معرفی بخش های متفاوت معبد آداشینو ننبوتسا ژاپن (قسمت 2)

معرفی بخش های متفاوت معبد آداشینو ننبوتسا ژاپن (قسمت 2)

معبد آداشینو ننبوتسا

معرفی بخش های متفاوت معبد آداشینو ننبوتسا ژاپن

معرفی بخش های متفاوت معبد آداشینو ننبوتسا ژاپن:

(قسمت دوم)

اگر قصد دارید یک تور ارزان را تجربه کنید و با جاذبه های دیدنی ژاپن آشنا شوید با اول تور همراه باشید. قرار است اینبار به یکی از معابد معروف کیوتو برویم. معبدی که با نام آداشینو ننبوتسا شناخته می شود.

محوطه معبد آداشینو ننبوتسا

 فضای خارج از ساختمان معبد هیچ شباهتی به یک مکان مذهبی و روحانی ندارد و بیشتر شبیه حیاط یک کاخ مجلل است و گررش در آن شما را محو زیبایی هایش خواهد کرد یادتان می رود که برای دیدن قبور و زیارت و عبادت در معبد بودا پا گذاشته اید.

مسیرهای پپیچ در پیچ پیاده روی که سنگ فرش شده اند، درختان سر به فلک کشید و حاضرین که در حال عبادت و گردش در محوطه هستند همگی سبب شده اند تا حیاط معبد آداشینو ننبوتسا خود به تنهایی موجبات سرخوشی و آرامش را برای گررشگران فراهم کند. چنانچه قصد دارید که در ایام پائیز و خنکای هوا به بازدید معبد آداشینو ننبوتسا بروید باید بگوییم که انتخاب طلایی داشته اید چرا که در این فصل فضای خارجی معبد غرق رنگ هاست و هر بیننده ای را به وجد می آورد.

در مسیر گردشتان در محیط فضای معبد مجسمه های کوچک و بزرگ نظرتان را جلب خواهند کرد. روی اغلب این ماکت ها شمایلی از بودا کار شده و هر یک متعلق به دوره ای خاص هستند. اگر ژاپنی بلد باشید می توانید عبارات ژاپنی حک شده روی این المان ها را هم بخوانید.

اگر در مسیر تالار اصلی و گورستان باشید چند مقبره که به بزرگان بودا تعلق دارند را هم خواهید دید. مقبره سوانز یا قوها یکی از آرامگاه های مهم و جالب توجه این معبد محسوب می شوند.

معبد آداشینو ننبوتسا:

به قسمت اصلی مجموعه یعنی معبد عبادت بودا میرسیم.  بنایی که از چوب ساخته شده و وسعت چندانی ندارد، داخل این معبد می توانید پیکره طلائی رنگ بودا را ببینید. در این محل می توانید شمع هم روشن کنید. معمولا پیروان بودا برای اهدای نذورات و روشن کردن شمع به این بخش مراجعه می کنند.

هشت هزار مجسمه عزادار:

در ابتدای مقاله نیز اشاره کردیم که ننبوتسا را بیشتر به ۸۰۰۰ مجسمه اش می شناسند و گردشگران معتقدند که این مجسمه به معبد چهره ای اسرارآمیز بخشیده، ولی این حجم از مجسمه سنگی در این مکان چرا و به چه علت قرار گرفته اند؟

باید بگوییم که در واقع اصلی ترین قسمت مجموعه آداشینو ننبوتسا گورستان آن است. کسانی که در این گورستان آرمیده اند همه از پیروان بودا بوده اند و به همین علت بسیار برای مردم ژاپن مورد احترام بودند. این مجسمه ها در واقع نمادی از همان درگذشتگان هستند و ژاپنی ها به نوعی با اینکار از رفتگان خود یاد می کنند.

اگر در تاریخ در ۲۳ و ۲۴ ماه آگوست (شهریور ماه) به بازدید از این معبد بروید می توانید شاهد برگزاری مراسم سنتو کویو (Sento-kuyo) باشید. در این مراسم ۱۰۰۰ شمع و فانوس روشن می شود برای آرامش روح درگذشتگان این گورستان.

اگر توجه کنید مجسمه ها چهره ای مغموم و گریان دارند و به سمت قبور نگاه می کنند. برخلاف مجسمه های ارتش چین که آماده نبرد هستند، این مجسمه ها گریانند و برای رفتگان عزاداری می کنند.

معرفی بخش های متفاوت معبد آداشینو ننبوتسا ژاپن (قسمت 2)Reviewed by yegane on Mar 12Rating: 3.0معرفی بخش های متفاوت معبد آداشینو ننبوتسا ژاپن قسمت 2اگر قصد دارید یک تور ارزان را تجربه کنید و با جاذبه های دیدنی ژاپن آشنا شوید با اول تور همراه باشید. قرار است اینبار به یکی از معابد معروف کیوتو برویم. معبدی که با نام آداشینو ننبوتسا شناخته می شود.چنانچه قصد دارید که در ایام پائیز و خنکای هوا به بازدید معبد آداشینو ننبوتسا بروید باید بگوییم که انتخاب طلایی داشته اید.

اگر قصد دارید یک تور ارزان را تجربه کنید و با جاذبه های دیدنی ژاپن آشنا شوید با اول تور همراه باشید. قرار است اینبار به یکی از معابد معروف کیوتو برویم. معبدی که با نام آداشینو ننبوتسا شناخته می شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی