غذاهای معروف ژاپنی (قسمت 1)

غذاهای معروف ژاپنی (قسمت 1)

تور ژاپن

غذاهای ژاپنی

غذاهای معروف ژاپنی:

(قسمت اول)

اگر قصد سفر و حضور در یک تور خارجی، بخصوص تور ارزان ژاپن را دارید با اول تور همراه باشید.یکی از راه های شناخت آداب و رسوم و فرهنگ ملل مختلف آشنا شدن با فرهنگ غذایی آن هاست و این مهم سفرتان را راحت تر خواهد کرد. در ادامه با مهم ترین و اصیل ترین غذاهای ژاپنی آشنا خواهید شد:

ژاپنی کشوری با جمعیت خلاق که در زمینه های متفاوت از جمله تکنولوژی و گردشگری حرف های زیادی برای گفتن دارد. در این میان نمی توان ذوق و خلاقیت این مردمان را در آشپپزی و خلق غذاهای جدید و خوشمزه نادیده گرفت. اینبار قرار است با برخی از غذاهای اصیل و قدیمی ژاپنی آشنا شوید.

 

تونکاتسو:

غذایی گوشتی که در پودر سوخاری یا نان سوخاری باید سرخ شود. تقریبا ظاهری همانند ناگت دارد و بسیار خوشمزه است. علاوه بر طعم عالی شکل آن هم بسیار اشتها برانگیز است. این خوراکی فست فودی را با مقدار زیادی کلم رنده شده سرو می کنند و سسی مخصوص با مزه شیرین و تند نیز کنارش قرار می دهند. بعضی اوقات این غذا را با برنج هم سرو می کنند.

سوشی:

سوشی را بدون شک بارها دیده و یا درباره اش شنیده اید. این غذا انقدر معروف است که حالا در اکثر کشورها در رستوران ها طبخ و سرو می شود. یکی از غذاهای منحصربفرد ژاپن. برای تهیه این غذا باید مواد اولیه کاملا تازه و باکیفیت باشند.

با اینکه این غذا ظاهری ساده دارد اما مزه ای منحصربفرد دارد.بستگی دارد شما چقدر از ماهی خام خوشتان بیاید اگر نه این غذا باب میلتان نخواهد بود. برای تهیه این خوراکی خاص ماهی خام و برنج همراه واسابی تند و تیز به یکدیگر فشرده می شوند و داخل جلبک پیچیده می شوند، این غذا در اشکال و انواع متفاوتی تهیه می شود و تنوع بالایی دارد. سوشی یکی از غذاهای بسیار گرانقیمت ژاپنی محسوب می شود و اگر از آن خوشتان هم نیاید ضرر نخواهید کرد، با این حال این غذا طرفداران زیادی دارد.

چیراشی دان:

این غذا هم ماهیِ خام دارد ولی نسبت به سوشی خیلی کمتر شهرت دارد، برای تهیه این غذا یک نوع ماهی خاص بکاربرده می شود و خاویار و ماهی قزا آلا، تخم هایی ریز و قرمز رنگ ماهی نیز در آن استفاده می شود.

ابتدا ماهی و خاویار را با انواع سبزیجات و ترشی ترکیب می کنند و پس از افزودن سس سویا مزه متفاوتی به این می دهند، این خوراک هنگام سرو ظاهری همچون آبگوشت دارد و بسیار رنگی و هوس انگیز است.

تمپورا:

این خوراک اصالت ژاپنی ندارد اما در این کشور بسیار مورد استقبال قرار گرفته. تمپورا در واقع اصالتی پرتغالی دارد، ولی مردم ژاپن مزه و رنگ آن را به خوبی تغییر داده اند.

تمپورا با میگو تهیه می شود ولی طبخ آن با ماهی هم غیرمعمول نیست. ابتدا میگوها را خوب با مارچوبه طعم دار می کنند و می پزند. در ژاپن این باور قویست که میگو را باید با یک حرکت تمیز کرد تا مزه و طعمی خوب پیدا کند.

غذاهای معروف ژاپنی (قسمت 1)Reviewed by yegane on Jan 2Rating: 3.0غذاهای معروف ژاپنی قسمت اولاگر قصد سفر و حضور در یک تور خارجی، بخصوص تور ارزان ژاپن را دارید با اول تور همراه باشید.یکی از راه های شناخت آداب و رسوم و فرهنگ ملل مختلف آشنا شدن با فرهنگ غذایی آن هاست و این مهم سفرتان را راحت تر خواهد کرد. در ادامه با مهم ترین و اصیل ترین غذاهای ژاپنی آشنا خواهید شد.

اگر قصد سفر و حضور در یک تور خارجی، بخصوص تور ارزان ژاپن را دارید با اول تور همراه باشید.یکی از راه های شناخت آداب و رسوم و فرهنگ ملل مختلف آشنا شدن با فرهنگ غذایی آن هاست و این مهم سفرتان را راحت تر خواهد کرد. در ادامه با مهم ترین و اصیل ترین غذاهای ژاپنی آشنا خواهید شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی