تور کوهنوردی پارک ملی ارمنستان (7)

تور کوهنوردی پارک ملی ارمنستان (7)

دیدنیهای ارمنستان

تور طبیعت گردی ارمنستان

تور کوهنوردی پارک ملی ارمنستان (7)

مسیر نهم تور کوهنوردی ارمنستان (E9): دریاچه گش - دریاچه تزرکا

مسیر نهم از صومعه گشواناک شروع می شود. از بزرگراه ایجوان 16 کیلومتر پیش بروید. از روستای گش بگذرید و 7 کیلومتر دیگر تا صومعه گشواناک را ادامه دهید.

 شرح مسیر تور ارمنستان: به طرف نقطه مرتفع بروید. انقدر پیش بروید تا از کلیسا بگذرید، بعد 150 متر به دو راهی خواهید رسید. حالا به طرف راست بروید. بعد از 50 متر به رودخانه و پل چوبی خواهید رسید. جاده اصلی را ادامه دهید. بعد از 500 متر، به رودخانه دیگری خواهید رسید در این بخش شیب بیشتر می شود. مسیر را ادامه دهید تا به چند دو راهی برسید. در این قسمت فلش های قرمز رنگ روی درختان را دنبال کنید. 

 مسیر را که پیدا کنید در ادامه به دریاچه تزرکا می رسید. در اطراف دریاچه چند آلاچیق وجود دارد که برای استراحت کوتاه مدت بسیار مناسبند.

 جاذبه های مسیر تور ارمنستان: پپوشش گیاهی این منطقه شامل شقایق ایرانی، نعنا وحشی، گل پامچال و ... است. داخل دریاچه ها هم ماهی، خرچنگ  و قورباغه زندگی می کنند.

 طول مسیر: 2 ساعت | 2.5 کیلومتر  (مسیر رفت: 1 ساعت)

 علامت: دارد

 درجه سختی: متوسط

 ارتفاع مسیر: 1230 تا 1430 متر

 نوع مسیر: دو طرفه

 شرایط جاده: جاده خاکی

 ارتباط تلفنی: دارد

مسیر دهم تور کوهنوردی ارمنستان (E10): پارک ملی دیلیجان - آبشار 

مسیر دهم دو راه نقطه شروع دارد: مسیر اول، از بزرگراه ایجوان شروع می شود، 2.3 کیلومتر طی کنید و بعد به چپ بروید تا پمپ گاز. مسیر دوم از مرکز بازدیدکنندگان پارک ملی دیلیجان شروع می شود.

  شرح مسیر تور ارمنستان: 

 مسیر اول: ابتدا 150 تا 200 متر به طرف بالا بروید به خط راه آهن برسید. وارد تنگه سمت راست شوید و به سوی پایین حرکت کنید. به رودی کوچک می رسید. 200 متر خلاف جهت رود بروید. از اینجا به بعد رود دو شاخه خواهد شد، شما مسیر سمت چپی را پیش بگیرید. بعد طی کردن 1.6 تا 1.8 کیلومتر به آبشار بسیار زیبایی خواهید رسید که اطرافش را صخره، خزه و درختان محاصره کرده اند. 

مسیر دوم: مسیر دوم ازبین درختان کاج می گذرد. 1 کیلومتر پیش بروید و به طرف چپ تغییر مسیر دهید. 300 تا 400 متر دیگر که طی کنید به گورستان و چاه آب نزدیک آن می رسید. در 500 متری این منطقه تنگه در برابرتان قرار دارد. از خط راه آهن رد شوید، داخل تنگه بروید. از اینجا به بعد مسیر دوم مثل مسیر اول خواهد بود.

 جاذبه های مسیر: پوشش گیاهی این منطقه شامل گل ها و گیاهانی همچون پامچال، گل رشتی، تمشک، علف هفت بند، قارچ وحشی و ... است. گوزن و سنجاب حیواناتی هستند که در مسیر می بینید.

 طول مسیر: 

 مسیر اول: 1.5 ساعت | مسیر رفت: 2 کیلومتر در 45 دقیقه

مسیر دوم: 3 ساعت | مسیر رفت: 4.2 کیلومتر در  3 ساعت

 علامت: دارد

 درجه سختی: متوسط

 ارتفاع مسیر: 1230 تا 1430 متر

 نوع مسیر: دو طرفه

 شرایط جاده: جاده جنگلی

 ارتباط تلفنی: دارد

تور کوهنوردی پارک ملی ارمنستان (7)Reviewed by تور ارزان on Nov 10Rating: 2.5تور کوهنوردی پارک ملی ارمنستان (7)تور کوهنوردی ارمنستان در پارک ملی ارمنستان

تور ارمنستان از آن دسته سفرهایی است که تور طبیعت گردی بسیاری دارد. در این مقاله به تور کوهنوردی ارمنستان میپردازیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی