معماری دروازه هند

معماری دروازه هند

تور هند

دروازه هند

معماری دروازه هند:

معمار و معماری دروازه هند:

معماری هنرمندانه و بی نظیر دروازه هند را معماری ماهر به نام سر ادوین لوتینز انجام داده بود. ادوین لوتینز یکی از اصلی ترین کسانی بود که در آی دبلیو جی سی عضویت داشت. او از جمله معماران زبردستی بود که در زمینه های متفاوت بخصوص ساختن یادبودهای جنگی آثار زیادی را از خود برجای گذاشته.

جالبه بدونید که ادوین 66 یادبود رو در سال 1919 میلادی در اروپا و بخصوص لندن ساخت. گور نمادین یا تُهی‌ گور که در رم جای دارد از جمله آثار فوق العاده این معمار است.

 

سر ادوین لوتینز را بزرگترین معمار قرن بیستم بریتانیا هم میشناسند. او دهمین فرزند از 13 فرزند چارلز هنری آگوستوس لوتینز بود. پدر او نیز در ارتش خدکت میکرد ولی در زمینه هنری بسیار کارکشته و فعال بود. ادوین فعالیت های خود را از سال 1885، همزمان با شروع دوره تحصیلش اش در رشته معماری در هند کلید زد و با تلاش و کوشش فراوان توانست به یکی از نامداران عرصه معماری تبدیل شود.

او از معماری طاق پیروزی برای ساخت دروازه هند کمک گرفت و این موضوع را با افتخار اعلام میکرد، چون طاق پیروزی نیز یکی از یادبودهای جنگی بشمار میرود. در ادامه از سبک معماری این سازه نیز خواهیم گفت:

معماری دروازه هند:

تقارن در ساخت دروازه چندان رعایت نشده و این البته یکی از خصوصیات این یادبود است. گنبد اصلی ترین قسمت دروازه هند محسوب می شود. از سنگ های رنگین برای زیباسازی این گنبد استفاده شده، جالبه بدونید که برخلاف خیلی از گنبدها این گنبد عمق چندانی نداره.

ویژگی های ظاهری دروازه هند:

دروازه هند در وسط بلوار راجپات در دهلی نو ساخته شده، میدانی شش ضلعی با مساحت 306000 متر مربع و قطر 625 متر که از فاصله های بسیار دورتر نیز قابل رویته.

گرانیت، ماسه قرمز و مرمر از جمله مصالح مورد استفاده در این یادبود هستند بنابراین رنگی متمایل به رنگ قرمز کمرنگ دارد. طراح درمورد ساخت این دروازه تمام تلاشش را انجام داده که نظر و احترام تمام اقشار هند را جلب کند، بنابراین انتخاب و الهام گرفتن از طاق پیروزی انتخابی هوشمندانه بود. در مطلبی جداگانه بصورت مفصل شرح دادیم و طاق پیروزی چرا برای چه کسانی ساخته شد. این سازه را ساختند تا یاد سربازانی که در دوارن امپراتوری ناپلئون جان خود را از دست زنده نگهدارند. طاق پیروزی فرانسه از دروازه هند کوچکتر است.

برای پایه دروازه هند از سنگ های قرمز استفاده شده، بنابراین عجیب نیست که قرمز دیده شوند. هنر ریخته گری را می توان به وضوح بر بدنه پایه این دروازه مشاهده کرد. بر فراز قوس این دروازه طاقی مانند، کلمه ایندیا یا هند حکاکی شده و زیر آن نیز نام کتیبه هایی آمده که افتخارات هند و نام بزرگان نظامی را یادآوری می کنند.

به دلایل امنیتی حالا از نام هایی که در این دروازه حک شده حرفی زنده نمی شود چون سبب ایجاد درگیری بین گروه های مختلف هندی می شود. در کل  13،218 نام در دروازه هند ذکر شده.

معماری دروازه هندReviewed by Yeganeh on May 31Rating: 3.0معماری دروازه هنددر تور هند دیدن جاذبه های هند بخصوص دروازه هند یکی از بخش های سرگرم کننده برای شما خواهد بود. اول تور راهنمایی تان می کند تا تور ارزان هند را تجربه کنید.

در تور هند دیدن جاذبه های هند بخصوص دروازه هند یکی از بخش های سرگرم کننده برای شما خواهد بود. اول تور راهنمایی تان می کند تا تور ارزان هند را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی