تندیس غول رودس یونان

تندیس غول رودس یونان

تور یونان

تندیس غول رودس

تندیس غول رودس یونان:

اگر علاقمندید یک تور ارزان و تور خارجی به اروپا را تجربه کنید، پیشنهاد ما تور یونان و دیدن جاذبه های عجیب و حیرت انگیز آن است. در ادامه با اول تور همراه باشید تا با غول رودس یکی از عجایب هفتگانه مدرن آشنا شوید:

اینبار قرار است از یکی از عجایب هفتگانه کلاسیک دنیا یعنی غول رودس صحبت کنیم؛ اما این اثر قابل مشاهده نیست. تندیسی که روزگاری سمبلی ار خدای خورشید بود و به خاطر عظمت و بزرگی اش در فهرست عجایب هفتگانه دنیا قرار می گیرد.

تندیس غول رودس:

 غول رودس را طبق روایات در ورودی بندرگاه رودس( در برخی منابع رودز ) در جزیره رودس یونان ساخته بودند. این جزیره در یونان واقع شده بود و از اتحاد سه ایالت یالیسوس ( Ialysos )، کامیروس ( Kamiros ) و لیندوس ( Lindos ) که در یونان باستان حکومت می کردند تشکیل شده بود. سه ایالت رودس حدود ۴۰۸ سال قبل از میلاد مسیح با یکدیگر متحد شدند و سرزمینی رودس را بوجود آوردند.

 

رودس شهری پر رونق در میان ایالات یونان شناخته می شد و در واقع قطب اقتصادی آن بود و در ضمن با سایر سرزمین ها مراودات مالی و اقتصادی گسترده ای داشت. اما مجسمه باشکوه رودس در سال ۲۸۲ میلادی بعد از ۱۲ سال ساخته شد.

این غول ۳۳ متر ارتفاع داشت، البته سکوی آن جدا بود و مجسمه بر روی پایه ای از سنگ مرمر که خود ۱۵ متر ارتفاع داشت جای گرفته بود. چیزی که این مجسمه را منحصربفرد می کند این است که پاهای غول کاملا از هم باز بوده و در دو طرف ورودی بندر قرار می گرفت.

 این مجسمه هلیوس ( Helios )، یکی از اساطیر محبوب یونان را نشان می داد. هلیوس خداوند خورشید و نگهبان روشنایی بود. این غول دست راست خود را بالا برده و یک جام را نگهداشته. برخی می گویند دست چپ او پایین بوده و شلاقی بدست داشته اما برخی معتقدند تنها لباس خود را در دست داشته.

چون این غول هرگز دیده نشده و حالا از آن اثری نمانده درمورد ظاهر و نوع لباس و حالت ایستادنش نظرهای متفاوتی وجود دارد.

غول رودس فقط ۵۶ سال سالم بود و در سال ۲۲۶ میلادی به خاطر زلزله از زانوها شکست و سقوط کرد.

همانطور که گفتیم حالا هیچ چیزی از این غول برجای نمانده و حتی برخی شک دارند که دقیقا مجسمه در چه محلی جای گرفته بود. تمام حدسیات درباره محل قرار گیری غول رودس حدودی است و هیچ سندی وجود ندارد که بتوان به آن تکیه کرد. با اینحال نام غول رودس در فهرست عجایب هفتگانه کلاسیک دنیا ثبت شد؛ چون این سازه با ارتفاع زیادش یکی از مرتفع ترین مجسمه های جهان باستان محسوب می شود.

آدرس:

توجه کنید که این مجسمه حالا وجود خارجی ندارد و کاملا ازبین رفته، بنابراین آدرسی که می دهیم تنها اشاره به محل قرارگیری پیشین این تندیس دارد.

آدرس: اروپا، یونان، رودس.

تندیس غول رودس یونانReviewed by Yeganeh on Feb 25Rating: 3.0تندیس غول رودس یوناناگر علاقمندید یک تور ارزان و تور خارجی به اروپا را تجربه کنید، پیشنهاد ما تور یونان و دیدن جاذبه های عجیب و حیرت انگیز آن است. در ادامه با اول تور همراه باشید تا با غول رودس یکی از عجایب هفتگانه مدرن آشنا شوید.

اگر علاقمندید یک تور ارزان و تور خارجی به اروپا را تجربه کنید، پیشنهاد ما تور یونان و دیدن جاذبه های عجیب و حیرت انگیز آن است. در ادامه با اول تور همراه باشید تا با غول رودس یکی از عجایب هفتگانه مدرن آشنا شوید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی