خوردنی های جشن هولی (قسمت 1)

خوردنی های جشن هولی (قسمت 1)

تور هند

خوردنی های جشن هولی

خوردنی های جشن هولی:

(قسمت 1)

غذاهای سنتی در جشن هولی:

هولی هم مثل فستیوال ها وجشن های معروف دیگه خوراکی ها و تنقلات خوشمزه و خاص خودش رو داره و اگر در این فستیوال شرکت کنید ولی خوراکی هاش رو از دست بدید، بهتون میگیم که مقداری ضرر کردید. اینبار با بعضی از این خوراکی های خاصی که در این ایام مردم هند طبخ میکنن آشنا میشید.

تاندای:

تاندای یکی از انواع نوشیدنی هایی است که باید حتما یکبار هم که شده بچشید. نوشیدنی تاندای یکی از خوراکی های حذف نشدنی در جشن هولی است و مردم در این روز حتما با این نوشیدنی از دوستان خود پذیرایی می کنند. بهترین زمان برای نوشیدن یک لیوان از این نوشیدنی خوشمزه اواسط جشن هولی ست. چون در این زمان تقریبا خسته شدید و چیزی احتیاج دارید که نیروی تحلیل رفته تان را به شما برگرداند؛ بنابراین نوشیدن جرعه ای از تاندای خنک و خوش طعم نیرویی دوباره به شما می دهد تا به بازی با رنگ ها، رقص و پایکوبی ادامه بدهید. برخی از مردم هند این نوشیدنی را با بهانگ مخلوط می کنند که نوع خاصی ماریجوانای فرآوری شده بشمار می رود. بنابراین بهتر است اول بپرسید چه چیزی به شما تعارف می شود، در غیر اینصورت شاید به دردسر بیافتید. مردم هند برای مصرف بهانگ در جشن هولی منعی ندارند. البته پیش می آید که در اثر مصرف این ماده کسانی اوردوز کنند.

جالب است بدانید خیلی ها این نوشیدنی را با نام میلک شیکی با طعم ماریجوانا معرفی می کنند و آن را بسیار دوست دارند. پیشینه این نوشیدنی را به 3 هزار سال قبل نسبت می دهند و از طریق داستان های متعدد، آن را به خدای هندوها یعنی «شیوا» مرتبط می دانند. برگ های ماریجوانا را مردم اغلب از ارتفاعات هیمالیا جمع آوری می کنند.

ترکیبات تاندای: برای تهیه نوشیدنی خنک تاندای از آب خالص، شکر، دانه های هندوانه و خربزه، بادام، دانه های ساقه لوتوس، بادام هندی، هل، رازیانه، گل رز، فلفل سفید، زعفران و شاید بهانگ یا ماریجوانا استفاده می کنند.

گوجیا:

گوجیا شبیه غذاهای چینی و یا دامپلینگ است در واقع گوجیا نوعی دامپلینگ شیرین محسوب می شود. خمیر را به شکل پیراشکی در روغن زیاد سرخ می کنند و بعد در محلول غلیظ شکر می خوابانند تا شیرین شود. بعد از شیرین شدن روی گوجیاها مغز بادام، پسته و ... می ریزند و با دانه های هل آن را مزه دار می کنند؛ هنگام سرو هم رویش با نارگیل تزیین می شود.

فرنی:

مردم هند همچون ما به فرنی بسیار علاقه دارند. البته فرنیِ که مردم هند تهیه می کنند بیشتر به شیربرنج ما شباهت دارد و برنج یکی از مواد آن است. شیر، هل، انواع مغزها، شکر، زعفران و ... دیگر مواد این خوراکی هستند. گاهی بجای برنج از کینوآ هم داخل فرنی استفاده می کنند؛ کینوآ گیاهی ست به سبب داشتن دانه های خوراکی اش کشت می شود، البته جزو غلات نیست.

خوردنی های جشن هولی (قسمت 1)Reviewed by Yeganeh on Jun 1Rating: 3.0خوردنی های جشن هولی قسمت اولدیدن جاذبه های هند و جشنواره های هند بخصوص جشنواره هولی از جمله سرگرمی های شما در تور هند خواهد بود. اگر علاقمندید که به هند سفر کنید، اول تور کمکتان می کند تا با داشتن اطلاعات کافی تور ارزان هند را تجربه کنید.

دیدن جاذبه های هند و جشنواره های هند بخصوص جشنواره هولی از جمله سرگرمی های شما در تور هند خواهد بود. اگر علاقمندید که به هند سفر کنید، اول تور کمکتان می کند تا با داشتن اطلاعات کافی تور ارزان هند را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی