معرفی بهترین پیش غذاهای گرجستان

معرفی بهترین پیش غذاهای گرجستان

پیش غذاهای گرجستان

تور گرجستان

معرفی بهترین پیش غذاهای گرجستان:

(قسمت2)

اگر علاقمند به سفر با یک تور ارزان هستید و می خواهید سفری گردشگری را به سمت گرجستان شروع کنید. خوب است پیش از آغاز سفر اطلاعاتی درباره فرهنگ غذایی، آداب و رسوم و روش زندگی مردمان این کشور بدست آورید. در ادامه قرار است درمورد فرهنگ غذایی مردم گرجستان صحبت کنیم:

فرهنگ غذایی گرجستان:

فرهنگ غذایی کشور گرجستان تلفیقی از سبک های گرجی های پیشین و باستانی است که خود از ترکیب چند فرهنگ اروپایی و فرهنگ های نزدیک آسیایی پدید آمده. در حقیقت غذاهای گرجی از مزه های تمدن هایی که در زمان تجارت وارد این کشور می شدند بوجود آمده. با اینکه مردم گرجستان علاقه زیادی به استفاده گوشت در غذاها دارند ولی می توان در فهرست غذایی این کشور  تعداد زیادی از انواع غذاهای گیاهی هم یافت که طرفداران خاص خود را دارند.

در قرن بیستم، رستوران های گرجی در روسیه رو به افزایش رفتند و حالا اگر به روسیه سفر کنید می بینید که خیلی از رستوران های این سرزمین را غذاهای گرجی در بر میگیرند. 

اگر علاقمندید که طیفی وسیع از مزه ها و خوراک های گرجی را امتحان کنید پیشنهاد می کنیم حتما در ضیافت های سنتی سوپرا شرکت کنید. سوپرا مهمانی هایی را می گویند که در هنگام اعیاد خاص و یا بعد از آیین خاکسپاری صورت می گیرد.

خاچاپوری:

خاچاپوری نانی سنتی با اصالت گرجی که باید حتما در جشن های مردم گرجستان باشد وگرنه جشنشان بدون خاچاپوری تکمیل نخواهد شد. نانی پنیری که امکان ندارد امتحان کنید و از چشیدنش پشیمان شوید. شاید اندازه و قطر این نان متفاوت باشد. گرجی ها گاهی خاچاپوری را نازک یا ضخیم، چندین لایه یا تک لایه و در اشکال متفاوت هندسی تا قایقی شکل طبخ می کنند. معمولا بومی های منطقه وقتی این نان پخت وسط آن یک تخم مرغ میپزند که به نوعی غذایی کامل و یا پیش غذا محسوب می شود. اینکار را معمولا مردم منطقه آجاپور و سواحل دریای سیاه همچون شهر باتومی انجام می دهند و بسیار به طعم و مزه این غذا علاقه دارند. 

پی خالی:

یک پیش غذای سرد و بسیار پرطرفدار. پی خالی ترکیبی از خمیر ادویه دار گردویی، سبزیجات و طعم دهنده های معطر است که به موادی از سبزیجات پخته شده یا سرخ شده اضافه خواهد شد. این مواد را بعد از مخلوط کردن بصورت توپک های کوچک و خنک سرو می کنند. دانه های ترش و شیرین انار هم معمولا به عنوان چاشنی و زیبایی کنار این غذا گذاشته می شود.

جون جولی:

پیش غذای قدیمی و محبوب گرجی ها که به ترشی نزدیک تر است. جوانه های انواع گیاهان را ترشی می اندازند و در کنار غذاها میل می کنند. این پیش غذا ظاهر زیبایی ندارد ولی وقتی مقداری از آن بچشید ظاهرش را نادیده خواهید گرفت.

معرفی بهترین پیش غذاهای گرجستانReviewed by اول تور on Dec 23Rating: 3.0معرفی بهترین پیش غذاهای گرجستان قسمت 1اگر علاقمند به سفر با یک تور ارزان هستید و می خواهید سفری گردشگری را به سمت گرجستان شروع کنید. خوب است پیش از آغاز سفر اطلاعاتی درباره فرهنگ غذایی، آداب و رسوم و روش زندگی مردمان این کشور بدست آورید.

اگر علاقمند به سفر با یک تور ارزان هستید و می خواهید سفری گردشگری را به سمت گرجستان شروع کنید. خوب است پیش از آغاز سفر اطلاعاتی درباره فرهنگ غذایی، آداب و رسوم و روش زندگی مردمان این کشور بدست آورید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی