جشن هولی درگجرات هند

جشن هولی درگجرات هند

تور هند

جشن هولی گجرات

جشن هولی درگجرات هند:

هولی در مناطق دیگر:

تقریبا همه می دانیم که هولی و جشن رنگ ها ریشه در فرهنگ و افسانه های هند دارد، اما چون هند بارها مورد استعمار و هجوم قرار گرفته ورود بیگانگان و حتی بکارگرفتن مردم هند در کشورهای دیگر به عنوان کارگر سبب شده که این فرهنگ و آداب پا از هند فراتر بگذارد و حالا هولی علاوه بر هند در سایر سرزمین ها هم جشن گرفته شود. البته در این بخش به این اشاره می کنیم که هولی در مناطق مختلف چگونه و با چه تفاوت هایی برگزار می شود:

در ضمن خواهیم گفت که معروف ترین و محبوب ترین مناطق برگزار کننده جشن هولی چه نواحی هستند تا در صورت تمایل به تماشای هولی و یا شرکت در این جشن یکی از این مناطق را انتخاب کنید و سفر خوشی را برای خود رقم بزنید.

گُجَرات:

گجرات در غرب هند واقع شده و یکی از ایالت های مهم هندوستان بشمار می رود. در ضمن گجرات صنعتی ترین منطقه هند نیز هست. بنابراین برای هندوستان و صنعت این کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است. گجرات نیز هولی بخصوص خود را دارد بنابراین بد نیست که کمی درمورد نحوه برگزاری این جشن در گجرات بدانید.

مردم گجرات نیز جشن هولی را بصورت دو روزه برگزار می کنند. در روز اول هنگامه عصر اهالی شهر خرمن های آتش را روشن می کنند و ذرت خام و نارگیل داخل آن می ریزند. روز دوم فستیوال رنگ شروع می شود. مردم طبق روال همیشه پودر رنگ و آب و رنگ مخلوط شده روی هم می پاشند. مردم یکی مناطق ساحلی گجرات یعنی دوارکا، هولی را در معبد دوارکادیش برگزار می کنند و با اجرای موسیقی و برنامه های کمدی شادی این جشن را دو چندان می کنند.

در یکی دیگر از شهرهای این ایالت یعنی احمدآباد قبل از جشن مردم کوزه ای از آب دوغ بالای دیوارها می گذارند و پسرهای شهر تلاش می کنند با درست کردن هرم های انسانی دستشان به کوزه ها برسد تا آن ها را بشکنند. حین این کار دخترها با پاشیدن آب های رنگی تلاش می کنند آن ها را متوقف کنند. این مراسم نیز ریشه در یکی از داستان های آیین هندو دارد.

کسی بتواند به کوزه برسد و آن را بشکند پادشاه هولی لقب می گیرد. سپس پسرانی در این برنامه بودند به مناطق مختلف می روند و مردم را باخبر می کنند که شاید کریشنا ظهور کند و ظرف های کره شان را به سرقت ببرد.

دیگر رسم جالب این جشن کتک زدن برادر شوهر توسط عروس است که برخی از خانواده های هندی این برنامه را اجرا می کنند. در این رسم، عروس یک ساری را داخل طنابی پیچیده و برادرشوهرش را می زند. او را مورد تمسخره قرار می دهد و با حرف هایش او را اذیت می کند. پس از آن تمام بدن برادر شوهرش را با آب رنگی خیس می کند.

جشن هولی درگجرات هندReviewed by Yeganeh on Jun 20Rating: 3.0جشن هولی درگجرات هنددیدن جاذبه های هند و جشنواره های هند بخصوص جشنواره هولی از جمله سرگرمی های شما در تور هند خواهد بود. اگر علاقمندید که به هند سفر کنید، اول تور کمکتان می کند تا با داشتن اطلاعات کافی تور ارزان هند را تجربه کنید.

دیدن جاذبه های هند و جشنواره های هند بخصوص جشنواره هولی از جمله سرگرمی های شما در تور هند خواهد بود. اگر علاقمندید که به هند سفر کنید، اول تور کمکتان می کند تا با داشتن اطلاعات کافی تور ارزان هند را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی