غذاهای معروف ژاپنی (قسمت 3)

غذاهای معروف ژاپنی (قسمت 3)

تور ژاپن

غذاهای ژاپنی

غذاهای معروف ژاپنی:

(قسمت 3)

اگر قصد سفر و حضور در یک تور خارجی، بخصوص تور ارزان ژاپن را دارید با اول تور همراه باشید.یکی از راه های شناخت آداب و رسوم و فرهنگ ملل مختلف آشنا شدن با فرهنگ غذایی آن هاست و این مهم سفرتان را راحت تر خواهد کرد. در ادامه با مهم ترین و اصیل ترین غذاهای ژاپنی آشنا خواهید شد:

اوکونومیاکی:

شاید نام این خوراکی ژاپنی عجیب به نظر برسد. منظور از کلمه اوکونومیاکی نان شیرین و پهن است، ولی در حقیقت غذایی است تشکیل شده از گوشت خوک، هشت پا، میگو و چربی که با پنیر فراوان تبدیل به یک غذای بسیار چرب و پرکالری می شود. شاید خیلی خوشمزه باشد اما در نظر بگیرید که کالری بالای آن سبب چاقی می شود.

 معمولا این خوراک را در تابه ای بزرگ طبخ می کنند و پنیر و گوشت را بصورت لایه لایه داخل  تابه می چینند. البته بسته به ذائقه خود می توانید از مواد دیگری هم در این غذا استفاده کنید ولی نمی توانید گوشت و پنیر را از آن حذف کنید.شاید این غذا را با مونجایاکی گلوپی اشتباه بگیرید اما کمی باهم تفاوت دارند. مونجایاکی شبیه به این غذا هست ولی آبگوشت هم دارد.

 

اونیگیری:

کوفته های برنجی خوشمزه ای که گاهی به صورت مثلث هم شکل داده می شوند. توپک های اونیگیری را معمولا با چای میل می کنند، در ژاپن وارد هر فروشگاهی که بشوید می توانید در میان مواد غذایی این خوراکی لذیذ را پیدا کنید که نشان از محبوبیت این غذا نزد ژاپنی ها دارد. معمولا اونیگیری را به عنوان میان وعده مصرف می کنند ولی اگر دوست داشته باشید می توانید به عنوان غذای اصلی هم این کوفته های خوشمزه را نوش جان کنید.

این غذا از برنج، گوشت گاو، سبزی های ترش و تند و سس مایونز تهیه می شود. ژاپنی ها برحسب فصل مواد این غذا را عوض و یا کم و زیاد می کنند. مثلا در پاییز ماتسوتاکه قارچ و در بهار بامبوی تازه به آن اضافه می کنند.

ماده اصلی این غذا برنج ژاپنیست. برخلاف مواد زیادی که دارد به راحتی آماده می شود اما برای طبخ آن حتما باید برنج ژاپنی باشد.

ناتو:

این غذای خوشمزه و ژاپنی از تخمیر سویا تهیه می شود. اگر اولین بار است که این غذا را می خورید دو حالت دارد یا خیلی خوشتان خواهد آمد و یا دیگر هیچوقت از آن نخواهید خورد. برخی لزج بودن و بوی بد را بهانه می کنند و علاقه ای به این غذا ندارند. این غذا معمولا در وعده صبحانه طبخ و سرو می شود و کنار آن برنج قرار می گیرد.

یاکیتوری:

این غذا معمولا در ایام تابستان طبخ می شود و نوعی مرغ کبابیست. در اصل این غذا باید با مرغ تهیه شود ولی استفاده از گوشت، کبد، قلب و دیگر اعضای کبابی مرغ هم مانعی ندارد و مزه خوبی به غذا می دهد.

در کنار این کباب برنج ژاپنی هم سرو می شود. نوشیدنی های خاص، سس شربتی و سس سویا نیز در کنار آن قرار می گیرند.

غذاهای معروف ژاپنی (قسمت 3)Reviewed by yegane on Jun 2Rating: 3.0غذاهای معروف ژاپنی قسمت سوماگر قصد سفر و حضور در یک تور خارجی، بخصوص تور ارزان ژاپن را دارید با اول تور همراه باشید.یکی از راه های شناخت آداب و رسوم و فرهنگ ملل مختلف آشنا شدن با فرهنگ غذایی آن هاست و این مهم سفرتان را راحت تر خواهد کرد. در ادامه با مهم ترین و اصیل ترین غذاهای ژاپنی آشنا خواهید شد.

اگر قصد سفر و حضور در یک تور خارجی، بخصوص تور ارزان ژاپن را دارید با اول تور همراه باشید.یکی از راه های شناخت آداب و رسوم و فرهنگ ملل مختلف آشنا شدن با فرهنگ غذایی آن هاست و این مهم سفرتان را راحت تر خواهد کرد. در ادامه با مهم ترین و اصیل ترین غذاهای ژاپنی آشنا خواهید شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی