چند خوراک اصیل ژاپنی (قسمت 2)

چند خوراک اصیل ژاپنی (قسمت 2)

تور ژاپن

خوراکیهای ژاپنی

چند خوراک اصیل ژاپنی:

(قسمت 2)

اگر قصد شرکت در یک تور خارجی بخصوص تور ژاپن را دارید این مقاله در اول تور را دنبال کنید. در سفر به ژاپن یکی از اطلاعاتی که مدت سفر را برایتان خوشایندتر خواهد کرد شناخت فرهنگ غذایی و آداب و رسوم مردم این کشور خواهد بود. در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین غذاهای ژاپنی خواهیم پرداخت:

اوچازوکی:

تکه های ماهی خام، برنج سفید ژاپنی و چای مواد اصلی اوچازوکی هستند. غذایی کاملا ژاپنی با طعمی متفاوت. معمولا از قزل آلا برای این غذا استفاده می شود. آلو یکی از طعم دهنده های این غذاست و هنگام سرو حتما تن ماهی و سس سویا نیز کنارش قرار می گیرد. این سوپ را معمولا ژاپنی ها برای تغذیه بیمار طبخ می کنند.

 

خوراک زبان:

قطعات نازک و لذیذ از زبان گوساله، کمی این خوراک سفت است اما به امتحان کردنش می ارزد. معمولا آشپز این خوراک را بصورتی طبخ می کند که طعم اصلی زبان از بین نرود و بیش از حد آبپز نشود. غذایی بسیار پرکالریست و به ورزشکارها توصیه می شود.

یک آشپز فرانسوی موفق شده با استفاده از این خوراک یک خورشت جدید طبخ کند که باب میل ژاپنی ها هم واقع شده و از همان خوراک، غذاهای جدیدتری خلق کرده اند تا جایی که امروزه در ژاپن برخی رستوران ها تنها سوپ و خورشتی طبخ می کنند که حاوی دم و زبان گاو است.

سوبا:

رشته ی سیاهِ گندمیِ نازک ولی بسیار لذیذ. این غذا و بخصوص رشته های سوبا قدمت زیادی دارند  و از دیرباز در سفره های ژاپنی جایگاه خاص خود را داشتند. جالب است بدانید که چون در مناطق کوهستانی و کوه پایه ای کشت گندم بسیار زیاد است این غذا را خیلی بیشتر طبخ می کنند.

غذایی  شبیه به آبگوشت که بامبو و سس سوبا هم دارد.

کاراگه:

علاقمندان به مرغ سوخاری شیفته این غذا هستند، چرا که شباهت زیادی به مرغ سوخاری دارد. ابتدا مرغ ها را با سس سویا و نمک مزه دار می کنند و بعد از غلتاندن در نشاسته در روغن فراوان سرخ می کنند. کاراگه در میازاکی با سس تارتار و در ناگویا با سس شیرین و تند سرو می شود. در واقع هر منطقه از ژاپن چاشنی و سس خاص خود را برای این غذا دارند.

کایسکی ریوری:

خوراکی بسیار لذیذ و خوش طعم که علاوه بر مزه عالی بخاطر ظاهر زیبا و ظروف خاصی که دارد بسیار اشتها برانگیز است. در واقع شما ظرفی بزرگ شامل چند غذا را اما با یک نام سفارش می دهید. کباب، سوپ، ساشیمی و یک ظرف خوراکی های آبپز شده.

 معمولا در یک وعده کایسکی ریوری برنج، سوپ میسو، ترشی و میوه جات سرو می شود و می توانید همزمان انواع عذاهای کبابی، ابپز و سرخ شده را میل کنید. با اینکه کایسکی خوراکی گرانقیمت محسوب می شود اما ارزش امتحان کردن دارد، چون با امتحان کردن این غذا با فرهنگ غذایی این کشور هم بیشتر آشنا خواهید شد. 

چند خوراک اصیل ژاپنی (قسمت 2)Reviewed by yegane on May 1Rating: 3.0چند خوراک اصیل ژاپنی قسمت دوماگر قصد شرکت در یک تور خارجی بخصوص تور ژاپن را دارید این مقاله در اول تور را دنبال کنید. در سفر به ژاپن یکی از اطلاعاتی که مدت سفر را برایتان خوشایندتر خواهد کرد شناخت فرهنگ غذایی و آداب و رسوم مردم این کشور خواهد بود. در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین غذاهای ژاپنی خواهیم پرداخت.

اگر قصد شرکت در یک تور خارجی بخصوص تور ژاپن را دارید این مقاله در اول تور را دنبال کنید. در سفر به ژاپن یکی از اطلاعاتی که مدت سفر را برایتان خوشایندتر خواهد کرد شناخت فرهنگ غذایی و آداب و رسوم مردم این کشور خواهد بود. در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین غذاهای ژاپنی خواهیم پرداخت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی