چند جاذبه تاریخی تفلیس (قسمت 1)

چند جاذبه تاریخی تفلیس (قسمت 1)

تور گرجستان

جاذبه های تاریخی تفلیس

چند جاذبه تاریخی تفلیس:

(قسمت 1)

اگر علاقمندید در یک تور ارزان و تور خارجی بخصوص تور گرجستان شرکت کنید، ما در اول تور پیشنهادهای بسیار خوبی برای گردشگری در این کشور و تفلیس برای شما داریم:

پانتئون متاتسمیندا:

پانتئون متاتسمیندا، مقبره ای می باشد که تعداد زیادی از اشخاص معروف و بنام گرجی در آن آرمیده اند. این افراد نویسندگان، هنرمندان، محققان و قهرمانان ملی گرجستان را در بر می گیرند. الکساندر گریبایدوف، نویسنده، هنرمند و آهنگساز معروف روسی اولین نفری بود که در این مقبره دفن شد. بعد از الکساندر گریبایدوف همسر او نینو چاوچاوادزه که یک شاهدخت بود پس از مرگ در کنارش و در این آرامگاه، دفن شد. 

 

از ویژگی های این آرامگاه این است که در حیاط کلیسای سنت دیوید واقع شده است، کلیسای سنت دیوید یکی از مراکز مذهبی معروف گرجستان است که روی دامنه های کوه متاتسمیندا و پایین تر از شهربازی متاتسمیندا ساخته شده است؛ پس اگر قصدتان تفریح باشد می توانید اول از شهربازی دیدن کنید و پس از تفریح و استراحت به طرف کلیسای سنت دیوید و مقبره پانتئون متاتسمیندا بروید.

 آدرس: گرجستان، تفلیس، خیابان ماما داویتی 

کلیسا آنچیسخاتی:

اگر می خواهید قدیمی ترین کلیسای تفلیس را ببینید باید به سمت کلیسای آنچیسخاتی بروید. این کلیسا در قرن ششم میلادی احداث شده. طراحی و معماری منحصربفرد این کلیسا آن را از سایر صومعه ها و کلیساهای تفلیس متمایز می کند. پا به کلیسا که بگذارید، نقاشی های دیواری بسیار زیبایی شما را محو تماشای خود می کنند. قدمت بعضی از این نقاشی ها به ۴۰۰ سال قبل بر می گردد. 

کلیسای آنچیسخاتی در بخش تاریخی تفلیس و نزدیک رود کُر قرار دارد.

آدرس: گرجستان، تفلیس، خیابان لون شاوتلی یازدهم.

بافت تاریخی شهر:

دقیقا در زیر قلعه ناریکالا، بافت قدیمی و کهن تفلیس واقع شده است که وقتی وارد آن شوید انگار از شهری مدرن پا به شهری ناشناخته و تاریخی گذاشته اید. خانه های آجری، بالکن های چوبی و خیابان های تو در تو که شباهتی به سایر مناطق شهر ندارند. تمام این خانه ها حیاط دارند و با تاک انگور و گل های پیچک زیبا شده اند.

بافت قدیمی تفلیس در واقع از چند سبک تبعیت می کند و در آن انواع متفاوتی از معماری و ساخت و ساز را خواهید دید. کوچه ها و خیابان هایی تنگ و باریک این محله سبک آسیایی و عربی را القا می کنند و منازل جدید آن نیز به سبک معماری اروپایی ساخته شده اند. در این میان می توان ساخت و سازهایی به سبک روسی نیز دید.

یکی از مناطق شمالی این شهر، محله آبانوتوبانی است که به خاطر حمام های گوگردی معروف، یک میدان تاریخی و رستوران های محبوبش شهرت زیادی یافته. از خیابان های معروف این بخش می توان به خیابان کوته آبخازی اشاره کرد که میدان تاریخی را به میدان آزادی شهر وصل می کند. به بخش شمال شرقی شهر تاریخی که بروید، چند کافه خیابانی دارد و در منطقه غربی آن، محیطی عالی برای عکاسی وجود دارد و محبوب علاقمندان به عکاسی است. 

آدرس: گرجستان، تفلیس

چند جاذبه تاریخی تفلیس (قسمت 1)Reviewed by Yeganeh on Feb 13Rating: 3.0چند جاذبه تاریخی تفلیس قسمت اولاگر علاقمندید در یک تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید، پیشنهاد ما تور گرجستان است که شامل تور تفلیس و بازدید از جاذبه های آن نیز می شود.

اگر علاقمندید در یک تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید، پیشنهاد ما تور گرجستان است که شامل تور تفلیس و بازدید از جاذبه های آن نیز می شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی