کلیساها و مساجد تفلیس (قسمت 1)

کلیساها و مساجد تفلیس (قسمت 1)

تور گرجستان

کلیساهای تفلیس

کلیساها و مساجد تفلیس:

(قسمت 1)

اگر علاقمندید در یک تور ارزان و تور خارجی از اماکن تاریخ و کلیساها دیدن کنید، تور گرجستان را پیشنهاد می کنیم و در اول تور پیشنهادهای خوبی برای گردشگری در این کشور به شما معرفی می کنیم:

کلیسای ارمنی اجمیاتسین:

یکی دیگر از کلیساهای ارمنی شهر تفلیس که هنوز فعال است و همواره ارمنی های بسیاری در آن رفت و آمد دارند و پذیرای گردشگران نیز هست، کلیسای ارمنی اجمیاتسین می باشد. این کلیسا قدمتش به قرن هجدهم میلادی باز می گردد. بازسازی و ترمیم این کلیسای قدیمی به تازگی تمام شده.

 

آدرس: گرجستان، تفلیس

کلیسا سنت میخلی:

این کلیسا در گرجستان واقع شده است ولی جالب است بدانید که کلیسا سنت میخلی، یک کلیسای روسی است و بین سال های ۱۹۱۱ تا ۱۹۱۳ و در پای کوه متاتسمیندا احداث شده. کلیسایی با یک سالن و سقفی مدور و دیوارهایی سپید رنگ. به بخش شرقی سقف که نگاه کنید می توانید ۸ پنجره ای که نور را به داخل هدایت می کنند را ببینید. دیوارهای داخلی گچی و به رنگ آبی روشن هستند. در پس زمینه دیوارهای کلیسا، می توان تزئینات طلایی را دید. گنبد کلیسا نیز با ستاره های زیبا جلب توجه می کند.

این کلیسای زیبا در مرکز تفلیس واقع شده است و دسترسی راحتی دارد.

آدرس: گرجستان، تفلیس، خیابان زالداستانیشویلی سی و ششم.

کلیسا کاتولیک سنت پیتر و پل:

کلیسای سنت پیتر و پل در اوایل قرن نوزدهم میلادی ساخته شده پس کلیسایی تاریخی محسوب می شود. این کلیسا با پیروی از سبک های نئوگوتیک و باروک ساخته شد و زیبایی خاص خود را دارد. کلیسای سنت پیتر و پل همچون سایر کلیساهای دیگر در دوران حکومت و تسلط جمهوری شوروی تعطیل شد و تنها کاربری یک انبار را داشت. بعد از اینکه مردم گرجستان موفق شدند استقلال گرجستان را بدست آورند، کلیسا کاتولیک سنت پیتر و پل دوباره بازسازی شد و مردم توانستند بار دیگر پا به این کلیسای مقدس بگذارند.

از زیبایی های این کلیسا در ورودی اش است که تزئینات چشمگیری دارد.

آدرس: گرجستان، تفلیس، خیابان کیتا آباشیدزه دهم.

مسجد جامع تفلیس:

یک مسجد فوق العاده زیبا با کاشی کاری های بی نظیر در مرکز تفلیس که با مناره قرمز رنگ و هشت ضلعی اش، چشم هر رهگذری را از دور و نزدیک به خود جلب می کند. این مسجد در حقیقت بازمانده ای از بناهای تاریخی و بسیار قدیمی تفلیس و نماینده مساجد تخریب شده تفلیس میباشد. از هنگام ورود اعراب به قفقاز و شهر تفلیس، تعداد زیادی مسجد در تفلیس ساخته شدند که هر یک در دوره ای نابود شدند. یکی از این مساجد در محل کلیسایی بسیار کهن و نزدیک کلیسای متخی قرار داشت که در سال ۱۹۵۰ بخاطر ساخت پل، ویران شد. مسجد بعدی سنی نام داشت که در زمان سلطنت عثمانی ها بنا و سپس به فرمان نادرشاه ویران شد.

با این توصیف مسجد جامع تفلیس که در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده بسیار مورد توجه قرار گرفته. این مسجد با ترکیب معماری اسلامی و گوتیک ساخته شده. حالا تمام مسلمانان چه سنی و چه شیعه به این مسجد رفت و آمد دارند.

 این مسجد جامع با ناریکالا یا نارین قلعه فاصله زیادی ندارد و می توانید آن ها را هم ببینید.

 آدرس: گرجستان، تفلیس، خیابان بوتانیکال سی و دوم.

کلیساها و مساجد تفلیس (قسمت 1)Reviewed by Yeganeh on Feb 27Rating: 3.0کلیساها و مساجد تفلیس قسمت اولاگر علاقمندید در یک تور ارزان و تور خارجی از اماکن تاریخ و کلیساها دیدن کنید، تور گرجستان را پیشنهاد می کنیم و در اول تور پیشنهادهای خوبی برای گردشگری در این کشور به شما معرفی می کنیم.

اگر علاقمندید در یک تور ارزان و تور خارجی از اماکن تاریخ و کلیساها دیدن کنید، تور گرجستان را پیشنهاد می کنیم و در اول تور پیشنهادهای خوبی برای گردشگری در این کشور به شما معرفی می کنیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی