معرفی جشنواره هولی هند

معرفی جشنواره هولی هند

تور هند

جشنواره هولی

معرفی جشنواره هولی هند:

جشنواره هولی:

هولی یکی از جشنواره های بزرگ و تقریبا جهانی بشمار می رود. اما این جشن از جمله جشن های بهاره هندوستان است که هرسال مردم هند برگزار می کنند و روزی شاد و رنگی را برای خود رقم می زنند. همونطور که گفتیم هولی حالا یکی از فستیوال های جهانی محسوب می شه چون به خاطر جذابیت هاش و رنگارنگ بودنش خیلی زود نظر مردم دنیا رو به خودش جلب کرده و بسیار هم مورد استقبال قرار گرفته.

این جشن در پایان زمستان و در آغاز فرا رسیدن بهار برگزار می شه؛ در آخرین ماه کامل از تقویم شمسی-قمری که شروع بهار و سبز شدن زمین رو نوید میده. چون تاریخ این تقویم به ماه های قمری هم مرتبط میشه، بنابراین نمیشه خیلی دقیق برای برگزاریش تاریخی رو مشخص کرد؛ به طور کلی فستیوال هولی در ماه های مارس برگزار می شود و بعضی وقت ها هم این جشن رو اواخر فوریه برگزار می کنند؛ هولی سال 2019، در تاریخ 21 مارس مقارن با روز اول فروردین ماه 98 برگزار شد. همونطور که ما ایرانی ها مراسم های خاصی برای خداحافظی و خروج از زمستان داریم هندی ها هم با برگزاری جشن هولی نشان میدن که زمان خداحافظی با زمستان و استقبال از بهار فرا رسیده؛ و استفاده از رنگ ها هم بی ارتباط با بهار رنگارنگ نیست.

البته خوشامدگویی و استقبال از بهار فقط یکی از اهداف برگزاری این جشن رنگی بشمار میره، چرا که هندو ها از برگزاری این جشن منظورهای متفاوتی دارن. قدردانی از برداشت خوب و پربارِ محصول، جشن شروع سال نو و استحکام بخشیدن به روابط اجتماعی و کنار گذاشتن خصومت ها از جمله اهداف برگزاری این فستیوال است.

هولی چگونه جشنیست:

اگر حتی در زمان برگزاری این جشن در هند نباشید با دیدن تصاویر زیبا و متعددی که از این فستیوال در دسته می تونید متوجه بشید که در این جشن چه میگذره. اصلی ترین کاری که مردم تو این جشن انجام میدن پاشیدن رنگ به سر وصورت همه و به همین علته که اغلب مردم دنیا، اسم جشن رنگ ها رو برای این فستیوال انتخاب کردند؛ ولی خوب پاشیدن رنگ تنها کاری نیست که تو این جشن انجام میدن. مردم هند از هفته ها پیش تر به استقبال این هولی باشکوه می رن، پودر رنگی تهیه میکنند، خوراکی های خوشمزه درست میکنند و به این ترتیب بازی با رنگ ها از چند روز قبل از هولی شروع میشه. خیلی ها مثل ما ایرانی ها این روزهای پایانی زمستان رو خانه تکانی میکنند.

هولی به طور معمول یک جشن دو روزه محسوب میشه؛ در عصر روز اول، مردم بیشتر مشغول آتش بازی هستن و روز دوم، به مکان های از پیش تعیین شده میرن و از این لحظه به بعد رنگ بازی شروع میشه. رقص و بازی که تمام بشه، لباس های نو رو می پوشند و به دید و بازدید از آشناها و دوستان خودشون میرن.

معرفی جشنواره هولی هندReviewed by Yeganeh on Jun 13Rating: 3.0معرفی جشنواره هولی هنددیدن جاذبه های هند و جشنواره های هند بخصوص جشنواره هولی از جمله سرگرمی های شما در تور هند خواهد بود. اگر علاقمندید که به هند سفر کنید، اول تور کمکتان می کند تا با داشتن اطلاعات کافی تور ارزان هند را تجربه کنید.

دیدن جاذبه های هند و جشنواره های هند بخصوص جشنواره هولی از جمله سرگرمی های شما در تور هند خواهد بود. اگر علاقمندید که به هند سفر کنید، اول تور کمکتان می کند تا با داشتن اطلاعات کافی تور ارزان هند را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی