باتومی گرجستان

باتومی گرجستان

تور گرجستان باتومی

باتومی گرجستان

درباره باتومی گرجستان

باتومی یک شهر بندری در سواحل دریای سیاه در کشور گرجستان است. این شهر مرکز جمهوری خودمختار Ajara است که در جنوب شرقی گرجستان مستقر هستند و حتی از این شهر به عنوان پایتخت دوم گرجستان نیز نام برده می شود.
از طریق بندر شهر باتومی ارتباطات تجاری و مسافرتی گرجستان با قاره اروپا ودیگر قاره‌ها انجام می‌پذیرد. باتومی را می توان یکی از زیباترین و توریست پذیرترین بنادر و شهرهای قفقاز نامید، در سال‌های اخیر دولت گرجستان با برنامه ریزی برای پیشرفت و گسترش صنعت گردشگری، این شهر را با تمام زیبایی هایش به دنیا معرفی کرده است و موفق شده توجه توریستهای بسیاری را از سراسر جهان به باتومی جلب کند.
با اول تور همراه باشید تا باتومی زیبا را بیشتر بشناسیم.

باتومی شهریست که به مسافران آرامش هدیه می‌دهد، زمانی که تفلیس شلوغ و پرهیاهوست، باتومی در آرامش کامل به سر می‌برد. باتومی شهری است با سواحل وسیع، تپه‌های سرسبز، غذاهای لذیذ و پیشینه فرهنگی غنی.
شهر باتومی دومین شهر بزرگ کشور گرجستان است که به سبب امکانات فوق العاده و مجللش یکی از مقاصد محبوب توریستی به شمار می‌رود، و به همین دلیل عنوان پایتخت توریستی گرجستان را از آن خود کرده است. باتومی از طرفی در کناره دریای سیاه و جنوب غربی کشور قرار دارد و از طرفی دیگر در دامنه رشته کوه‌های قفقاز قرار گرفته. و به دلیل همین موقعیت جغرافیایی باعث شده این شهر آب و هوای معتدلی داشته باشد. از همین روی نیز در شهر باتومی پوشش گیاهی متنوعی از گل‌ها و گیاهان و درختان متنوع به چشم می خورد. یکی از دلایل محبوبیت این شهر نیز آب و هوای دلپذیر و متغیرش می باشد، به طوری که در طی فصول گرم سال، اقامتگاه‌های ساحلی آن پر از گردشگر است و در طی فصول سرد سال و هوای برفی نیز همچنان مورد استقبال گردشگران است.

آب و هوای باتومی

از آنجا که آب و هوای باتومی تحت تاثیر جریانهای هوایی دریای سیاه است، در نتیجه بارش عمده باران در اکثر فصول سال پدیده‌ای عادی است. آب و هوا در باتومی قاره‌ای است، این بارش عمده باتومی را به مرطوب ترین شهر گرجستان تبدیل کرده است. میانگین دمای هوا در باتومی 14 درجه سانتیگراد است. سردترین ماه سال در باتومی ژانویه (ماه‌های دی و بهمن) با دمای متوسط 7 درجه سانتیگراد و آگوست گرمترین ماه با دمای متوسط 22 درجه سانتیگراد است. کمترین و بیشترین دمای ثبت شده در باتومی به ترتیب -6 و 40 درجه سانتیگراد است.

بومیان باتومی بسیار مهربان و خوشرو هستند. اگر با آنها هم‌صحبت شوید حتی از شما دعوت می‌کنند تا به خانه‌هایشان بروید، زیرا مهم‌ترین جنبه فرهنگ مردم باتومی، مهمان و مهمان‌نوازی است. این روزها اکثر مردم باتومی به زبان انگلیسی هم مسلط هستند و جنبه‌های فرهنگی خود را با اشتیاق با دیگران به اشتراک می‌گذارند.
زمان ناهار اگر در خیابانهای باتومی به گشد و گذار بپردازید، خواهید دید که همه در حال خوردن خاچاپوری (غذایی بومی که برگرفته از غذاهای روسی است) هستند، غذای محلی باتومی که با نان، پنیر، تخم‌مرغ و کره طبخ می‌شود و الهام گرفته از آشپزی اسلامی است. اگر به باتومی رفتید، حتماً به رستوران “Guests” سر بزنید. یکی از بهترین مکان‌ها برای خوردن غذاهای گرجستان، این رستوران است.

آب‌وهوای رویایی باتومی هرکسی را ترغیب می‌کند که بیشتر وقت خود را در فضاهای باز صرف کند. بولوار اصلی باتومی با طول بیش از 7 کیلومتر و در امتداد ساحل، تفرجگاه مردم پیر و جوانی است که می‌خواهند از بعدازظهری دل‌نشین و آرام لذت ببرند. در انتهای بلوار هم مجسمه‌های «علی» و «نینو»، قهرمانان افسانه‌ای گرجستان قرار دارند. برج الفبای باتومی نمای 360 درجه‌ای از شهر را پیش روی شما قرار می‌دهد که شاید فقط در رویاهایتان دیده باشید. بالای دریای سیاه، واقع در تپه‌های سبز شهر هم باغ گیاه‌شناسی باتومی وجود دارد که نمایانگر طبیعت زیبای گرجستان است. معنای واقعی آرامش را هم می‌توانید زیر درختان سکویا یا در جنگل‌های بامبوی باتومی پیدا کنید درحالی‌که به منظره دریای آبی چشم دوخته‌اید.

باتومی گرجستانReviewed by نویسنده تور on Nov 10Rating: 4.0باتومی گرجستانآشنایی با بهترین شهرهای دیدنی گرجستان - تور ارزان گرجستان - باتومی گرجستان - راهنمای تور گرجستان

آشنایی با بهترین شهرهای دیدنی گرجستان – تور ارزان گرجستان – باتومی گرجستان – راهنمای تور گرجستان

1 دیدگاه

  1. toure arzan گفت:

    تور ارزان گرجستان . مارا دنبال کنید َ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی