آرامگاه سلسله مینگ پکن

آرامگاه سلسله مینگ پکن

تور ارزان چین

آرامگاه سلسله مینگ پکن

آرامگاه سلسله مینگ پکن

آرامگاه سلسله مینگ، در پای کوه چانگ پینگ و در فاصله 50 کیلومتری شهر پکن قرار گرفته است. آرامگاه سلسله مینگ، مجموعه ای از مقبره‌های سلاطین دوران مینگ بوده و چیزی حدود 124 کیلومتر مربع مساحت دارد.

این محل توسط امپراطور Yongle (سومین امپراطور سلسله مینگ) برگزیده شد. او که پایتخت خود را به شهر پکن منتقل کرده بود، در سال 1409 شروع به ساخت این آرامگاه عظیم کرد.

آرامگاه مینگ درون یک آبگیر کوچک قرار دارد که از سه طرف توسط تپه‌های سرسبز احاطه شده است. در واقع انتخاب این مکان تحت تاثیر علم فنگ شویی صورت گرفته و اتفاقی نبوده است.

مقبره هر یک از امپراطوران، در پای یک تپه ساخته شده و هر دو مقبره حداقل 500 متر از یکدیگر فاصله دارند. به غیر از آرامگاه Siling که در شمال غربی این منطقه قرار گرفته، بقیه 12 مقبره سلطنتی در سمت راست یا چپ آرامگاه Siling قرار گرفته اند. در واقع طراحان آرامگاه مینگ توجه خاصی به هماهنگی و پیوستگی طبیعت و ذات انسانی داشته‌اند.

این سیزده مقبره دارای یک مسیر واحد هستند که "مسیر مقدس" نام دارد. این مسیر مقدس ترکیبی از طاق سنگی ، درب بزرگ قرمز رنگ، Beilou و ... است و بازدید کنندگان با ورود به این محل می‌توانند طاق سنگی این آرامگاه که در سال 1540 ساخته شده است را ببینند. این طاق سنگی زیبا متشکل از تصاویر حکاکی شده بسیار ظریفی از اژدها، شیر و ابر است.

درب بزرگ قرمز رنگ نیز در جنوب مقبره مینگ قرار دارد. دو ستون سنگی در این محل وجود دارند که روی آن‌ها این جمله حکاکی شده " مقامات باید از اسب‌های خود پایین بیایند و پیاده وارد شوند."

جاده پشت درب بزرگ قرمز همان مسیر مقدس است که به آرامگاه Changling می‌رسد. آرامگاه Changling مقبره مشترک امپاطور Yongle و ملکه اوست. آرامگاه Changling نخستین و سالم‌ترین مقبره باقی مانده در این آرامگاه است.

مقبره Dingling، تنها مقبره حفاری شده این آرامگاه است. این مقبره، آرامگاه امپراطور Wanli است که ساخت آن از سال 1584 تا 1590 به طول انجامید. این آرامگاه مساحتی به وسعت 180 هزار متر مربع را دربر میگیرد و در قسمت جلو به شکل دایره و در قسمت پشت مقبره به صورت مربع است. این ساختار در واقع نمادی از فلسفه باستانی چینی است که پیروان آن معتقد بودند که زمین مستطیل شکل است و بهشت دایره‌ای در اطراف آن تشکیل داده است.

آرامگاه سلطنتی مینگ در سال 2003 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

اگر قصد بازدید از آرامگاه مینگ را دارید 

هزینه ورودی در فصول پر تردد 65 RMB و در سایر ماه‌ها 45 RMB

ساعات بازدید در فصول پرتردد 8:00 - 17:30 و در سایر ماه‌ها 8:30 - 17:00

شما با یک تور ارزان چین - تور پکن ، می‌توانید از آرامگاه مینگ دیدن کنید و لذت ببرید !

آرامگاه سلسله مینگ پکنReviewed by تور ارزان on Dec 26Rating: 3.5آرامگاه سلسله مینگ پکنآرامگاه سلسله مینگ، در پای کوه چانگ پینگ و در فاصله 50 کیلومتری شهر پکن قرار دارد. آرامگاه سلسله مینگ، مجموعه ای از مقبره‌های سلاطین دوران مینگ می باشد.

آرامگاه سلسله مینگ، در پای کوه چانگ پینگ و در فاصله 50 کیلومتری شهر پکن قرار دارد. آرامگاه سلسله مینگ، مجموعه ای از مقبره‌های سلاطین دوران مینگ می باشد.

1 دیدگاه

  1. mahoor گفت:

    لطفا از افسانه های چینی هم در مطالبتون استفاده کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی