چند خوراک اصیل ژاپنی (قسمت 1)

چند خوراک اصیل ژاپنی (قسمت 1)

تور ژاپن

خوراکیهای ژاپنی

چند خوراک اصیل ژاپنی:

(قسمت 1)

اگر قصد شرکت در یک تور خارجی بخصوص تور ژاپن را دارید این مقاله در اول تور را دنبال کنید. در سفر به ژاپن یکی از اطلاعاتی که مدت سفر را برایتان خوشایندتر خواهد کرد شناخت فرهنگ غذایی و آداب و رسوم مردم این کشور خواهد بود. در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین غذاهای ژاپنی خواهیم پرداخت:

میسو:

خوراکی که هم به تنهایی سرو می شود و هم در کنار سایر عذاها و یا به عنوان چاشنی ترشی و شور. میسو خمیری خوشمزه از لوبیاست که در اکثر غذاهای ژاپنی استفاده می شود.

 برای بدست آوردن این خمیر باید لوبیا را خوب بپزند و له کنند. درضمن ژاپنی ها از خمیر لوبیا یک سوپ هم طبخ می کنند که مزه  ای شیرین دارد و به سوپ میسو معروف است. داخل این سوپ لوبیا سبز و سبزی هم استفاده می کنند برای طعم دار شدن سوپ.

 

تاکو رایس:

غذایی خوشمز و ترکیبی از دو فرهنگ ژاپن و آمریکا. گوشت، پنیر و کاهو را با برنج می پرند و ترکیبی فوق العاده خلق می کنند که مزه آن بی نظیر است. یکی از غذاهایی که فقط در ژاپن می توانید میل کنید تاکو رایس خواهد بود. اگر بهترین تاکو رایس را می خواهید باید به اوکویانا ژاپن بروید.

تای یاکی:

بیشتر به شیرینی نزدیک است تا غذا ولی چون داخل این خوراکی گوشت بکاربرده شده در لیست غذاهای ژاپنی قرار می گیرد. در واقع این غذا شیرینی قدیمی و سنتی ژاپنی محسوب می شود. خمیر را به صورت ماهی شکل می دهند و داخلش را با مواد گوشتی شامل لوبیای داغ، خامه و گاهی گوشت و پنیر پر می کنند. تای یاکی غذایی سنتیست ولی عمر زیادی ندارد و فقط چند ده سال است که در ژاپن رایج شده. البته در همین مدت محبوبیت زیادی پیدا کرده.

نبه:

ماهی خام، سویا، خیار و کرفس موادی هستند که باهم ترکیب و خوراک نبه را بوجود می آورند. خوراکی که مردم ژاپن علاقه دارند دسته جمعی میل کنند. معمولا این غذا داخل ظروف بزرگ سرو می شود. شاید مواد آن ساده به نظر آید ولی با مزه کردن کمی از آن چندین طعم متفاوت در دهانتان احساس خواهید کرد. علاوه بر مواد یاد شده چیزای دیگری همچون تربچه، رشته، تخم مرغ آب پز، گوشت گاو و حتی سوسیس هم برحسب ذائقه به این غذا اضافه می شود. نبه غذایی تقریبا آبکی است و یک نوع سوپ دریایی محسوب می شود. بسیار انرژی زاست و معمولا مصرف این غذا به افرادی که فعالیت بدنی زیادی دارند توصیه می شود.

تاماگویاکی:

اگر تخم مرغ دوست داشته باشید این غذا باب میلتان خواهد بود. خوراکی که با اسم داشیماکی تاماگو ( Dashimaki tamago) هم معرف می شود. در واقع با سفارش این غذا یک نوع املت در پیش رویتان قرار می گیرد. ترکیبی خوشمز از رول تخم مرغ که با پنیر پر شده. بافت لطیفی دارد و بسیار دلچسب است.

پس از رول کردن تخم مرغ سرخ شده و پنیر آن را به قطعات یک اندازه برش میزنند و سرو می کنند. جالب است بدانی تنها غذای بدون ماهی رستوران های سوشی تاماگویاکی است.

چند خوراک اصیل ژاپنی (قسمت 1)Reviewed by yegane on Jan 1Rating: 3.0چند خوراک اصیل ژاپنی قسمت اولاگر قصد شرکت در یک تور خارجی بخصوص تور ژاپن را دارید این مقاله در اول تور را دنبال کنید. در سفر به ژاپن یکی از اطلاعاتی که مدت سفر را برایتان خوشایندتر خواهد کرد شناخت فرهنگ غذایی و آداب و رسوم مردم این کشور خواهد بود. در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین غذاهای ژاپنی خواهیم پرداخت.

اگر قصد شرکت در یک تور خارجی بخصوص تور ژاپن را دارید این مقاله در اول تور را دنبال کنید. در سفر به ژاپن یکی از اطلاعاتی که مدت سفر را برایتان خوشایندتر خواهد کرد شناخت فرهنگ غذایی و آداب و رسوم مردم این کشور خواهد بود. در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین غذاهای ژاپنی خواهیم پرداخت.

2 دیدگاه ها

  1. مریم گلی گفت:

    اینا رو چه جوری میخورن

  2. قاسم گفت:

    تاکو رایس خیلی خوشمزس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی