معبد فوشیمی‌ایناری کیوتو ژاپن

معبد فوشیمی‌ایناری کیوتو ژاپن

دیدنیهای ژاپن ،جاهای دیدنی ژاپن

معبد فوشیمی‌ایناری کیوتو ژاپن

معبد فوشیمی‌ایناری کیوتو ژاپن

کیوتو شهری در کشور ژاپن که دیدنی های زیادی را دربرگرفته و هر سال گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. اینبار به طرف کیوتو می رویم تا با یکی از جاذبه های فوق العاده آن آشنا شویم.

 معبدی که با اسم فوشیمی‌ایناری، اُ ایناری سان (O-inari-san) یا فوشیمی‌ایناری تایشا هم معرفی می شود. معبدی بسیار دیدنی که در منطقه شهری فوشیمی واقع شده است. عبادتگاهی برای راز و نیاز با ایناری (Inari. او یکی از الهه های محبوب و موردعلاقه پیروان آیین شینتو (Shinto) محسوب می شود و در ژاپن بسیار محبوبیت دارد.

فوشیمی‌ایناری ظاهری بسیار منحصربفرد و جذاب دارد و توانسته افراد زیادی از تمام دنیا را به سوی خود بکشاند. فوشیمی ایناری یا معبد نارنجی در دامنه کوهی به اسم ایناری احداث شده و منظره فوق العاده و دیدنی دارد. این معبد 233 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده و حدود 2 کیلومتر پیاده روی دارد؛ مسیر دسترسی به آن بسیار زیباست و جاذبه های زیادی را در خود جای داده و گردشگران را به ادامه دادن مسیر تشویق می کند؛ این مسیر حدود دو ساعت طول می کشد و شاید خیلی ها از ادامه دادن منصرف شوند. ایناری علاوه بر عبادتگاه یک تفرجگاه هم هست و می توانید ساعات خوشی را در آن بگذرانید.

ولی سوال این است که چرا باید چنین معبدی را در پایه کوه بسازند؟ داستان از اینجا شروع می شود که اهالی ژاپن از سال 711 میلادی به منطقه فوشیمی رفت و آمد داشتند و برای دریافت رزق و روزی بیشتر برای خانواده خود و مردم ژاپن دعا می کردند. فوشیمی از گذشته های دور فضایی َروحانی و مذهبی داشته و در آن عبادتگاه های زیادی هم وجود داشت.

بالاخره در سال ۱۴۹۹ میلادی، معبد بزرگ و اصلی ایناری احداث شد و تنها برای عبادت و  پرستش ایناری، یعنی الهه باروری مورد استفاده قرار می گرفت. احداث این عبادتگاه باعث شد، اهالی کیوتو بیشتر از قبل به این منطقه رفت و آمد کنند و در این معبد مشغول دعا و پرستش ایناری شوند. کم کم عبادتگاه ایناری به حدی معروف شد که از تمام ژاپن مردم برای عبادت به آن مراجعه می کردند.

با رسیدن به منطقه و  معبد ایناری چه چیزهایی خواهیم دید:

 معبد ایناری از تعدادی عبادتگاه کوچک و یک ساختمان مرکزی بوجود آمده است. می گویند حدود۳۲۰۰۰ معبد دیگر هم در ژاپن زیر نظر معبد فوشیمی‌ایناری در حال فعالیت هستند. ساختمان اصلی ایناری در پایه کوه ساخته شده؛ ولی رسیدن به آن عبور از چند مرحله را میطلبد که در ادامه خواهیم گفت؛ در بین مسیرهای دسترسی، دالان نارنجی رنگ عبادتگاه ‌ایناری از محبوبیت زیادی برخوردار است و در واقع شاخصه ای برای این مجموعه محسوب می شود. این مجموعه حدودا 870000 متر مربع مساحت دارد، پس حتما باید چند ساعتی برای گردش در آن زمان لازم دارید.

با ورود به معبد چندین مجسمه کوچک و بزرگ از خدای ایناری خواهید دید. ایناری، در دو صورت نر و ماده (بیشتر به صورت یک خانم با موی بلند و سیاه) ساخته می شود. او را با صفات پروردگار باروری، پرورش دهنده برنج، صنعت و کامیابی دنیوی معرفی می کنند. در ضمن از آن به عنوان خدای روباه ها هم یاد می شود. این مطلب را می توانیم از وجود مجسمه های روباه در مجموعه بفهمید. پپیروان شینتو روباه های سفید را پیام رسان خدای ایناری می دانند.

در ادامه نگاهی تاریخچه این مجموعه و بعد عبادتگاه و تمام بخش های دیگر خواهیم داشت...

معبد فوشیمی‌ایناری کیوتو ژاپنReviewed by مهدی on Dec 7Rating: 3.0معبد فوشیمی‌ایناری کیوتو ژاپن اگر اهل سفر هستید، تور ژاپن را به شما پیشنهاد میکنیم . فوشیمی‌ایناری کیوتو از دیدنیهایی است که در این سفر خواهید دید.

اگر اهل سفر هستید، تور ژاپن را به شما پیشنهاد میکنیم . فوشیمی‌ایناری کیوتو از دیدنیهایی است که در این سفر خواهید دید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی