فرهنگ در شهر پکن

فرهنگ در شهر پکن

تور ارزان چین

فرهنگ در شهر پکن

فرهنگ در شهر پکن

معابد، مساجد و کلیساها

کشور چین کشوری است که دین در آن یک باور شخصی و آزاد است و هر کسی موظف است به پیروان ادیان دیگران احترام بگذارد. شهر پکن، به عنوان پایتخت کشور چین دارای عبادتگاه‌های بسیار زیادی از جمله معابد ادیان تائویسم، بودیسم، بودیسم تبتی، مساجد مخصوص مسلمانان و کلیساهای مسیحی و کاتالویک است.

در این میان، معبد مشهور Tanzhe، به یکی از پر طرفدارترین مقاصد گردشگری شهر پکن تبدیل شده است. همچنین معبد Baiyun که متعلق به پیروان دین تائویسم است نیز یکی از مقاصد محبوب زائران و نه گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شود. در همین راستا معبد Yonghe Lama نیز مشهورترین و بزرگ‌ترین معبد پیروان بودیسم تبتی به حساب می‌آید. چندین مسجد، کلیسای مسیحی و کاتالویک نیز در شهر پکن یافت می‌شوند.

نمادهای فرهنگی 

شهر پکن که پایتخت 5 سلسله مهم تاریخ کشور چین بوده و هست دارای مجموعه ارزشمندی از آثار باستانی، باغ‌ها، کاخ‌های سلطنتی ، معابد و مقبره‌های باستانی است که تمامی این موارد نمادی از یک شهر غنی فرهنگی هستند. شهر ممنوعه و کاخ‌های سلطنتی سلسله‌های مینگ و چینگ به خوبی معرف سبک معماری سنتی چینی می‌باشند. معبد آسمان نیز به خاطر داشتن طراحی منطقی و ساختاری ظریف زبان‌زد خاص و عام است. آرامگاه مینگ که مقبره 13 تن از امپراطوران مهم سلسله مینگ را در خود جای داده است، بزرگ‌ترین مقبره سلطنتی کشور چین است. فرهنگ پکن را نه تنها در ساختمان‌ها و کاخ‌ها که در گویش بومی، غذاها و سالن‌های اپرای آن نیز می‌توان به خوبی مشاهده کرد.

گویش

گویش ماندارین که در گذشته در شهر پکن به عنوان گویش اصلی مورد استفاده قرار می‌گرفته است، امروزه به زبان رسمی کشور چین تبدیل شده است. گویش پکنی بسیار شبیه به زبان استاندارد چینی است ولی تشخیص اینکه فردی به زبان استاندارد چینی صحبت می‌کند و یا این که گویش پکنی دارد کار زیاد سختی نیست.

غذاها

ویژگی بارز غذاهای پکن، استفاده از گوشت گوسفند و یا گوشت خوک است. در سلسله‌های مینگ و چینگ، غذاهای سلطنتی از استان Shandong آورده می‌شدند و بعدها بعضی از عناصر آشپزی Shandong به جزئی جدایی ناپذیر از غذاهای پکنی مبدل شدند. سبک جدید، ترکیبی از طعم‌های مختلف از جمله تانجیا، غذاهای اسلامی و آشپزی به سبک مانچو بود. مشهورترین خوراک شهر پکن، اردک چینی است که حتما هر مسافری باید آن را امتحان کند.
Hutong ها نوعی کوچه‌ کم‌عرض قدیمی هستند که از قرار گرفتن خانه‌های سنتی چینی در کنار یکدیگر به وجود آمده‌اند. این خیابان‌ها که زمانی شاهرگ اصلی حمل و نقل شهر پکن محسوب می‌شدند در دوران حکومت سلسله یوان به وجود آمدند. بنابر تحقیقات به عمل آمده، قدیمی ترین Hutong شهر پکن، San Miaojie نام دارد که قدمتی 900 ساله با خود دارد. Dongxi Xiaomin Hutong نیز رکورد طولانی‌ترین Hutong به طول 3250 متر را از آن خود کرده است و کوتاه‌ترین آن‌ها نیز Qianshi Hutong است که تنها 0.7 متر طول دارد.

شما با یک تور ارزان چین - تور پکن می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری و توریستی پکن دیدن کرده و از این شهر فرهنگی و باستانی لذت ببرید !

فرهنگ در شهر پکنReviewed by اول تور on Dec 25Rating: 3.5فرهنگ در شهر پکنپکن یکی از شهرهای قدیمی کشور چین است که گنجینه‌ای از فرهنگ و تاریخ را در خود جای داده است.

تور ارزان چین -تور چین پکن یکی از شهرهای قدیمی کشور چین است که گنجینه‌ای از فرهنگ و تاریخ را در خود جای داده است.

1 دیدگاه

  1. ramin.sh گفت:

    be nazare man pekan kheili shahre pishraftei hast . namade technology ruze

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی