکات جالب:

ریزانا گورستانی است که در آن زندگان و مردگان باهم غذا می خورند.

مردم این گروه هرسال برای پاسداشت رنجی که متحمل شده اند و کم کردن غم از دست دادن خانوادشان هرسال روز موعود با رفتگان خود به پیک نیک می روند.

یونانی ها غذا خوردن بر مزار مردگان را امری عادی تلقی می کنند.

پیک نیک در گورستان ریزانا تسالونیکیReviewed by Yeganeh on Mar 15Rating: 3.0پیک نیک در گورستان ریزانا تسالونیکیاگر علامندید در یک تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید، پیشنهاد ما تور یونان است. در ادامه با اول تور همراه باشید تا با برخی از جاذبه های این کشور آشنا شوید.

اگر علامندید در یک تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید، پیشنهاد ما تور یونان است. در ادامه با اول تور همراه باشید تا با برخی از جاذبه های این کشور آشنا شوید.

2 دیدگاه ها

  1. حسن گفت:

    پیک نیک در گورستان چه جالب :/

  2. قاسم گفت:

    خیلی جالب بود مچکر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی