تاریخچه آیین برگزاری جشن هالووین

تاریخچه آیین برگزاری جشن هالووین

تور کانادا

جشن هالووین

تاریخچه آیین برگزاری جشن هالووین:

تاریخچه هالووین:

هالووین مراسمی است که با تغییر فصل پاییز و شروع فصل زمستان مقارن شده، به همین علت آن را سمبلی میان زندگی و مرگ می دانند و یا کم و زیاد. هالووین در واقع پایان فصل برداشت محصولات را نشان می دهد.

هالووین از جشن سلتیک گرفته شده. مردمان معروف به سوون و ساکن مناطق غربی اروپا این مراسم را برگزار می کردند. مراسم سلتیک ۲۰۰۰ سال قدمت دارد و در ایرلند، انگلستان و شمال فرانسه بیشتر برگزار می شد.

در این مراسم افراد لباس ترسناک پوشیده و آتش به دست ارواح را از محله خود دور می کنند، برخی می گویند اقوام سوون بت پرست هستند و برخی می گویند آن ها پیرو مسیحیت هستند.

در قرن هشتم میلادی پاپ گرگوری سوم تصمیم گرفت روز ۳۱ اکتبر را تعطیل کند به افتخار مقدسات. بنابراین از آن پس جشن هالووین به صورت رسمی به عنوان یک آیین شناخته شد.

غروب ۳۱ اکتبر را هوالووین ایو یا شب همه ی یادگاران و ۲ روز بعد را هالووین می نامند، این مراسم بیشتر روی دوستی با کودکان، شادی، عشق و محبت و جادو تمرکز دارد.

هالووین هم قدم با زمستان شروع می شود. خیلی ها علت بوجود آمدن و تاریخچه ی هالووین را نمی دانند و آن را تنها مراسمی برای، شادی و میهمانی رفتن می دانند.

افراد بزرگتر در منزل منتظر کودکان می مانند، آن ها زنگ خانه ها را می زنند و عبارت جادو یا درمان را تکرار می کنند. کودکان بسیار به این شب علاقه دارند و با فرا رسیدن این شب ها به دنبال شکلات به این سو و آن سو می روند.

گفتیم که شب پیش از هالووین، را شب همه ی یادگاران حوا نام دارد و نشان می دهد که مسیحیت چه نفوذی در این مراسم داشته و حالا نی  این روز به عنوان مراسمی برای احترام گذاشتن به شهدای دین مسیحیت معرفی می شود. پس می توان گفت که هالووین جشنی خاص آئین مسیحیت است.

هالووین در دنیا:

هالووین در اسکاتلند: از ۲۰۰۰ سال قبل هالووین در اسکاتلند، ایرلند و ولز به عنوان اولین روز سرما و زمستان جشن گرفته می شد، در بعضی از کتاب های تاریخی از این جشم ها با نام سلتیک هالووین یاد می شود، اعمال این مراسم ها بیشتر برای دور کردن شیاطین بوده، بعضی فانوس هایی که در این مراسم استفاده می شدند حالا در موزه ی کانتری لایف ایرلند نگهداری می شوند.

هالووین در فرانسه: در این شب مردم سر قبور عزیزانشان حاضر می شوند و برای آن ها شیر، شکلات و شیرینی می برند.

هالووین در ایتالیا: ایتالیایی ها برای رفتگان خود غذایی با شکوه حاضر می کنند و آن را روی مزار مردگان قرار می دادند یا به کلیساها می بردند.

هالووین در اسپانیا: غذاهایی خاص برای رفتگان آماده می کردند و به نام استخوان های مقدس بر روی قبرهایی که در کلیساها قرار داشت قرار می دادند.

بعضی فعالیت ها و بازی های هالووین ریشه تاریخی دارند. مثل مراسم سیب خوردن که در آن معلق بوده. این مراسم خاص ایرلند بود.

تاریخچه آیین برگزاری جشن هالووینReviewed by Yeganeh on Apr 13Rating: 3.0تاریخچه آیین برگزاری جشن هالوویناگر علاقمندید که در یک تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید و با سایر ملل نیز آشنا شوید، پیشنهاد اول تور تور کانادا و دیدن جاذبه ها و شناخت آداب و رسوم این کشور خواهد بود.

اگر علاقمندید که در یک تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید و با سایر ملل نیز آشنا شوید، پیشنهاد اول تور تور کانادا و دیدن جاذبه ها و شناخت آداب و رسوم این کشور خواهد بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی