هلیوس اسطوره یونان

هلیوس اسطوره یونان

تور یونان

تندیس غول رودس

هلیوس اسطوره یونان:

معرفی هلیوس، اسطوره یونان:

 پیشتر نیز گفتیم که هلیوس، خدای خورشید در دوران یونان باستان بود. هلیوس فرزند تئا( Theia ) و هیپریون ( Hyperion ( شناخته می شود، تئا الهه ی بینایی و هیپریون الهه ( سپیده دم ) بودند.

 هلیوس چندین فرزند داشت که  آئیتس یکی از آن هاست، پاسیفائه، کیرکه و فایتون نیز نام سایر فرزندان هلیوس است. کم کم هلیوس عنوان پروردگار نور، روشنایی و خورشید را گرفت، در داستان های یونان معروف است که هلیوس هنگام سپیده دم تا غروب خورشید با ارابه ی آتشین خود در آسمان ها می گردد.

 مردم اینطور تصور می کردند که به علت نگاه کردن هلیوس از بالا به زمین تمام پدیده ها و مناطق دنیا را می توانست ببیند پس همواره هرچه میگفت مورد قبول و تایید سایر الهه ها بود. در داستان ها هلیوس را مردی خوش سیما و جوان، بدون ریش و با موهایی مجعد و بلند به تصویر می کشند.

هلیوس شلاقی در دست دارد و  از آن برای وادارا کردن اسب های ارابه به حرکت کردن استفاده می کند.

ساخت و ساز مجسمه:

بعد از تمام شدن ساخت مدل کوچک غول رودس که تنها یک متر داشت، ساختن مجسمه ی اصلی را آغاز کردند. چهارچوب و زیربنای این مجسمه از آهن بود، چهارچوب مجسمه ی آزادی هم همینگونه است ولی از فلز مس ساخته شده. در کتاب تاریخی ( Pilon ) آمده که برای ساخت این مجسمه  از ۱۵ تن برنز و ۹ تن آهن استفاده شده.

 بعد از اتمام کار اسکلت، بدنه را با سنگ پر کردند و بدنه اش را با پوششی برنزی پوشش دادند.

بالاخره غول رودس شمایلی از یک مرد را پیدا کرد که بر روی رود رودس ایستاده و بدنش تا نیمه پوشش دارد.

معمار غول رودس:

 چارلز لیندوس معمار و طراح این مجسمه بود. چارلز به وطن خود علاقه زیادی داشت و در جنگ های رودس حضور داشت. عظمت این مجسمه اساسی ترین مشکل چارلز بود به همین خاطر اول یک ماکت از مجسمه ساخت و تمام جوانب کار را بررسی کرد. ورقه ها و صفحات برنزی را برای لایه ی رویی مجسمه انتخاب کرد و موفق شد طراحی و ساخت آن را تکمیل کند. ولی قبل از تکمیل شدن تندیس از دنیا رفت.

در روایت های زیادی گفته شده که چارلز خود کشی کرده و علت آن را هم تندیس رودس عنوان می کنند. چون وقتی ساخت مجسمه رو به پایان بود چارلز فهمید روش ساخت رودس اشتباه بوده و نقصی بزرگ دارد، چون نمی توانست شرمندگی نسبت به مردم را تحمل کند خودکشی کرد.

برخی از داستان ها نیز اینطور روایت می کنند که چالز در میزان محاسبه ی هزینه ها اشتباه کرد و می توانست به راحتی با هزینه ی نیمی از بودجه در نظر گرفته شده مجسمه را تمام کند. ولی مدرک و سندی نیست که  این اداها را اثبات کند و فقط می توان گفت که چند سال تندیس رودس روی رود رودس بود و پوسته ی برنزیش نور را منعکس می کرد.

هلیوس اسطوره یونانReviewed by Yeganeh on Feb 16Rating: 3.0هلیوس اسطوره یوناناگر علاقمندید در یک تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید، پیشنهاد ما تور یونان است. با اول تور همراه باشید تا برخی از جاذبه های این سرزمین آشنا شوید.

اگر علاقمندید در یک تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید، پیشنهاد ما تور یونان است. با اول تور همراه باشید تا برخی از جاذبه های این سرزمین آشنا شوید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی