گونه های جانوری آکواریوم پاریس (قسمت 3)

گونه های جانوری آکواریوم پاریس (قسمت 3)

تور فرانسه

آکواریوم پاریس

گونه های جانوری آکواریوم پاریس:

(قسمت 3)

مدیترانه:

مدیترانه دریایی تقریبا محصور در میان قاره های اروپا، آفریقا و آسیا است. به اقیانوس اطلس و دریای سیاه می پیوندد و اولین مقصد گردشگری جهان است. حدود 8 تا 9 درصد از تنوع زیستی و دریایی دنیا به مدیترانه تعلق دارد و 10 تا 12 هزار گونه آبزی دارد.

در آکواریوم پاریس نیز بخشی خاص مدیترانه وجود دارد که 8 مخزن را به خود اختصاص داده. برخی معروف ترین آبزیان این مخزن ها:

*کالانکوئه:

کالانکوئه ها ورودی هایی هستند به شکل صخره که ویژگی خاص دریای مدیترانه بشمار می روند و در جنوب شرقی فرانسه دیده می شوند. کالانکوئه ها ساکنان و موجودات آبزی خاص خود را دارند:

هامور شکم زرد، کفال خاکستری، شانک ماهی قرمز، کرومیس مدیترانه ای

*لانه مارماهی ها:

مارماهی در بستر دریایی و زیر صخره ها مخفی می شود برای شکار. مارماهی آرواره های بسیار قوی دارد و با گزش خود می تواند طعمه را به چند تکه تقسیم کند. این آبزی به  اختاپوس ها و انواع هشت پا علاقه زیادی دارد، البته به عنوان غذا. این گونه از انسان هراس دارد و هنگام مواجه با انسان ها در پناهگاهش مخفی می شود.

 سایر گونه های مخزن مدیترانه:

 مارماهی مدیترانه ای، زمردماهی کوکو، زمردماهی، توتیا، عقرب ماهی مشکی و ...

*شیارهای پیچ در پیچ:

شکاف ها و صخره های زیادی در بستر دریا وجود دارند که محل مناسبی برای زندگی موجودات آبزی هستند. آبزیانی همچون:

 بلنی تامپات، توتیای بنفش، عقرب ماهی مشکی، عقرب ماهی کوچک قرمز، خرچنگ جعبه ای

*مراتع زیرآبی:

بیشتر دریای مدیترانه خالی از گیاه آب زی است چون غلظت مواد معدنی در این دریا زیاد است و مدیترانه مد ندارد. تنها بعضی از نواحی دریای مدیترانه، پوشش گیاهی دارند آن هم بخاطر ورود رودخانه هاست. همین بستر گیاهی سکونتگاه ماهی های متفاوت شده که برخی از آن ها در آکواریوم پاریس نیز نگهداری می شوند:

 کرومیس مدیترانه ای، زمردماهی رنگین کمانی، زمردماهی کرکینگ، زمردماهی سبز، توتیای بنفش، خیار دریایی پنبه ای و ...

*بستر شنی:

بستر شنی دریای مدیترانه آبزیان خاص خود را دارد. این بخش در آکواریوم پاریس 11 گونه را به خود اختصاص داده:

 بلنی صورت مشکی، بلنی سه گانه، خرچنگ گوشه گیر مدیترانه ای، بلنی مرموز، کفال طلایی و ...

*بستر صخره ای:

از جمله ساکنان بستر صخره ای مدیترانه می توان به ستاره دریایی، میگو، توتیا و کرم های حلقوی اشاره کرد. کرم حلقوی دریایی بزرگترین کرم دریای مدیترانه در این آکواریوم وجود دارد.

 *غار مرجان سرخ:

غارهای مرجانی دیگر بخش از آکاواریوم مدیترانه است و گونه های خاص خود را دارد: مرجان سرخ. گونه ای که برخلاف سایر مرجان ها نزدیک سطح آب زندگی می کند و در عمق 200 متری دریا هم وجود دارد. این گونه بوسیله شاخک های ریز خود پلانکتون ها را شکار و می خورد. از این موجود برای ساخت زیورآلات و دارو استفاده می کنند و به همین خاطر در معرض خطر انقراض واقع شده است. علاوه بر مرجان های سرخ، میگوها و شقایق های دریایی نیز در غار مرجان سرخ زندگی می کنند.

 *غارهای دریایی :

مدیترانه غارهای دریایی زیادی دارد، ولی به خاطر کمبود نور، زندگی بصورت کند و کم در این محل ها شکل می گیرد و موجودات زیادی در آن ها زندگی نمی کنند. ولی این غارها خالی از سکنه هم نیستند و آبزیانی همچون اسفنج زرد آنتنی، سرخس دریایی سفید، هامور ماهی دم چلچله ای و کاردینال ماهی در این بخش ها زندگی می کنند.

کالدونیای جدید:

کالدونیای در جنوب دریای آرام واقع شده است. اطراف این مجمع الجزایر، تنوع زیستی بسیاری وجود دارد و اکثر آبزیانش را ماهی های تالاب های گرمسیری شکل می دهند البته مرجان ها هم هستند.

این  بخش از آکواریوم پاریس نزدیک 40 گونه جذاب را در خودش جای داده:

 *بادکنک ماهی:

یکی از بانمک ترین ماهی های دنیای زیر آب همین بادکنک ماهی ها هستند. موجوداتی که به هنگام خطر می توانند بدنشان را با آب یا هوا بزرگ و حجیم کرده و همچون بادکنک دیده شوند. البته باید بدانید این ماهی ها برخلاف ظاهر بانمک و خنده دارشان، اصلا با کسی شوخی ندارند و می توانند سمی بسیار کشنده از خود ترشح کنند. در آکواریوم پاریس چند نوع بادکنک ماهی مختلف دیده می شود. 

متوسط عمر: 10 سال

اندازه: 50 سانتی متر

*ببر ماهی دلقک:

ماهی ریز اندام با خال های بزرگ و سفید و قیافه ای منحصر به فرد است. این ماهی در نواحی گرمسیری و نیمه گرمسیری زندگی می کنند. برعکس جثه کوچکش در برابر سایر ماهی ها حالت تهاجمی دارد.

متوسط عمر: 8 سال

اندازه: 30 تا 50 سانتی متر

بادکنک ماهی سفید خال دار، بادکنک ماهی ستاره ای، دوشیزه ماهی کرومیس، فرشته ماهی لیمویی، فرشته ماهی کوران، جراح ماهی باله زرد از جمله دیگر گونه های این آکواریوم هستند.

گونه های جانوری آکواریوم پاریس (قسمت 3)Reviewed by Yeganeh on Feb 28Rating: 3.0گونه های جانوری آکواریوم پاریس قسمت سوماگر علاقمندید در تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید، تور فرانسه را پیشنهاد می کنیم که شامل تور پاریس و بازدید از جاذبه هایش نیز می شود. اینبار با آکواریوم پاریس آشنا خواهید شد.

اگر علاقمندید در تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید، تور فرانسه را پیشنهاد می کنیم که شامل تور پاریس و بازدید از جاذبه هایش نیز می شود. اینبار با آکواریوم پاریس آشنا خواهید شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی