قسمت های معبد فوشیمی‌ایناری ژاپن (قسمت5)

قسمت های معبد فوشیمی‌ایناری ژاپن (قسمت5)

تور ژاپن ، تور ارزان ژاپن

قسمت های معبد فوشیمی‌ایناری ژاپن قسمت پنجم

قسمت های معبد فوشیمی‌ایناری ژاپن قسمت پنجم

تیچوان:

تیچوان بنایی بسیار باشکوه و دیدنی که برای اقامت و استراحت گردشگران احداث شده. این ساختمان را به تازگی در سال 2017 میلادی افتتاح کرده اند. تیچوان کنار آبگیر یاشیماکای (Yashimagaike) واقع شده است و منظره فوق العاده ای دارد. این ساختمان تراس بسیار زیبایی دارد که  بازدید از آن را توصیه می کنیم. برای اقامت در این ساختمان هزینه ای نمی پردازید و تنها ورودی تراس هزینه دارد.

 ساختمان ظرفیت 30 نفره دارد و کافه از امکانات آن محسوب می شود. تیچوان جای خوبی برای تجدید قوا است.

اسم شاعر معروف ژاپنی مینگ هائوچان (Meng Haoran) بر روی این ساختمان گذاشته شده است، او هنرمندی معروف از دودمان تانگ (Tang) است و همچنان طرفداران زیادی دارد. تیچوان یعنی پرنده های آوازخوان. این نام با محوطه استراحتگاه هم خوانی دارد چون اطراف تیچوان پرنده های زیادی زندگی می کنند و جوی آهنگین بوجود می آورند.

 چنانچه پیاده روی خسته تان کرده و احتیاج دارید که کمی استراحت کنید، پیشنهاد می کنیم حتما در تیچوان مدتی توقف کنید تا خستگی راه از تنتان بیرون رود.

هاندن:

مقداری که از بنای رومان دور شوید بنای دیگری رو به رو شما قرار خواهد گرفت که آن را با نام هاندن معرفی می کنند. برای احداث این ساختمان از سبک کلاسیک ژاپنی استفاده شده، در این روش تعدادزیادی دالان ساخته شده و دیوارهای بنا هم بسیار مرتفع تعبیه شده اند. این دیوارها حدود 10.6 متر ارتفاع دارند.

این ساختمان در سال 1468 میلادی ساخته شده است؛ ولی متاسفانه در زمان شورش اونین (Ōnin no Ran) قسمت اعظمی از این ساختمان نابود شد. این نبرد وحشتناک میان دو خانواده بزرگ و پرقدرت ژاپنی بوقوع پیوست و خیلی از بخش های ژاپن را ازبین برد.

بار دیگر هاندن در سال 1499 میلادی مرمت شد. هزینه این بازسازی را  مردم پرداخت کرده اند. در این مرمت جدید چهره هاندن را عوض کردند و طاهری شاد و زیباتر به بنا بخشیدند به این ترتیب ظرافت و زیبایی آن چندین برابر شد. به همین خاطر در معماری جدید از سبک قرن شانزدهم میلادی استفاده شده. این سبک در زمان آزوچی-مومویاما (Azuchi-Momoyama jidai) یعنی بین سال‌های ۱۵۶۸ تا ۱۶۰۰ میلادی رایج بوده. تزیینات و زیباسازی های شلوغ از خصوصیات بارز این عبادتگاه محسوب می شود که در بدو ورود نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. این بنا از 5 معبد کوچکتر تشکیل شده است به نام های معبد شمالی، مرکزی، جنوبی، شمالی ترین و جنوبی ترین.

آبشار کیوتاکی:

چنانچه از معبد گوزندانی هوهایشو به طرف شمال حرکت کنید 200 متر بعد از آن به آبشار زیبای کیوتاکی خواهید رسید. دقیقا پشت آبشار کیوتاکی منظره کوه ها و تپه های کوچک و بزرگی را خواهید دید که چهره ای فوق العاده در پس زمینه آبشار بوجود آورده اند. مسیر آبشار را که دنبال کنید به دره کیتادانی (Kitadani) می رسید. داخل دره دو عبادتگاه توفوکو-جی (Tōfuku-ji) و سنی جی یا سنی شی (Sennyū-ji) جای گرفته اند که در مسیر بازدیدتان هستند.

از جاذبه های ژاپن میتوانیم به معبد فوشیمی‌ایناری اشاره کنیم . اگر اهل سفر هستید با یک تور ارزان تایلند، دیدنیهای ژاپن را از دست ندهید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی