واراناسی شهر مقدس هند

واراناسی شهر مقدس هند

تور هند - واراناسی

واراناسی شهر مقدس هند

واراناسی شهر مقدس هند

اگر بخواهیم وارناسی هند را در یک جمله توصیف کنیم، واراناسی، یک تجسم کامل از هند است. یکی از رنگارنگ ترین و جذابترین مکان‌های روی زمین که هر گوشه‌ی آن، یک سورپرایز دارد. واراناسی که به آن بنارس (Benares ) هم گفته می شود، یکی از قدیمی ترین شهرهای قابل سکونت دنیاست و در میان هندوها هم یکی از مقدس ترین‌ها محسوب می شود. در توصیف این شهر اعجاب انگیز می توان گفت که بنارس، قدیمی تر از تاریخ است، قدیمی تر از سنت است و حتی از افسانه ها هم قدیمی تر اس، و برای پیروان مذهب هندو این شهر به اندازه مکه برای مسلمانان و واتیکان برای کاتولیک‌ها حائز اهمیت است.در ادامه با اول تور همراه باشید تا با واراناسی بیشتر آشنا شویم.

در واقع این منطقه که زیارتگاه اصلی هندوهاست، وابسته به رودخانه عظیم «گنگ» که یکی از پر اهمیت ترین سمبل‌های مذهبی این آیین است بوده، عمر واراناسی به قرن هشتم پیش از میلاد مسیح بر میگردد. علل بسیاری برای دیدن از شهر وجود دارد، از جمله میشود به کاوش در "quarter old  همجوار رودخانه گنگ اشاره کرد، مکانی که معبد "کاشی ویشوانات" را در آن خواهید دید که در سال 1780 میلادی ساخته شده است.
حمام کردن در رودخانه گنگ برای هندوها خیلی خیلی مهم است، جاهای بیشماری به نام « گهات» وجود دارد که پلکانی به طرف آب را در بر میگیرند جایی که اشخاص با ایمان در مقابل عبادت کنندگان خود را می شویند. گفته می شود «واراناسی» دارای بیش از 100 «گهات» می‌باشد که عظیم ترین آنها داساشوامده و آسی هستند. دیدن دانشگاه بنارس و موزه بهاوان بهرات کلا را در سفر به واراناسی فراموش نکنید.

شهر مقدس واراناسی هند، اصلی ترین شهر ادیان هندی است و 3 دین اصلی هندوها در این شهر بوجود آمده است. همانطور که گفته شد، واراناسی برای هندوها شهر مقدسی است و از همه جای کشور برای زیارت و انجام اعمال مذهبی، راه زیادی را طی می کنند تا خودشان را به این شهر برسانند. اگر شما هم به دنبال ماجراجویی و دیدن چیزهای عجیب و شگفت انگیز هستید، واراناسی در هند پیشنهاد ماست. طبق داستان‌هایی که وجود دارد، این شهر حدود 5000 سال پیش توسط شیوا بنا شده است و هندوها بر این اعتقادند که اگر کسی در این شهر بمیرد، بدون شک به رستگاری خواهد رسید و به همین دلیل است جمعیت بزرگسال آن زیاد است چون بیشتر مردم هندی در سنین پیری به واراناسی می روند تا در آنجا بمیرند. خیابان‌های پر پیچ و تاب و تو در تو، حس خیلی جالبی به افراد در موقع بازدید از این شهر می دهد.

واراناسی شهر مقدس هندReviewed by تور ارزان on Dec 8Rating: 4.0واراناسی شهر مقدس هندبهترین جاهای دیدنی هند - واراناسی شهر مقدس هند - تور ارزان هند - شهر واراناسی - جاذبه های گردشگری هند

بهترین جاهای دیدنی هند – واراناسی شهر مقدس هند – تور ارزان هند – شهر واراناسی – جاذبه های گردشگری هند

1 دیدگاه

  1. علیمردانی گفت:

    ممنون قشنگ بود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی