معرفی بخش های مختلف معبد بهشت پکن قسمت دوم

معرفی بخش های مختلف معبد بهشت پکن قسمت دوم

بخش های مختلف معبد بهشت پکن

معرفی بخش های مختلف معبد بهشت پکن قسمت دوم

معرفی بخش های مختلف معبد بهشت پکن قسمت دوم

ساختمان طاق امپراتوری بهشت، به صورت دایره ای ساخته شده است، این بنا دقیقا روی یک سطح سنگی از جنس مرمر واقع شده است. در سال 1530 و مصادف با نهمین سال از فرمانروایی ژیاژینگ طاق امپراتوری به این صورت مدور و با سقفی که دارای دو طره زیبا است ساخته شد. در اوایل ساخت این قسمت از نیایشگاه بهشت، به نام سالن تسکین خدایان (the Hall for Appeasing Gods) شهرت داشت. در ابتدا و زمانی که کار ساخت طاق امپراتوری بهشت به پایان رسید از آن به عنوان، مکان حفظ گنجینه های باارزش آسمانی و تابلوهایی نفیس بود که از آن ها در مراسم های مهم استفاده می کردند. در سال 1538 اسم آن به طاق امپراتوری بهشت تغییر نام دادند و در سال 1752 به صورتی که هم اکنون مشاهده می کنید مرمت شد. این سازه در جنوب تالار دعا برای دریافت محصول خوب، ساخته شده و در ضمن شباهت های زیادی هم به آن دارد؛ ولی ابعاد و اندازه هایش کوچک تر است. این طاق بزرگ و باشکوه توسط جداره ای مدور به اسم دیوار اکو (Echo wall)، محاصره و محافظت شده است و از نکات جالب درمورد آن این است که می تواند صوت ها را در فواصل بسیار زیاد منتشر نماید.

در بخش روبه رویی بنا، پله هایی بزرگی را مشاهده خواهید کرد که در وسط آنها نقوشی از دو اژدها را حک کرده اند، در این نقوش دو اژدها در حال بازی با توپ حکاکی شده هستند. این دو اژدها در حالت متقارن هم هستند و هر کدام از یک طرف در حال خیز برداشتن به سوی دیگری است. ظرافت و هنر فراوانی که در طراحی این دو اژدها به کار رفته بر زیبایی های تاریخی و اساطیری این معبد می افزاید.

 درون بنای طاق امپراتوری بهشت:

این طاق فرمانروایی در حدود 19.5 متر بلندی و 15.6 متر قطر دارد و همه ساختار داخلی بنا توسط دو ردیف از ستون ها، که هرکدام در ردیف 8 ستون مشاهده می شود، سرپا مانده است. 8 ستون خارجی، تیرهایی هستند که از طره ها محافظت می کنند و 8 ستون درونی به صورت هلال هایی طلایی، سقف را حفظ می کنند. سقف این طاق بصورتی ساخته شده است که کم کم هر چه پیش برویم کوچک و کوچک تر خواهد شد و در آخر طاقی را بوجود می آورد و طرحی از یک اژدهای زیبا و طلایی رنگ که در حال بازی با یک مروارید است به آن جلوه ای خاص می دهد. سقف این طاق با کاشی های آبی و سبز مفروش شده است و این هم نشانی از هنر بسیار ماهرانه چینی های باستان در تزیین ساختمان ها و اماکن است.

سالن پیوست شرقی:

سالن پیوست شرقی، بنایی است که سقف آن از جنس کاذب است و کاشی هایی که در آن کار شده همه به رنگ آسمان هستند. پیش تر این قسمت برای محافظت از لوح های الهی خدایان بزرگ نور، عطارد، ونوس، مشتری، مریخ، زحل، ستاره قطبی و دیگر اجرام آسمانی استفاده می شد. در طرح و نقوش اولیه این سالن دو ردیف اتاق را خواهید دید  که ردیف روبه رویی آن در برگیرنده 9 اتاق و ردیف پشتی آن دربرگیرنده 7 اتاق است. در سال 1751، فرمانروا کیان لانگ ردیف پشتی را به علت ناهماهنگ بودن با سایر بخش های مجموعه ازبین برد.

در یک تور ارزان پکن ، میتوانید از معبد بهشت دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی پکن است .

 

معرفی بخش های مختلف معبد بهشت پکن قسمت دومReviewed by مهدی on Jun 23Rating: 3.5معرفی بخش های مختلف معبد بهشت پکن قسمت دومدر یک تور ارزان پکن ، میتوانید از معبد بهشت دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی پکن است .

در یک تور ارزان پکن ، میتوانید از معبد بهشت دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی پکن است .

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی