معرفی قلعه ناریکالا تفلیس

معرفی قلعه ناریکالا تفلیس

معرفی قلعه ناریکالا تفلیس:

قلعه ناریکالا به عنوان یکی از جاذبه های تاریخی و باستانی بجا مانده از دوره ساسانیان بشمار می رود. این قلعه قدیمی در مرکز تفلیس واقع شده است و جالب است بدانید که ناریکالا قدیمی ترین ساختمان تفلیس شناخته شده است. ویژگی دیگر این قلعه این است که می توانید آن را از هر نقطه شهر تفلیس مشاهده کنید، چون این قلعه را سازندگان بر فراز مرتفع ترین نقطه شهر ساخته اند.

قلعه ناریکالا:

برای شروع گردش در تفلیس و دیدن جاذبه های فوق العاده این شهر پیشنهاد می کنیم دیدن قلعه ناریکالا را در اولویت قرار دهید. همانطور که گفتیم این قلعه قدمتی باستانی دارد، کهن ترین بنای تاریخی تفلیس بشمار می رود و از جاذبه های حائزاهمیت برای اهالی این شهر است، بنابراین تمام این موارد دلیل خوبی هستند که ناریکالا را در اولویت گردشگری خود قرار دهید. قلعه ای باستانی که دیوارهای بلندش در بلندی های شهر در هر نقطه ای نظرها را به خود جلب می کند.

قلعه ناریکالا یکی از پربازدیدترین اماکن تاریخی تفلیس نیز بشمار می رود. برای رسیدن و بازدید از این قلعه لازم نیست که مسیر طولانی را طی کنید، چون قلعه ناریکالا دقیقا در مرکز تفلیس واقع شده است و دسترسی به آن بسیار راحت است. این قلعه را برای روی تپه ای به همین نام و بر فراز کوه متاتسمیندا ساخته اند، بنابراین یک کوهپیمایی در پیش دارید. بعد از طی کردن این مسیر به طرف برج و باروی ناریکالا رفته و از آنجا علاوه بر قلعه مناظر فوق العاده شهر تفلیس را نیز ببینید.

قلعه ناریکالا قبل از تفلیس هم وجود داشت. این قلعه را ایرانیان در قرن چهارم میلادی ساخته اند. بعد از ایرانیان تفیلس توسط پادشاه وقت گرجستان توسعه یافت و کم کم تبدیل به شهری مدرنتر شد. علاوه بر جاذبه ای در تفلیس شما از ساخته دست ایرانیان باستان نیز دیدن می کنید. این قلعه قدمتی 1600 ساله دارد و به سبک معماری پارسی ساخته شده است.

این قلعه از زمانی که ساخته شد تا سالیان طولانی حفظ و حراست از مناطق اطراف تفلیس را برعهده داشت. با رشد و ترقی تفلیس و توسعه یافتن این شهر در قرون هفتم تا دوازدهم میلادی نقش این قلعه نیز پررنگ تر شد. با گسترش شهر دیوارهای تفلیس تا رود کُر کشیده شد، بنابراین قلعه ناریکالا نظم و امنیت منطقه بویژه مسیرهای تجاری رودخانه را تضمین می کرد. البته این بنا در طول دوره هایی بدست حکومت های متفاوتی افتاد. با وجود اینکه این سازه را در دوره ساسانیان احداث کرده بودند؛ ولی مرمت های آن متعلق به دوره امویان بوده که می توان از سبک اسلامی آن به این موضوع پی برد. در تفلیس قلعه ناریکالا را با نام «قلعه مادر» هم معرفی می کنند. این قلعه حالا المانی حفاظتی و تاریخی برای تفلیس محسوب می شود.

معرفی قلعه ناریکالا تفلیسReviewed by Yeganeh on Jul 21Rating: 3.0معرفی قلعه ناریکالا تفلیساگر مایلید در تور گرجستان تور تفلیس را نیز تجربه کنید و جاذبه های تفلیس و قلعه ناریکالا تفلیس را ببینید این مطلب را در اول تور دنبال کنید.

اگر مایلید در تور گرجستان تور تفلیس را نیز تجربه کنید و جاذبه های تفلیس و قلعه ناریکالا تفلیس را ببینید این مطلب را در اول تور دنبال کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی