معروفترین غذاهای چینی (1)

معروفترین غذاهای چینی (1)

بهترین غذاهای چین

معروفترین غذاهای چینی

معروفترین غذاهای چینی

قسمت اول

کشور چین سرزمین گسترده و پهناوری از حیث جغرافیایی،تراکم جمعیت، فرهنگ و تاریخ کهن است و در ضمن خوراکیهای متفاوت و بی شمار و با مزه ‌های متفاوت و خاص را در خود گنجانده ‌است. به جز تمام ویژگی های این کشور، خوراکیهای بومی هر منطقه این کشور کاملا از سایر مناطق متمایز ‌است. برای مثال خوراک بومی مردم شانگهای شیائو لانگ بائو نوعی سوپ است در صورتی‌ که در پکن اردک پکنی مشتاقان فراوانی دارد. در اول تور همراه ما باشید تا شما را با بهترین و لذیذترین غذاهای چینی آشنا کنیم تا در مسافرت به کشور چین از امتحان ‌و تجربه آنها لذت ببرید.

ژیا جیانگ میان

این غذا از خمیر خوشمزه سویا و نودل بدست می آید. این خوراکی لذیذ از سنت کهن چینی‌ها در سرو نودل بجای مانده است در هر ناحیه از چین این غذا به سبک خاصی آماده می‌شود.

شومای

این غذا نوع دیگری از انواع پیراشکی است که ویژه استان گوانگدونگ می باشد.این خوراکی خوشمزه با گوشت، میگو و سبزیجات انباشته شده و اغلب در وعده های میانی سرو می‌شود.

تانگ می جی لس

خوراکی است که با گوشت آماده می شود و بطور مشترک دو مزه شیرین و ترش یا ملس را می توانید حس کنید. پوسته این خوراک شکننده است ولی مواد داخل آن خیلی نرم و دلچسب است.

دن دن مین

این غذای لذیذ و پرطرفدار در محله‌های استان سیچوان، از رشته‌فرنگی با ترشی سبزیجات مزه دار شده و گوشت چرخ‌ شده بدست ‌می آید. اسم این غذا دن دن مین است و با روغن چیلی طبخ می‌شود.

یو تیا ئو

یو تیائو ورژن چینی کرولر کلوچه تخم‌مرغی سرخ‌شده است که شکلی شبیه خمیر سرخ‌شده طلایی رنگ دارد. رد پای این غذا که به همراه کانگی سرو می‌شود را در بسیاری از خیابان‌های چین می‌توان یافت.

لیانگ پی

شیان مرکز استان شاآنشی بهترین جا برای امتحان کردن لیانگ پی بسته‌های سرد نودل با مزه‌های مختلف از سبزیهای خوشمزه است. رشته‌فرنگی‌ هایاین از گندم و آرد برنج بدست می‌آید.

ما بو توفو

ممکن است تلفیق توفو (خوراکی شبیه پنیر که از شیر سویا بدست می‌آید) و گوشت مقداری عجیب باشد ولی ما پو توفو خوراکی خوشمزه برای بومیان استان سیچوان چین است. این  خوراکی از ترکیب گوشت، توفو و سس سبزیجات در روغن چیلی بدست می‌آید.

ما پو توفو

این خوراکی نه‌ فقط یک دسر چینی، که یکی از هنرهای دیرین چین است. این آب‌نبات به‌صورت عمده از شکر، بادام زمینی و شربت مالتوز، نارگیل و کنجد آماده می‌شود. 

چو دوفو

این غذا برعکس اسمش که ‌چندان اشتهاآور نیست (توفو بد بو) یکی از خوراک های پایه و اصلی محله‌های شانگهای است. توفو را در شیر و سبزیجات می خوابانند تا مزه دار شود سپس ان را یا به‌صورت سرخ‌شده، بخار پز، گریل یا در خورشت سرو می کنند.

شما دوستان عزیز می‌توانید با یک تور ارزان چین، هم از دیدنیها و جاذبه های گردشگری این کشور دیدن کنید و هم از غذاهای لذیذ و خوشمزه چینی لذت ببرید !

معروفترین غذاهای چینی (1)Reviewed by غذاهای چینی on Dec 26Rating: 3.5معروفترین غذاهای چینیکشور چین سرزمین گسترده و پهناوری از حیث جغرافیایی،تراکم جمعیت، فرهنگ و تاریخ کهن است و در ضمن خوراکیهای متفاوت و بی شمار و با مزه ‌های متفاوت و خاص را در خود گنجانده ‌است .

کشور چین خوراکیهای متفاوت و بی شمار و با مزه ‌های متفاوت و خاص را در خود گنجانده ‌است که ما در اینجا معروف ترین آنها را به شما معرفی می‌کنیم …

1 دیدگاه

  1. سینا . موحدیان پور گفت:

    چه غذاهای جذاب و خوشمزه ای

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی