کلیساها و مساجد تفلیس (قسمت 2)

کلیساها و مساجد تفلیس (قسمت 2)

تور گرجستان

کلیساهای تفلیس

کلیساها و مساجد تفلیس:

(قسمت 2)

اگر علاقمندید در یک تور ارزان و تور خارجی از اماکن تاریخ و کلیساها دیدن کنید، تور گرجستان را پیشنهاد می کنیم و در اول تور پیشنهادهای خوبی برای گردشگری در این کشور به شما معرفی می کنیم:

کلیسا کاشوتی:

این کلیسا دقیقا در خیابان اصلی شهر و مقابل پارلمان واقع شده است و اوایل قرن بیستم و سال های ۱۹۰۴ تا ۱۹۱۰ ساخته شده است. این کلیسا به مسیحیان ارتدکس تعلق دارد و به سبک قرون وسطایی ساخته شده. جایی که قبلا کلیسای باستانی وجود داشت.

 

نام کاشوتی از دو کلمه گرجی به معنای سنگ و زاییدن گرفته شده و نامش به افسانه ای قدیمی مربوط است. روزی در قرن ششم میلادی، زنی در شهر مدعی بود که از کشیشی به اسم دیوید باردار است. کشیش دیوید این گفته را تکذیب کرد و گفت بی گناهی او وقتی اثبات می شود که زن دروغگو، سنگ بزاید. زن دروغگو بجای بچه سنگ بدنیا آورد و به این ترتیب این مکان و کلیسا به کاشوتی شهرت یافت. کلیسایی که اولین بار ساخته شد کم کم از بین رفت و کلیسای کنونی به جای آن ساخته شد.

کلیسا کاشوتی که حالا وجود دارد ترکیبی از مشارکت آلمانی ها، ایتالیایی ها و گرجی هاست و به سبکی قدیمی ساخته شده.

 آدرس: گرجستان، تفلیس، خیابان روستاولی نهم.

کنیسه بزرگ:

کلیسایی که (اجتماعات دینی یهودیان) را پذیراست و در مرکز تفلیس و میدان آزادی واقع شده است، قدمت این کلیسا به اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم بر می گردد. نزدیک کلیسای کنیسه که برسید، قسمت خارجی کلیسا با موزائیک های بسیار چشمگیر نظرتان را جلب می کند. وارد کلیسا که شوید، می توانید نقاشی های زیبا و دیواری کلیسا را مشاهده کنید که به آیاتی از کتاب مقدس یهودیان مزین شده.

این کلیسا را با نام کنیسه گرجسی ها هم می شناسند، ارتفاع آن ۱۴ متر است، توسط یهودیان مهاجر ساخته شده و از سبک التقاطی پیروی می کند.

در ایستگاه میدان آزادی می توانید برای دسترسی به کلیسای کنیسه از حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

 آدرس: گرجستان، تفلیس، پیچ اوانس تومانیانی

کلیسا سیونی:

کلیسا سیونی یکی دیگر از معروف ترین ساختمان های مذهبی و تاریخی شهر تفلیس محسوب می شود که قدمتی ۱۵۰۰ ساله دارد. این کلیسای تاریخی در اوایل قرن پنجم میلادی ساخته شد. همچون سایر کلیساهای گرجستان این بنا هم در طول تاریخ و جنگ ها بارها مورد آسیب و تخریب قرار گرفت و بعدها دوباره بازسازی شد و چیزی که حالا گردشگران از نزدیک می بینید، به قرن سیزدهم میلادی تعلق دارد.

کلیسا سیونی برای اهالی گرجستان و بخصوص تفلیس ارزش و جایگاه ویژه ای دارد چون اهالی این شهر اعتقاد دارند که که این مکان مقدس جایی است که صلیب مقدس سنت نینو را در آن نگهداری کرده اند. طبق افسانه های معروفی که نقل می شود، صلیب مقدس سنت نینو از شاخه های تاک و موهای خود سنت شکل گرفته. حالا صلیب نینو را داخل کلیسا سیونی حفاظت و نگهداری می کنند.

این کلیسا در مرکز تفلیس و کناره رود کُر واقع شده است.

آدرس: گرجستان، تفلیس، خیابان سنت سیونی سوم.

کلیساها و مساجد تفلیس (قسمت 2)Reviewed by Yeganeh on Mar 3Rating: 3.0کلیساها و مساجد تفلیس قسمت دوماگر علاقمندید در یک تور ارزان و تور خارجی از اماکن تاریخ و کلیساها دیدن کنید، تور گرجستان را پیشنهاد می کنیم و در اول تور پیشنهادهای خوبی برای گردشگری در این کشور به شما معرفی می کنیم.

اگر علاقمندید در یک تور ارزان و تور خارجی از اماکن تاریخ و کلیساها دیدن کنید، تور گرجستان را پیشنهاد می کنیم و در اول تور پیشنهادهای خوبی برای گردشگری در این کشور به شما معرفی می کنیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی