بانو دای زن دو هزار ساله

بانو دای زن دو هزار ساله

بانو دای زن دو هزار ساله یک از دیدنی های چین

بانو دای زن دو هزار ساله

بانو دای زن دو هزار ساله

همیشه وقتی اسمی از مومیایی و مومیایی کردن مطرح می شود ما تمدن کهن مصر و پیشینه طولانی آن ها در این امر را به خاطر می آوریم؛ آن دورانی که اجساد فرعون ها را به همراه اندوخته ها، طلاها و تجملات زیاد برای سفر ابدی و زندگی جدید در دنیای غرب حاضر می کردند. ولی حقیقت این است که این آیین و اعتقاد به زنده شدن دوباره و زندگی جدید، در آن دوران در بین اهالی سرزمینی دیگر در جایی دیگر از زمین نیز رایج بود و آن ها نیز از این روش برای حفظ بدن عزیزانشان استفاده می کردند.

گنجینه کهنی که قرار است به شما معرفی کنیم، به زنی با اسم شین ژویی (به او بانوی دای هم گفته می شود)تعلق دارد، همسر لی کانگ،يكي از اشخاص معروف در دوران فرمانروایی سلسله هان بوده است. خاندان سلطنتی هان، پس از خاندان چه‌این مابین سال های ۲۰۶ پیش از میلاد به قدرت رسید و ۴۰۰ سال قدرت و فرمانروایی بر سرزمین چین را در دستان خود داشتند.

در سال ۱۹۷۱، در تنگاتنگ جنگ سرد، کارگران یک سنگر در حوالی استان چانگشای چین، در حال کندن چاله ای، به یک آرامگاه در عمق ۱۲ متری زمین راه پیدا کردند؛ آرامگاهی که مدت ها بعد معلوم شد به خانواده ی از دودمان هان تعلق دارد. در درون این آرامگاه خانوادگی بیش از ۱۰۰۰ شی تاریخی یافت شد بطور کامل سالم بودند و هیچ آسیبی به آن ها وارد نشده بود. یکی از آثار بسیار با ارزش و مهمی که از این آرامگاه به دست آمد، مومیایی بانو دای بود. جسد این بانو کاملا سالم بود و سنی بیش از 2000 داشت که در مقایسه با سلامت مومیامی امری بسیار عجیب بود.

بدن سالم بانوی دای، بین ۲۰ لایه ابریشم و در درون۸۰ لیتر از نوعی مایع نامعلوم که در بررسی های بعدی در آن منیزیم هم پیدا شد، یافتند. در بغل جسد او، مقدار بسیار زیادی از ثروت او مانند تعداد زیادی لباس های ابریشمین، پیکره های دست ساخته چوبی و ... وجود داشت و همین امر نشان دهنده این بود که این زن از اشخاص مهم و متمول چین و زمان خودش بود. ولی مسئله ای که خیلی همه را متعجب کرد، بدن او بود کاملا بافتی تازه داشت و انگار از مرگش مدت زیادی نگذشته بود.

پوست بانوی دای هنگام دست زدن کاملا منعطف بود، موهایش هیچ تغییری نکرده بودند، مژه ها و سوراخ های بینی اش و حتی اعضای درونی بدنش نیز بدون اینکه آسیبی ببینند همانگونه باقی مانده بودند. جالب تر آن که قسمت هایی از آخرین خوراکی که مصرف کرده بود نیز در معده اش یافته اند. حتی در درون رگهای این بانو هنوز قطرات خون معلوم و هویدا بودند؛ خونی که گروه آن  A تشخیص داده شده بود. تحقیقاتی که روی بدن بانو دای صورت گرفته است، این موضوع را روشن می کند که این زن از عارصه ها و مشکلاتی همچون انسداد سرخ رگها، اضافه وزن و چاقی، درد کمر، انگل و عارضه های قلبی در رنج و سختی بوده است.

با توجه به بررسی هایی که بر روی بدن مومیایی شده این بانوی چینی انجام شده است، معلوم شده که او ما بین سال های ۱۷۸ و ۱۴۵ پیش از میلاد، وقتی که تنها ۵۰ سال سن داشته عمرش پایان یافته است و اکنون پس از گذشت چیزی بالغ بر ۲۰۰۰ سال به شخصی سرشناس و معروف مبدل گشته.

 هم اکنون جسد مومیایی بانو دای و وسایلی که در کنار مومیایی او پیدا شده، در موزه استان هونان محافظت و نگهداری می شوند. 

اطلاعات تکمیلی:

قدمت این مومیایی حدودا 2000 سال است. 

این مومیامی در نزدیکی های استان چانگشای چین یافت شده و در موزه استان هونان از آن محافظت می شود.

در یک تور ارزان چین ، میتوانید از بانو دای زن دو هزار ساله دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی چین است .

بانو دای زن دو هزار سالهReviewed by اول تور on Jun 17Rating: 3.0بانو دای زن دو هزار سالهدر یک تور ارزان چین ، میتوانید از بانو دای زن دو هزار ساله دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی چین است .

یکی از دیدنیهای چین، بانو دای، زن دو هزار ساله چین است. این مقاله در این مورد توضیح میدهد.

1 دیدگاه

  1. سپهر گفت:

    مقاله تون راجع ب بانو دای بسیار جالب بود لازم شد یه تور ارزان چین پیدا کنیم بریم و ببینیم از نزدیک این مومیایی عجیب رو

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی