بازدید از موزه حیات وحش ماسوله گیلان

بازدید از موزه حیات وحش ماسوله گیلان

موزه های گیلان

تور گیلان

بازدید از موزه حیات وحش ماسوله گیلان تلاش دو دوست برای حفظ حیات وحش گیلان:

اگر علاقمندید که یک تور ارزان به استان گیلان را تجربه کنید این مطلب را دنبال کنید تا بهترین گزینه های گردشگری در استان گیلان را به شما معرفی کنیم. در ادامه با موزه حیات وحش ماسوله آشنا خواهید شد:

موزه حیات وحش ماسوله:

ماسوله، انتهای جره بازار، طبقه اول

مسئول: آقای فرهاد شرفی.

اگر به تاکسیدرمی و حیوانات تاکسیدرمی شده علاقه دارید پیشنهاد می کنیم حتما از موزه حیات وحش ماسوله دیدن کنید. موزه حیات وحش ماسوله در سال 1383 تاسیس و افتتاح شده است. در این مجموعه می توانید طیف وسیعی از حیوانات تاکسیدرمی شده از جمله: حیوانات مربوط به جلگه ها، کوه ها و تالاب ها را از نزدیک ببینید.

شاید دوست داشته باشید از بنای این مجموعه هم اطلاعاتی بدست آورید. این ساختمان در ابتدا منزل شاهپور اخوان ماسوله بوده و بعدها به شکل موزه در آمده. در واقع در این مجموعه می توانید بخش عظیمی از حیات وحش گیلان را بدون اینکه به مناطق مختلف آن سفر کنید ببینید.

منزل شاهپور اخوان عمارتی پلکانی و به رنگ آجری است و در واقع تمام خانه از گل و خشت ساخته شده است. نرده ای چوبی دارد که پیچک های انگور و گل های شعمدانی زینت بخش آن ها شده اند. جالب است بدانید وقتی به دیدن این موزه بروید با نگهبان و حراست مواجه نخواهید شد در عوض مردی کهنسال از شما استقبال خواهد کرد.

این موزه را آقای اخوان و شرفی ایجاد کرده اند، تمامی حیوانات تاکسیدرمی شده ای که در این مجموعه میبینید در اثر حوادث متفاوت جان خود را از دست داده اند و هیچ شکاری در این موزه وجود ندارد. آقای اخوان و آقای شرفی با هزینه شخصی خود این حیوانات را تاکسیدرمی و در معرض دید عموم قرار داده اند.

هنگام خرید بلیت حتما تعجب خواهید کرد چراکه قیمت بلیت بازدید از این مجموعه نسبت به سال تاسیس آن هیچ تغییری نداشته و همان 2000 تومان است.

با ورود به مجموعه اگر بتوانید با موسسین آن صحبت کنید حتما درمورد چگونگی پیدا کردن و تاکسیدرمی کردن این حیوانات ماجراهای جالبی برای تعریف کردن خواهند داشت، بخصوص خرسی که جلوی در ورودی مجموعه قرار گرفته و با چنگال های باز منتظر ورود گردشگران است. بجز این خرس سایر حیوانات در محفظه های شیشه ای و با شرایط ویژه ای نگهداری می شوند. برای دیدن حیوانات لازم است به زیر زمین ساختمان بروید چرا که در ابتدا هم اشاره کردیم این موزه در منزل آقای اخوان دایر است و به صورت شخصی با همکاری دوستشان ساخته شده.

برگه های حاوی توضیحات را مطالعه کنید. این بروشورها اطلاعاتی درمورد مشخصات، زیستگاه و نوع تغذیه حیوانات تاکسیدرمی شده این مجموعه به شما خواهند داد، اما همانطور که گفتیم مردی که شما را به داخل هدایت می کند با حوصله و علاقه فراوان درمورد تمام حیوانات مجموعه صحبت خواهد کرد.

از جمله گونه های جانوری این مجموعه می توان به غازهای خاکستری، عقاب، قاقوم، هواسیل ارغوانی، خودکا، شغال، مرغابی سر سیاه، بوتیمار، لاک پشت، چنگر، سنقر تالابی، قوی سفید، گورکن و جوجه تیغی اشاره کرد.

بازدید از موزه حیات وحش ماسوله گیلانReviewed by اول تور on Dec 30Rating: 3.0بازدید از موزه حیات وحش ماسوله گیلاناگر علاقمندید که یک تور ارزان به استان گیلان را تجربه کنید این مطلب را دنبال کنید تا بهترین گزینه های گردشگری در استان گیلان را به شما معرفی کنیم.

اگر علاقمندید که یک تور ارزان به استان گیلان را تجربه کنید این مطلب را دنبال کنید تا بهترین گزینه های گردشگری در استان گیلان را به شما معرفی کنیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی