معرفی بهترین پیش غذاهای گرجستان (قسمت 2)

معرفی بهترین پیش غذاهای گرجستان (قسمت 2)

تور گرجستان

معرفی بهترین پیش غذاهای گرجستان:

 (قسمت 2)

اگر علاقمند به سفر با یک تور ارزان هستید و می خواهید سفری گردشگری را به سمت گرجستان شروع کنید. خوب است پیش از آغاز سفر اطلاعاتی درباره فرهنگ غذایی، آداب و رسوم و روش زندگی مردمان این کشور بدست آورید. در ادامه برخی از معروف ترین پیش غذاهای گرجستانی را معرفی می کنیم که می  توانید در تور گرجستان امتحان کنید:

پیش غذاهای معروف گرجستان:

کوچماچی:

اگر پیش غذایی از جگر و قلوه تا بحال نخورید پس پیشنهاد می کنیم حتما کوچماچی گرجی را امتحان کنید. پیش غذایی سنتی و بسیار معروف. این غذا را با جگر، قلوه و قلب مرغ که رب انار و گردو طعم دهنده های آن هستند طبخ می کنند. در زمان سرو این غذا را با دانه های انار تزیین می کنند. جالب است بدانید این غذا شباهت زیادی به واویشکا گیلانی دارد. کوچماچی این غذای خوشمزه معمولا در جشن ها و اعیاد طبخ می شود.

آبخازورا:

نوعی سوسیس که با گوشت قیمه ای درست می شود. این سوسیس را روی منقل سرخ می کنند و با سس گرجی آلو به نام تکمالی (Tkemali) سرو می کنند.

بادریجنیس خیزیلالا:

بادریجنیس پیش غذایی لذیذ که با تکه های سرخ شده بادمجان بدست می آید.

 ترکیب پیاز، سیر، انار، پودر فلفل قرمز تند، روغن سبزیجات و گشنیز تازه هم سایر مواد این غذا را تشکیل می دهند.

نادوگی:

غذای باب میل علاقمندان به ساندویچ. نادوگی لقمه های کوچک هستند که با محصولات لبنی پر و پیچیده می شوند. حتما فکر می کنید با لقمه نان و پنیر مواجه می شوید اما این غذا یک ترکیب دلپذیر از  پنیر و نعناست که در لایه هایی نازک از پنیر سولگانی پیچیده می شود. سولگانی پنیر مخصوص گرجستان است که مزه شور و ترش دارد و بافت آن هم با سایر پنیرها فرق دارد.

لوبیانی:

یک غذای نانی که با لوبیا پر می شود. گرجی ها در روز سنت باربارا یعنی 17 دسامبر هر سال حتما این غذا را طبخ و میل می کنند.

مواد دیگر این غذا گوشت دودی گاو، کره، سیر، سبزیجات و نمک هستند. برای طبخ این غذا اول لوبیا را با گوشت دودی پخته بعد از آن خمیری با تخم مرغ و آرد تهیه می کنند و از این مواد داخل خمیر میریزند و پس از پهن کردن به فر انتقال می دهند تا بپزد.

سوکو کژ:

با اینکه بیشتر خوراک ها و غذاهای کشور گرجستان خورشتی گوشتی هستند و زمان زیادی برای طبخ نیاز دارند، ولی در میان آن ها می توانید غذاهای گیاهی و سبزیجاتی پیدا کنید که طعم و مزه فوق العاده ای دارند. اگر به قارچ علاقه دارید سوکو کژ انتخاب خوبی برای شما خواهد بود چون این غذا مواد اصلیش قارچ است.

 قارچ ها را با پنیر گرجی و ادویه های مخصوص در ظروف سفالی می پزند.

معرفی بهترین پیش غذاهای گرجستان (قسمت 2)Reviewed by اول تور on Dec 25Rating: 3.0معرفی بهترین پیش غذاهای گرجستان قسمت 2اگر علاقمند به سفر با یک تور ارزان هستید و می خواهید سفری گردشگری را به سمت گرجستان شروع کنید. خوب است پیش از آغاز سفر اطلاعاتی درباره فرهنگ غذایی، آداب و رسوم و روش زندگی مردمان این کشور بدست آورید.

اگر علاقمند به سفر با یک تور ارزان هستید و می خواهید سفری گردشگری را به سمت گرجستان شروع کنید. خوب است پیش از آغاز سفر اطلاعاتی درباره فرهنگ غذایی، آداب و رسوم و روش زندگی مردمان این کشور بدست آورید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی