روستای ژانگ دانگ چین محل زندگی آخرین غارنشینان آسیا

روستای ژانگ دانگ چین محل زندگی آخرین غارنشینان آسیا

آشنایی با روستای ژانگ دانگ چین محل زندگی آخرین غارنشینان آسیا

روستای ژانگ دانگ چین محل زندگی آخرین غارنشینان آسیا

روستای ژانگ دانگ محل زندگی آخرین غارنشینان آسیا

در همه دنیا جمعیت هایی وجود دارند که با شرایط سخت و طاقت فرسای این زمین و آب و هوای همیشه در حال دگرگونی آن کنار می آیند و سعی می کنند جایی مطلوب و رضایت بخش را برای زندگی خود و دیگر افراد بوجود آورند. مکان سکونت خیلی از عشایر، گروه ها و بومیان را می توان پیدا کرد که کم تر کسی حاضر می شود حتی یک روز در آنجا زندگی کند. خیلی از این گروه ها حتی برای چیزی که ممکن است شهرنشینان به آن فکر نکنند همچون زنده ماندن و ادامه بقا هم باید تلاش کنند.

در بین زمین پر از فراز و نشیب استان گایژو در کشور چین، قله هایی صعب العبور و زیبا، رودخانه‌های زیرزمینی، غارها، آبشارها و طایفه های با قدمت زیاد وجود دارند و در جنگل های پر از درخت، دره هایی بی نظیر و غارهایی وجود دارند که به سختی می توان به آنها راه یافت. سالیان طولانی می گذرد که یکی از این غارهای زیبا مکان زندگی و امرار معاش قبیله‌ ایست که امروزه خیلی از گردشگران و افراد ماجراجو و طبیعت دوست، و افراد علاقمند به سنن و آیین های روستایی را به طرف خود جذب می کند.

 این روستای بی نظیر در نوع خود در پیچ و واپیچ بلندی های کوه ها مخفی مانده است.

هنگامی که وارد این غار شوید می بینید که هنوز حدود ۷۰ نفر در این غار زندگی و امرار معاش می کنند و ژانگ دانگ را زادگاه و منزل خود معرفی می کنند و درحقیقت از آخرین بازماندگان ساکنین غار در قاره آسیا محسوب می شوند.

چنانچه از خیلی دور به غار ژانگ دانگ نگاه کنید، غار مانند  چشمی بر روی قله خودش را نشان می دهد مژگان بلند این چشم را شاخته های بامبو تشکیل می دهند. قابل به ذکر است که رسیدن  به این چشم از چیزی که فکرش را هم می کنید خیلی خیلی دشوارتر خواهد بود. در راه راهیابی به دهکده، قبل از هرچیزی زنجیره ای از سنگ های مارپیچ را می بینید که با تصمیم گدر از آن ها خطر و ریسک بالایی را پذیرفته اید. اوایل باید مراقب پرتگاه ها اطراف باشید، ولی در ادامه مسیر آن قدر شیب راه بیشتر می شود که به ناچار بر روی چهار دست و پای خودتان مینشینید و مسیر باقی مانده را میپیمایید.

بعد از مدتی کوهنوردی سخت، بالا رفتن از بلندی ۱۸۰۰ متر و گذر از راهی صعب العبور و پیچ در پیچ که نفس ها را بند می آورد، به ورودی غار وسیعی می‌رسید و در نهایتِ تعجب و حیرت می فهمید که این غار اصلا خالی نیست، برعکس زندگی در آن جریان دارد و مردم در همه جای غار در حال زندگی و کار هستند و حتی تحصیل!

این غار بزرگ 115 متر عرض، 230 متر طول و 50 متر ارتفاع دارد.

 

روستای ژانگ دانگ چین محل زندگی آخرین غارنشینان آسیاReviewed by اول تور on Apr 19Rating: 3.0روستای ژانگ دانگ چین محل زندگی آخرین غارنشینان آسیاآشنایی با روستای ژانگ دانگ چین محل زندگی آخرین غارنشینان آسیا . 

آشنایی با روستای ژانگ دانگ چین محل زندگی آخرین غارنشینان آسیا .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی