قصر جال محل جیپور هند

قصر جال محل جیپور هند

تور هند

جال محل

قصر جال محل جیپور هند:

قصر جال محل جیپور:

جیپور مرکز ایالت راجستان در شمال غربی کشور هند واقع شده و یکی از قدیمی ترین شهرهای هند محسوب میشه. پیشینه این شهر به سال 1727 میلادی برمیگرده. از دوره ای که جیپور یا جایپور به عنوان شهر شناخته شد حاکمان زیادی بر این منطقه فرمانروایی کردند، بنابراین عجیب نیست که قصرها و عمارت های باشکوه و مجلل بسیاری رو که در طول سالیان دراز در این منطقه ساخته شدند رو ببینید. بعضی از این قصرها هنوز هم وجود دارند پابرجا هستند و حالا به یکی از جاذبه های محبوب هند و جیپور برای گردشگران تبدیل شدند.

یکی از جاذبه های بسیار کهن و زیبای جیپور، قصر جال محل یا کاخ آب است که بخاطر معماری و منطقه ای که واقع شده است، آوازه و شهرت زیادی بدست آورده است. جالبه که بدونید قصر جال محل دقیقا وسط دریاچه من ساگار جای گرفته. دریاچه ساگار و مناطق اطرافش در گذشته محل مناسبی برای احداث منازل ثروتمندان و قصرهای مجلل حکام بود، چون دریاچه ساگار شمال شهر واقع شده و تپه های آراوالی از شمال، غرب و شرق اون رو محاصره کردن. جال محل در واقع محلی بود برای استراحت و تفرجگاهی عالی برای خانواده سلطنتی و حاکم وقت و البته نشان دادن ثروت و عظمت پادشاه که با نشان دادنش بر قدرت و غرور پادشاه اضافه می کردند.

دشتی بسیار چشم نواز و دیدنی در ضلع جنوبی دریاچه ساگار واقع شده است، که در گذشته محل زندگی و تولید مثل ببرها بود؛ اما حالا که از آن دیدن کنید به بخشی از شهر جیپور تبدیل شده. در گذشته اشراف زادگانی که در این محل زندگی می کردند دیدی فوق العاده به مناظر اطراف داشتند و هر وقت که دوست داشتند به شکار ببرها می رفتند؛ به همین علت دریاچه ساگار برای نزد خیلی از حکام و ثروتمندان هندی از جایگاه ویژه ای برخوردار بود.

جال محل قصری مجلل و 5 طبقه است. جالب است بدانید که 4 طبقه از این قصر زیر آب جای دارد به همین علت از کنار دریاچه که به قصر نگاه کنید انگار تنها یک یا دو طبقه است؛ زمان هایی که سطح آب دچار تغییر می شود طبقه های متفاوت این کاخ هم قابل مشاهده می شوند. کاخ جال محل همچون خیلی از قصرها معماری اش از سبکی متقارن پیروی کرده.

این قصر باشکوه از نفوذ آب ها در سال های طولانی در امان نمانده و چندین بار توسط دولت راجستان مورد بازسازی قرار گرفته و هنوز هم از آن بصورت مداوم و پیوسته مراقبت می شود.

جال محل را قصری سرخ یا نارنجی رنگ است چون در ساخت آن از ماسه سنگ قرمز استفاده کرده اند؛ در ضلع شمال شرقی جال محل هم از سنگ کوارتزیت استفاده شده که می توان گفت علت قرمزی بیشتر ساختمان به خاطر وجود همین سنگ هاست.

قصر جال محل جیپور هندReviewed by Yeganeh on May 23Rating: 3.0قصر جال محل جیپور هنداگر مایلید در تور هند، جاذبه های هند و جال محل هند را نیز ببینید. اول تور راهنماییتان می کند تا تور ارزان هند را تجربه کنید.

اگر مایلید در تور هند، جاذبه های هند و جال محل هند را نیز ببینید. اول تور راهنماییتان می کند تا تور ارزان هند را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی