درباره تاج محل بیشتر بدانیم

درباره تاج محل بیشتر بدانیم

تور هند - تاج محل

درباره تاج محل بیشتر بدانیم

درباره تاج محل بیشتر بدانیم

تاج محل هند سالیان بسیار است که به یکی از پر بازدیدترین و شناخته شده ترین ساختمان‌های جهان در سرزمین زیبای هندوستان مبدل شده است. این ساختمان شگفت انگیز، یادبود عشق فرمانروایی بزرگ به همسر و معشوقه مرحومش است و مردم هند آن را نشانه‌ی عشق بی پایان می‌دانند. تاج محل مکانی است که همیشه هر کسی که آن را می بیند مسحور زیبایی هایش می‌شود. با اول تور همراه باشید تا در این مطلب به حقایقی جالب در مورد تاج محل بپردازیم.
عوض شدن رنگ تاج محل از ویژگی‌های منحصر بفرد و شگفتی‌های این بنای باشکوه است. و علت آن این است که این ساختمان در ساعات متفاوت روز، به رنگ‌های مختلفی تغییر رنگ می‌دهد. به عنوان مثال در صبح صورتی رنگ، در روز به رنگ سفید، در عصر طلایی و زیر نور مهتاب نقره‌ ای درخشان است. مردم هند در این مورد می گویند که این تغییر رنگ‌ها، نمادی از تغییر حالات بانوان است.


چرا تاج محل بنا شد

آنطور که بیان می ‌شود، «شاه جهان» فرمانروای بزرگ هند و همسرش «ممتازمحل» در نظر اول عاشق هم می‌‌شوند و پس از آن با یکدیگر ازدواج می‌کنند. این دو با همه وجود عاشق یکدیگر بوده‌اند و هیچوقت از هم جدا نمی‌شده اند و بر این عقیده بودند که تنها مرگ و پایان زندگی می‌تواند بین آنها جدایی بیاندازد. پس از چندین سال زندگی عاشقانه در کنار هم، ممتاز محل پس از به دنیا آوردن فرزند آخرش از دنیا رفت ولی آخرین آرزوی او به شاه جهان، ساختن بنایی یادگار برای جاودان کردن عشقشان بود. شاه جهان هم که خیلی افسرده و ناراحت شده بود تصمیم گرفت خاص ترین ساختمان آن زمان را برای همسرش بنا کند. پس از تکمیل بنای ساختمان تاج محل، همسرش با شکوه و جلال در آنجا به خاک سپرده شد.

حقایقی جالب درباره تاج‌ محل

تاج محل باغی به وسعت 300 مترمربع دارد و الهام گرفته از «چهارباغ» سنتی مغول‌‌ها می‌باشد. برای ساخت چنین ساختمان بی نظیر و قابل‌ توجه‌ ای، 20 هزار کارگر و هزار فیل، شبانه ‌روزی کار کرده‌اند و اظهار می‌شود هزینه‌ی ساخت آن، 32 میلیون روپیه در آن دوره بوده است. در ساخت تاج محل، سنگ‌های قیمتی و نیمه‌ قیمتی بسیاری استفاده شده است و به عنوان مثال سنگ گران‌ قیمت یشم از شهر پنجاب، سنگ‌های یشم سبز و کریستال از کشور چین، سنگ فیروزه از تبت، لاجورد از افغانستان، یاقوت کبود از سریلانکا و سنگ کارنلین از عربستان وارد هندوستان شده و در تاج محل بکار برده شده است. در پیرامون تاج محل، چهار مناره واقع شده است که انحرافی به طرف خارج دارند و بصورتی طراحی و مهندسی شده اند که در برابر زلزله محکم و استوار باشند.

آرامگاه ممتاز محل، دارای سنگ ‌نوشته‌ای است که 99 اسم متفاوت “الله” روی آن نگاشته شده ‌است. تا مدتی پیش دیدن از تاج محل در هنگام شب امکان پذیر نبود ولی از سال 1383 هجری شمسی به بعد، دیوان عالی هندوستان این مجوز را داد تا گردشگران و بازدید کنندگان بتوانند 5 روز در ماه از این ساختمان بی نظیر و بی همتا بازدید نمایند. تاج محل نماد و سمبل عشق است و تماشای آن زیر نور ماه همراه با شخصی که به او علاقمند هستید، تجربه ‌ای است که هیچگاه نباید از دست بدهید.

درباره تاج محل بیشتر بدانیمReviewed by تور ارزان on Dec 11Rating: 3.5درباره تاج محل بیشتر بدانیمبهترین جاذبه های گردشگری هند - درباره تاج محل بیشتر بدانیم - تور ارزان هند - جاهای دیدنی هند - تور هند

بهترین جاذبه های گردشگری هند – درباره تاج محل بیشتر بدانیم – تور ارزان هند – جاهای دیدنی هند – تور هند

1 دیدگاه

  1. رعنا يزدي گفت:

    آخي چه داستان عاشقانه و رويايي بود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی