مدیریت موزه آقاخان تورنتو

مدیریت موزه آقاخان تورنتو

تور کانادا

موزه آقاخان تورنتو

مدیریت موزه آقاخان تورنتو:

آقاخان کیست؟

شاید در بدو ورود برایتان سوال شود که آقاخان کیست، ما در این قسمت قصد داریم کمی از موسس این مجموعه یعنی آقاخان صحبت کنیم.

 سید آقاخان از نوادگان حضرت محمد است. آقاخان در سوئیس به دنیا آمده، او کودکی خود را در کنیا گذرانده، بعد وارد دانشگاه هاروارد شده و در رشته ی تاریخ تحصیل کرده. آقاخان فقط ۲۰ ساله بود که به اسماعیلیان پیوست و در سال ۱۹۵۷ میلادی به یکی از بزرگان اسماعیلیان مبدل شد. او در ۵۹ سال گذشته فعالیت ها و اقدامات بسیار مفیدی در زمینه های متفاوت از جمله اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی انجام داده و مجموعه آقاخان تنها یکی از کارهای خوب و به یادمانی اوست.

او سعی کرده در قاره های متفاوت جهان و حتی آفریقا عقایدی را که ریشه در اسلام دارند را ترویج دهد و ازین رو حالا در تمام جهان حامیان و طرفداران بسیار زیادی دارد. آقاخان تا بحال جوایز زیادی گرفته که بیشترشان درمورد حمایت از قشر فقیر و ارتقاء آن ها بوده.

آشنایی با هیئت مدیره موزه آقاخان:

 بی شک احداث و تاسیس و گرداندن مجموعه ای با امکانات و خصوصیات موزه ی آقاخان تورنتو از دست یک نفر بر نمی آمد و گروه بزرگی در این عملیات مشارکت داسته اند که در این بخش با مهم ترین آن ها آشنا خواهید شد. اشخاصی که نام میبریم حالا اعضای هیئت مدیره ی موزه ی آقاخان هستند.

-امین آقاخان: او اصلی ترین عضو هیئت مدیره و کمیته اجرایی صندوق توسعه اقتصادی مجموعه آقاخان است و اقدامات اقتصادی بسیاری در آفریقا و آسیا شروع کرده و یکی از حامیان پیشرفت و توسعه آسیا و آفریقاست.

-مالک طالب: او دومین فرد تاثیر گذار مجموعه آقاخان است. یک وکیل کاردان و کارآفرینی فعال در کانادا.

-ریاض احمد: او از سال ۲۰۰۹ میلادی وارد مجموعه آقاخان شده و عضو ارشد تیم اجرایی است و حالا مدیر گروه و مدیر ارشد مالی مجموعه است.

-هوگات لبل:  رئیس شورای بین المللی شفافیت، رئیس سابق آژانس توسعه بین المللی کانادا و معاون دانشگاه اتاوا.

-امین لالجی: مدیر گروه شرکتهای لارکو و همچنین رئیس کمیته ملی کانادا درکانون آقاخان است.

-توماس لنتز: عضو آکادمی هنر و علوم آمریکایی و عضو انجمن مدیران موزه هنر. لنتز پیشتر در زمینه ی کارگردانی هم فعالیت داشت.

-هنری لویرت: مشاور فرهنگی مجموعه آقاخان و مدیر موزه لوور در سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۳ میلادی.

-شابیان محمد: عضو هیئت مدیره گالری هنر انتاریو و عضو هیئت داوران جشنواره فیلم بین المللی تورنتو که در مجموعه آقاخان هم یکی از فعالان محسوب می شود.

-لوئیس مون رئال: عضو هیئت مدیره ی موزه آقاخان و دبیر کل سابق شورای بین المللی موزه های یونسکو و مدیر موسسه حفاظت محیط زیست.

-هیلاری م. وستون: از مهم ترین اعضای هیئت مدیره ی مجموعه آقاخان. در سالهای ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۲ به عنوان فرماندار ۲۶ سپتامبر انتاریو خدمت کرد.

-زکی انور ناصیب: در سال ۱۹۶۸ در دولت امارات متحده عربی خدمت می کرد. در حال حاضر معاون وزیر امور خارجه و همکار بین المللی وزارت امور خارجه و مشاور فرهنگی ریاست جمهوری امارات متحده عربی است و در مجموعه آقاخان هم همکاری پررنگی دارد.

مدیریت موزه آقاخان تورنتوReviewed by Yegane on Apr 10Rating: 3.0مدیریت موزه آقاخان تورنتوچنانچه قصد دارید در یک تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید، پیشنهاد ما تور کانادا است و پیشنهادهای خوبی برای گردشگری در این کشور داریم. در ادامه با اول تور همراه باشید تا به تورنتو سفر کنیم و با یکی از جاذبه هایش که حال و هوای ایرانی دارد آشنا شویم.

چنانچه قصد دارید در یک تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید، پیشنهاد ما تور کانادا است و پیشنهادهای خوبی برای گردشگری در این کشور داریم. در ادامه با اول تور همراه باشید تا به تورنتو سفر کنیم و با یکی از جاذبه هایش که حال و هوای ایرانی دارد آشنا شویم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی