لباس های بانوان هندی (قسمت 1)

لباس های بانوان هندی (قسمت 1)

تور هند

لباس بانوان هندی

لباس های بانوان هندی:

(قسمت 1)

چولی:

چولی در واقع نقش پوشوندن قسمت بالایی ساری رو داره و شبیه به یک نیم تنه هست و در  هند، پاکستان، سریلانکا، بنگلادش، جنوب نپال بسیار طرفدار داره. معمولا چولی زرق و برزق زیادی داره و علاوه بر پوشوندن ساری جلوه این پوشش رو هم چند برابر میکنه.

دوپتا:

دوپتا در واقع یک نوع شاله که جز جنبه تزئینی تقریبا کاربرد دیگه ای نداره و تو بیشتر کشورهای آسیای شرقی هم خانم ها ازش استقبال می کنن. البته خانم های هندی دوپاتا رو سرشون میذارن تا همه اعضای بدنشون پوشش داشته باشه. امروزه در خیلی از کشورهای آسیایی مردها هم شال دوپتا رو زیاد استفاده می کنند تا گرمای خورشید سرشون رو آزار نده.

 

گاگرا چولی:

گاگرا چولی شباهت زیادی به ساری داره ولی بخش اصلی این لباس دو تکه ست و پارچه اون دور بدن پیچیده می شه البته ناف با پوشیدن این لباس پوشانده نمیشه و معلومه. خانم ها معمولا با تزئینات ناف زیبایی این لباس رو بیشتر می کنن.

شلوار کمیس:

شلوار کمیس فرقی با شلوارهای دیگه نداره ولی پارچه اون خیلی خنک و گشاد دوخته شده. این شلوار رو معمولا با بلوز، کت و ... به تن میکنن. این لباس رو بیشتر مردهایی که در طول روز خیلی بیرون از خونه هستن استفاده می کنن.

انارکلی سوت:

انارکلی سوت یکی دیگه از انواع لباس های خانم های هندی بشمار میره که اغلب در شمال هند، پاکستان و بعضی دیگر از سرزمین های خاورمیانه به تن بانوان دیده میشه. این لباس شباهت زیادی به لباس های مجلسی بانوان ایرانی داره و بیشتر در میهمانی ها و عروسی ها کاربرد دارن.

حالا بعضی از هندی ها عدم تمایلشون به طبقات اجتماعی رو نشون میدن و به آنارشیست یا آنارشیسم معروف هستن این لباس رو به عنوان لباس عروسی به تن می کنن. انارکلی در مجالس زنانه، سالگرد ها و جشن هایی این چنینی بسیار کاربرد دارن، انار کلی سوت سه نوع آستین دار، بی آستین و آستین کوتاه دارد.

بلوز دامن:

هندی ها بیشتر از شلوار به دامن ترجیح میدن. لنگا و کولی یا چولی بلوز دامنیه که هندی ها خیلی ازش استفاده می کنن. بلوز دامن رو معمولا خانم های رقصنده ای که در مجلس عروسی باید با مردها برقصند به تن میکنند، چون رقص هندی جنب و جوش زیادی داره بنابراین این لباس انتخاب خوبی برای رقصیدنه.

بلوزهای این لباس بیشتر آستین کوتاهی دارن با یقه های نسبتا باز که به یقه قایقی معروفن ولی طراحی این لباس طوریه که پوشیدست. لنگا کولی که پارچه پنبه ای داره برای کارهای روزمره استفاده میشه. ولی لنگا کولی های تهیه شده از پارچه های ابریشمی مناسب رقص و پایکوبی هستن. معمولا خانم های متاهل از این بلوز دامن ها بیشتر استفاده میکنن و دخترهای مجرد به ساری های فاخر و پر زرق و برق تمایل بیشتری نشون میدن.

لباس های بانوان هندی (قسمت 1)Reviewed by Yeganeh on Jun 13Rating: 3.0لباس های بانوان هندی قسمت اولدر تور هند دیدن جاذبه های هند و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم و لباس های هندی یکی از بخش های سرگرم کننده برای شما خواهد بود. اول تور راهنمایی تان می کند تا تور ارزان هند را تجربه کنید.

در تور هند دیدن جاذبه های هند و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم و لباس های هندی یکی از بخش های سرگرم کننده برای شما خواهد بود. اول تور راهنمایی تان می کند تا تور ارزان هند را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی