جاذبه های پارک ملی تفلیس

جاذبه های پارک ملی تفلیس

تور تفلیس

پارک ملی تفلیس

جاذبه های پارک ملی تفلیس:

پارک ملی تفلیس را که کمی بگردید در آن، جز جاذبه های طبیعی و زیبا، جاذبه هایی را نیز خواهید دید که جنبه تاریخی دارند. در این بخش با این جاذبه ها بیشتر آشنا خواهید شد:

صومعه جیواری:

ساختمانی بسیار قدیمی که به مسیحیان ارتدکس تعلق داشته. این صومعه در قرن ششم میلادی ساخته شده است. بنای آن را می توانید در غربی ترین بخش پارک و در مجاورت شهر متسختا مشاهده کنید. این صومعه تاریخی دقیقا روی نقطه بلندی جای گرفته که مردم را وسوسه می کند برای پیمودن مسیر شیب دارش. از آن ارتفاع می توانید شهر متسختا و طبیعت پارک ملی را بهتر ببینید.

این صومعه جیواری در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده.

دریاچه جیواری:

دریاچه جیواری از جمله جاذبه های پارک ملی تفلیس بشمار می رود. این پهنه آبی و نیلگون میان کوه های جنگلی و زیبای پارک ملی تفلیس واقع شده است. کلیسا و صومعه تاریخی جیواری نزدیک این دریاچه واقع شده است و به همین دلیل به آن دریاچه جیواری می گویند. پس برای دیدن این دریاچه به سمت غرب پارک بروید و همزمان از صومعه جیواری نیز دیدن کنید.

نکاتی برای بازدید از دریاچه جیواری:

شما قبل از اینکه به کلیسای جیواری برسید از کنار دریاچه جیواری عبور می کنید و از دیدن زیبایی های آن حسابی لذت خواهید برد.

از شهر تفلیس تا دریاچه جیواری 30 دقیقه مسیر ماشین رو خواهید داشت، بنابراین جاذبه ای نزدیک به شهر محسوب می شود.

این دریاچه و مناظر فوق العاده اطرافش همواره مورد استقبال عکاسان و علاقمندان عکاسی قرار می گیرد.

جنگل های سابادوری:

یکی از کوه هایی که در محدوده پارک ملی تفلیس قرار دارد، کوه سابادوری است. بر روی این کوه، جنگل انبوهی به چشم می خورد که طبیعت نفس‌گیری دارد و یکی از دیدنی ترین نقاط پارک ملی تفلیس است. طبیعت این جنگل ها در تمام فصول زیباست و نباید دیدن شان را در طی فصل های پاییز و زمستان از دست داد.

صومعه مارتکوپی:

صومعه مارتکوپی، در قرن ششم میلادی و در 30 کیلومتری تفلیس و بر فراز کوه لالنو ساخته شده است. باید مسیری 5 کیلومتری را طی کنید تا به این صومعه برسید. صومعه مارتکوپی را به فرمان پدر آنتون احداث کردند. این صومعه در آن زمان دربرگیرنده چند کلیسا بود که حالا متاسفانه هیچ اثری از آن چند کلیسا برجای نمانده. این صومعه تاریخی بارها درگیر حوادث شده و آسیب های زیادی دیده، ولی هر بار آن را بازسازی کردند و چون از شهر دور بود کمتر آسیب دیده.

درضمن آرامگاه ابدی پدر آنتون هم در این صومعه قرار دارد که برای اهالی شهر از ارزش معنوی بالایی برخوردار است. به نظر مسیحیان این مکان دارای قداست است.

صومعه زدازنی:

صومعه ای که بر فراز کوه زدازنی در رشته کوه ساگورامو ساخته شده است. این صومعه در شرق رود آراگوی واقع شده است.

صومعه سنت جرج:

دیگر صومعه ارتدکس و باستانی این منطقه که در پارک ملی تفلیس واقع شده است.

جاذبه های پارک ملی تفلیسReviewed by Yegane on Aug 31Rating: 3.0جاذبه های پارک ملی تفلیساگر مایلید در تور گرجستان تور تفلیس را هم تجربه کنید و جاذبه های تفلیس را ببینید اول تور به شما تور ارزان تفلیس را پیشنهاد می کند.

اگر مایلید در تور گرجستان تور تفلیس را هم تجربه کنید و جاذبه های تفلیس را ببینید اول تور به شما تور ارزان تفلیس را پیشنهاد می کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی