مرمت و بازسازی قصر جال محل هند

مرمت و بازسازی قصر جال محل هند

تور هند

جال محل

مرمت و بازسازی قصر جال محل هند:

نوسازی جال محل:

دولت راجستان در سال 2000 میلادی با همکاری شرکت توسعه زیر ساخت های هند در صدد برآمد تا راه حلی برای مشکلات آب دریاچه ساگار پیدا کنند و بازسازی های لازم برای جال محل را هم عملی کنند.

سال 2001 دولت راجستان پاکسازی دریاچه ساگار را آغاز کرد تا کاخ جال محل و دریاچه ساگار زیبایی های سابق خود را بدست آورند. با این کار صنعت گردشگری جیپور نیز احیا میشد. دولت در این پروژه از شرکت های خصوصی نیز مشارکت طلبید، تا اینکه در سال 2002 میلادی مبلغ زیادی تحت عنوان کمک مالی جهت بازسازی جال محل دریاچه ساگار بدست آورند، این مبلغ حدود 9,000,000 دلار 115,200,000,000تومان بود.

حالا که بودجه بازسازی تامین شده بود، شرکت جی دی ای مسوولیت پاکسازی دریاچه و بازسازی جال محل را برعهده گرفت، چیزی نگذشت که 2 کیلومتر مسیر پیاده روی و 1 کیلومتر مسیر زیرگذر برای گردشگران ساخته شد که بسیار هم مورد استقبال قرار گرفت.

سال 2004 دولت راجستان برای تبدیل کردن جال محل به جاذبه ای مورد علاقه گردشگران قراردادی را امضا کردند که مقرر کرده بود جال محل به مدت 99 سال به تاجر بزرگی به نام ناوارتان کوتاری اجاره داده شود. این تاجر وظیفه داشت که پاکسازی دریاچه و جال محل را انجام دهد. امضای این قرار داد عالی باعث شد که خیلی از مردم راجستان شغلی بدست بیاورند و جال محل نیز دوباره بازسازی و مرمت شود. در برنامه توسعه ای که ناوارتان ارائه داد، احداث تعدادی هتل بزرگ در این محل هم بود تا گردشگران بتوانند در محیطی لوکس و راحت مدتی را به تفریح و گردش بپردازند.

جال محل بار دیگر در سال 2011 مورد مرمت واقع شد. برآورد شده که هزینه این بازسازی از شروع تا پایان 15,000,000 روپیه هند 2,748,727,000تومان خواهد بود. بدین ترتیب می توان گفت که جال محل و جاذبه های نزدیک آن از جمله پر هزینه ترین و بزرگترین پروژه های توسعه ای هند بشمار می روند. خیلی ها برای توسعه این جاذبه فاخر و ارزشمند سرمایه گذاری کرده اند که می توان از مهم ترین آن ها به افراد و شرکت های همچون: دفتر کارهای عمومی راجستان پی دبلیو دی، اداره انکشاف شهری راجستان، اداره توسعه جیپور جی دی ای، وزارت حفاظت از رودخانه و جنگل های ملی و... اشاره کرد.

همواره سازمان هایی هستند که تلاش می کنند توسعه صنعت گردشگری این منطقه را با رشد بیشتری مواجه کنند. اصلی ترین کار این سازمان ها بررسی وضعیت آبریزهای دریاچه و رسیدگی به معضل فاضلاب شهری و شهروندان متخلف است که با بی فکری زباله های خانگیشان را داخل این دریاچه تخلیه می کنند. بدین ترتیب می توان گفت که برنامه ریزی بسیار بزرگی برای بازسازی جال محل و زیبا شدن دوباره آن صورت گرفته و در آینده ای نچندان دور جال محل بیشتر از پیش خواهد درخشید. عملیات هایی همچون تعویض مسیر کانال های تخلیه فاضلاب شهری، پایین آوردن دمای آب دریاچه و تصفیه آن، ساخت سد 100 متری برای پیشگیزی از روان شدن سیل، ساختن لانه های متعدد برای پرندگان دریاچه، کاشت گیاهان متنوع در اطراف دریاچه و ... در حال حاضر در این منطقه انجام گرفته.

مرمت و بازسازی قصر جال محل هندReviewed by Yeganeh on May 23Rating: 3.0مرمت و بازسازی قصر جال محل هنداگر مایلید در تور هند، جاذبه های هند و جال محل هند را نیز ببینید. اول تور راهنماییتان می کند تا تور ارزان هند را تجربه کنید.

اگر مایلید در تور هند، جاذبه های هند و جال محل هند را نیز ببینید. اول تور راهنماییتان می کند تا تور ارزان هند را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی