چند نکته برای کم کردن هزینه سفر به توکیو

چند نکته برای کم کردن هزینه سفر به توکیو

تور ژاپن سفر به توکیو

چند نکته برای کم کردن هزینه سفر به توکیو

چند نکته برای کم کردن هزینه سفر به توکیو

از آنجا که شهر توکیو طبق آخرین آمارگیری در سال 2017 یکی از بهترین شهرهای دنیا در میان توریستها انتخاب شده است، و ممکن است افراد بسیاری علاقمند به سفر به پایتخت ژاپن شهر توکیو باشند اما به دلیل هزینه‌های بالای سفر به این شهر نتوانند به آن سفر کنند، ما در اول تور مناسب دانستیم تا برای کمتر کردن هزینه‌های سفر به این شهر زیبا چند نکته را به شما عزیزان سفر دوست پیشنهاد کنیم تا سفری مقرون به صرفه تر به توکیو داشته باشید، با ما همراه باشید.

جابجایی از فرودگاه به شهر (و بالعکس) و همچنین جابجایی در داخل شهر: همانند دیگر شهر های مهم دنیا، وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی، اتوبوس و مترو برای جابجایی از فرودگاه به سطح شهر مورد استفاده قرار میگیرند.
توجه داشته باشید هزینه استفاده از تاکسی در ژاپن بسیار بسیار بالاست! برای مثال کرایه تاکسی از فرودگاه ناریتا تا شهر توکیو حدود 20,000 تا 30,000 ین است (با فرض قیمت هر دلار 3500 تومان و برابری هر دلار معادل 100 ین ژاپن، هر ین معادل 35 تومان میشود) که مبلغ کرایه تاکسی حدود 700 هزار تومان تا یک میلیون ممکن است هزینه داشته باشد!

همچنین کرایه جابجایی در سطح شهر نیز با تاکسی زیاد است. ورودی تاکسی 700 ین تنها برای 2 کیلومتر اول و بعد به ازای هر 300 متر 100 ین به کرایه اضافه میشود. از ساعت 10 شب تا 5 صبح هم کرایه افزایش می یابد. پیشنهاد میکنم برای یک مسافرت با صرفه حتما از اتوبوس و مترو برای انتقال به شهر و جابجایی در سطح شهر استفاده کنید.

اتوبوس های مسافربری با نام "Airport Limousine Bus" در جلو درب خروجی ترمینال فرودگاه، مسافرین را با قیمت مناسب به قسمتهای مهم و اصلی شهر میرسانند. بیشتر ترمینالهای مقصد این اتوبوسها در نزدیکی یکی از ایستگاههای مترو است و درصورت نیاز میتوان ادامه مسیر را با مترو طی کرد. بلیط این اتوبوسها را میتوان یا از کانتر مخصوص در محوطه سالن خروجی و یا از دستگاههای مخصوص فروش بلیط که در نزدیکی سکوی حرکت قرار دارند تهیه کرد. نقشه و مقاصد حرکتی اتوبوسها را میتوانید از کانتر مخصوص در فرودگاه تهیه کنید. درباره قیمت بلیط با تخفیف هم از کانتر مربوطه سوال کنید. بعضا برای گردشگران تخفیف ویژه روی قیمت اصلی بلیط اعمال می‌شود.
از مزایای استفاده از اتوبوس، حمل کل بار و چمدانها با چرخ دستی فرودگاه تا کنار اتوبوس و تحویل به اتوبوس و دریافت آنها در مقصد است. (کارگران فرودگاه در کنار اتوبوس بار شما را در قسمت بار اتوبوس جای داده و به شما رسید میدهند تا در مقصد در قبال ارائه رسید بار خود را تحویل بگیرید). بطور متوسط از فرودگاه ناریتا تا مرکز شهر حدود 90 دقیقه زمان می‌برد.
در صورتیکه رسید پرواز شما به یکی از فرودگاههای فوق الذکر است اما باید ادامه مسیر خود به شهری دیگر را از ترمینال دیگری از همان فرودگاه و یا فرودگاه دیگر انجام دهید، میتوانید از اتوبوس های بین ترمینالها یا دو فرودگاه استفاده کنید. برنامه اتوبوسها منظم است و سرساعت حرکت میکنند.

شبکه مترو توکیو بسیار گسترده است و میتوان با مترو به اکثر نقاط شهر دسترسی پیدا کرد. ایستگاه مترو در هر دو فرودگاه و در ترمینال‌های آنها قرار داشته و براحتی میتوان از داخل سالن اصلی به ایستگاه مترو رفت. نقشه مترو در بیشتر ایستگاهها به زبان انگلیسی و رایگان در اختیار مسافرین قرار می‌گیرد. تهیه بلیط از دستگاههای مخصوص فروش بلیط در ورودی ایستگاه‌های مترو امکان پذیر است.
با وجود قیمت مناسب مترو نسبت به اتوبوس و دسترسی گسترده مترو به تمام نقاط شهر، تنها ایراد استفاده از مترو این است که اولا با توجه به گستردگی و تداخل خطوط مترو در توکیو ممکن است استفاده اولیه از آن برای بعضی از افراد کمی گیج کننده باشد و ثانیا بعضی مواقع برای رسیدن به مقصد باید چند خط عوض کرد که برای یک مسافر با بار و چمدان کمی مشکل است (بعضی از تقاطع خطوط مترو در نقشه با هم ارتباط دارند اما در عمل در داخل ایستگاه باید بیش از 100 متر پیاده رفت و چند سکو را بالا و پایین کرد تا به خط دیگر رسید).

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر از کانتر راهنمای گردشگران (Tourist Information) که در هر دو فرودگاه قرار دارد کمک بگیرید. توجه داشته باشید که مترو و اتوبوسهای فرودگاه 24 ساعته نیستند و اگر بعد از نیمه شب به فرودگاه برسید یا باید از تاکسی استفاده کرده و یا تا شروع ساعت کار آنها انتظار بکشید.

اقامت مقرون به صرفه در توکیو

هزینه اقامت در توکیو بسیار متفاوت بوده و از شبی 20 دلار در یک مسافرخانه تا شبی بیش از 1000 دلار در هتلهای مجلل وجود دارد. در این مطلب تعدای پیشنهاد برای محل اقامت کم هزینه در توکیه به شما عزیزان ارائه میدهیم:

کپسول هتل : این هتل‌ها معمولا برای اقامت یک شب (ساعت پذیرش 3 بعد از ظهر به بعد و تخلیه تا قبل از 11 صبح روز بعد) و بصورت مردانه یا زنانه وجود دارند و بصورت تک نفره هستند. در زمان پذیرش یک کمد کوچک (مانند کمد رختکن استخر) در اختیار شما قرار میگیرد که گنجایش لباس و یک کیف دستی کوچک یا کوله پشتی معمولی را دارد. (چمدان یا بار حجیم را باید به پذیرش تحویل دهید.)
یک دست ربدشامبر و شلوارک نیز در اختیار شما قرار می گیرد تا پس از تعویض لباسها، آنها را بپوشید.
محل خواب یک کابین یا سلول به ابعاد 1 متر در 1 متر در 2 متر و بطور دو طبقه است. درون هر کابین تشک و ملافه تمیز گذاشته شده و به سیستم تهویه، تلویزیون کوچک دیواری با چند کانال به زبان محلی، سوکت برق برای شارژ موبایل و ...، ساعت دیجیتالی با زنگ قابل تنظیم و چراغ مطالعه مجهز است. درب هر کابین با یک پرده حصیری بسته میشود و براحتی از داخل یا خارج کابین قابل باز کردن است (قفل ندارد). صدای تلویزیون یا خورخور همسایه ها براحتی قابل شنیدن است!

اطاقی هم برای شستشوی دست و صورت، اصلاح و آرایش و ... بصورت عمومی اختصاص داده شده است. سرویس بهداشتی و محل حمام و دوش گرفتن هم عمومی هستند.

بر خلاف تصور که کپسول هتل باید برای افراد کم بضاعت باشد، چنین هتل‌هایی بسیار مورد توجه ژاپنی‌ها است، مخصوصا بازرگانان، کارمندان و اشخاصی که از دیگر شهرهای ژاپن برای سفر کاری به توکیو می‌آیند. بعضی از این نوع هتل‌ها همواره پر بوده و از قبل برای تاریخ مشخصی رزرو شده اند. چنین هتل‌هایی در بعضی از فرودگاههای بین المللی ژاپن هم برای استراحت چند ساعته مسافرین ترانزیت وجود دارد.

هتل ریوکان Ryokan : این نوع هتل در واقع یک خانه سنتی ژاپنی است که در آن اطاق یا قسمتی از خانه را به شما اجاره میدهند. این نوع هتل‌ها معمولا به شکل خانوادگی اداره می‌شوند و غذای سرو شده در آن نیز عمدتا غذاهای سنتی ژاپنی است. محل خواب بصورت سنتی و بر روی زمین می باشد.
هرچند در کل قیمت این نوع هتل‌ها مناسب است اما بسته به موقعیت استقرار و خدمات ارائه شده (مانند کیفیت اطاق، تعداد اطاق، وعده غذا و ...) قیمتهای متفاوتی دارند که بعضا از هتل‌های چند ستاره هم گران ترند.
و نکته دیگر اینکه این هتل‌ها در نزدیکی چشمه‌های آب معدنی که در توکیو به وفور وجود دارند نیز در دسترس هستند و در برخی از آنها حمام با آب معدنی گرم امکان پذیر است که تجربه بسیار جالبی خواهد بود.

هتل‌های معمولی : این نوع هتل‌ها در بیشتر نقاط شهر وجود دارند و بسته به تعداد ستاره هایشان، مکان استقرار، دسترسی به حمل و نقل عمومی، نوع و کیفیت خدمات ارائه شده و ... قیمتهای متفاوتی دارند. نکته ای که در بیشتر هتل‌های ژاپن جلب توجه میکند، اتاقهای کوچک و استفاده حداکثری از فضای موجود است. در خیلی موارد حتی نوع صرفه جویی در آنها نیز جالب است مثلا در یکی از هتل‌ها، بالای مخزن فلاش تانک توالت فرنگی بصورت دستشویی درست شده بود تا پس از تخلیه تانک، آب درون مخزن توالت از شیر آبی که بالای دستشویی قرارداشت پر شود. در زمان پر شدن مخزن تانک توالت، میتوان دست را شست تا در مصرف آب تا حد امکان صرفه جویی شده باشد.

هزینه غذا در  توکیو

از فروشگاه‌های 7-11 یا فامیلی مارت غذا تهیه کنید و دیگر مغازه‌های جمع و جور تعداد زیادی پیش‌غذا را با قیمت 120 تا 370 ین به فروش می‌رسانند که می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای یک وعده ناهار ارزان باشد. همچنین سوپرمارکت‌ها تعداد زیادی از انواع غذا را با قیمت‌هایی مشابه به مشتریان ارایه می‌کنند.

و همچنین برای صرفه جویی بیشتر درهزینه‌ها تعداد زیادی فروشگاه 100 ینی در توکیو وجود دارد که انواع اقلام مورد نیاز از جمله، غذا، آب، لوازم آرایشی و همچنین لوازم خانگی را به فروش می‌رسانند.

چند نکته برای کم کردن هزینه سفر به توکیوReviewed by تور ارزان on Oct 30Rating: 3.5چند نکته برای کم کردن هزینه سفر به توکیوچند نکته برای کم کردن هزینه سفر به توکیو - راهنمای سفر مقرون به صرفه به پایتخت ژاپن شهر توکیو - تور ارزان ژاپن - تور توکیو

چند نکته برای کم کردن هزینه سفر به توکیو – راهنمای سفر ارزان به توکیو پایتخت کشور ژاپن – تور ژاپن

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی