قوانین بازدید از کوه آتوس

قوانین بازدید از کوه آتوس

تور یونان

کوه آتوس

قوانین بازدید از کوه آتوس:

اگر علاقمندید که در یک تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید، ما تور یونان و دیدن جاذبه هایش را پیشنهاد می کنیم. در ادامه با اول تور همراه باشید تا با یکی دیگر از جاذبه های تاریخی یونان آشنا شوید:

تنها زنی که پا به آتوس گذاشت:

بر اساس افسانه ها تنها مریم باکره توانست وارد کوه آتوس یونان شود. معروف است که روزی مریم در راه قبرس بود تا لازاروس را از نزدیک ببیند در بین راه و نزدیک کوه آتوس وقتی که سوار یک قایق بوده، در اثر طوفانی مهیب قایق مریم در هم خورد می شود و آب مریم را به ساحل آتوس می برد. او وقتی که در مآمن گاهی ساکن می شود، آموزه های مسیحی را انتقال می دهد. کم کم تمام اهالی آتوس با ایمان شدند چون آموزه های دینی مریم را فرا گرفته بودند.

به خاطر همین عقاید و تفکرات بود که مردم فکر می کردند بعد از مریم هر کس دیگری وارد جزیزه شود و پا به محل زندگیشان بگذارد ، ارزش ها و جایگاه مریم را تحت الشعاع قرار خواهد داد. بنابراین این تفکر جرقه ای شد تا کم کم هر جنس مونثی را از این جزیره اخراج کنند.

نتنها بانوان که کودکان و حیوانات مونث هم باید از جزیره خارج می شدند و فقط پرندگان و حشرات مونث در آتوس ماندند چرا که قابل تشخیص نبودند و کنترلشان ممکن  نبود. این قانون روز به روز سخت تر شد بصورتی که حالا شرایط حتی از پیش هم سفت و سخت تر است نمی توان به راحتی آن ها را نادیده گرفت چون اجازه نخواهند داد.

حضور زنان در آتوس به رغم تمام ممنوعیت ها:

برخلاف تمام ممنوعیت ها در چند مورد قوانین سخت آتوس نادیده گرفته شد. یکبار در زمان جنگ و بیماری های همه گیر ، آتوس پذیرای زنان و کودکان بی دفاع بود و از آن ها مراقبت می کرد.

بار دیگر در سال ۱۳۴۷ میلادی، ملکه ی صربستان با نام Jelena Kantakuzin برای فرار از طاعون به این جزیره پناهنده شد و پس از او چندتن از شاهزاده خانم های صرب برای قدرانی و دادن کمک های مالی به این جزیره پا گذاشتند .

در سال ۱۷۷۰ و جنگ روسیه و ترکیه در سال ۱۸۲۱ و در زمان هولوکاست آتوس پناهگاه زنان و کودکان بود.

در سال ۱۹۲۹، زن یونانی با به تن کردن لباس راهبان می خواست وارد منطقه ممنوعه شود که شکست خورد و نتوانست.

در سال ۲۰۰۸ قاچاقچیان اوکراینی ۴ زن را در آتوس رها کردند. قاچاقچی ها توسط پلیس دستگیر شدند ولی آن ۴ زن بد شانس در ممنوعه ترین جای دنیا نجات یافته بودند و در نهایت به یونان برگشتند.

قوانین بازدید از آتوس:

پیش از حرکت هم از اورانوپولی و هم از دفاتر موجود باید مجوز بازدید به قیمت ۳۰ دلار بگیرید.

زمان ورود به آتوس رفتار غیرعادی و بد نشان ندهید. چون این سفر در واقع زیارتی است، نه تفریحی.

لباس مناسب یادتان نرود چون ممکن است راهبان را ناراحت و دلخور کند.

رستوران و هتل برای اقامت شما مهیا شده پس جواب این مهمان نوازی را خوب ادا کنید.

زنان و کودکان در حد ایستادن در قایق و از دور نگاه کردن می توانند آتوس را ببینند.

قوانین بازدید از کوه آتوسReviewed by Yeganeh on Feb 24Rating: 3.0قوانین بازدید از کوه آتوساگر علاقمندید که در یک تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید، ما تور یونان و دیدن جاذبه هایش را پیشنهاد می کنیم. در ادامه با اول تور همراه باشید تا با یکی دیگر از جاذبه های تاریخی یونان آشنا شوید.

اگر علاقمندید که در یک تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید، ما تور یونان و دیدن جاذبه هایش را پیشنهاد می کنیم. در ادامه با اول تور همراه باشید تا با یکی دیگر از جاذبه های تاریخی یونان آشنا شوید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی