مروری بر تاریخچه قصر جال محل هند

مروری بر تاریخچه قصر جال محل هند

تور هند

جال محل هند

مروری بر تاریخچه قصر جال محل هند:

حتما با دیدن جال محل و شکوه آن و دریاچه ساگار این سوال برای شما بوجود می آید که جال محل چرا و برای چه کسانی ساخته شده. در این بخش به این موضوع خواهیم پرداخت و میفهمیم که صاحبان ثروتمند این قصر زیبا چه کسانی بودند.

تاریخچه قصر جال محل:

ساخت قصر جال محل را به خاندان کچواها نسبت می دهند. کچواها، سلسله ای بودند که قصر مجلل جال محل را برای تفریح و اقامت چند روزه خود و اطرافیان پادشاه ساخته بودند. کچواها در حقیقت دهقانان هندی بشمار می رفتند که بعد از مدتی این ادعا را مطرح کردند که مهم ترین قبیله و صاحب جیپور سلسله آن هاست.

اصالت کچواها به سلسله سوریاوانش باز می گردد البته به گفته خود سلسله کچواها. نام سلسله سوریاوانش در بعضی از افسانه های هندی آورده شده ولی اکثر تاریخ شناسان چنین سلسله ای را غیر واقعی می دانند. ولی در همان چند افسانه که در مورد سوریاوانش ها صحبت شده، آن ها را جنگجویانی دلیر معرفی می کنند.

جال محل به تصمیم و فرمان جی سینگ اول یکی از حاکمان سلسله کچواها ساخته شده و به تدریج به یکی از افتخارات قبلیه کچواها بدل شد. در روایات گفته شده که پادشاه فرمان داد تا قصری با 20 ستون بر روی آب های دریاچه ساگار بسازند. بعد از او سینگ دوم در قرن هجدهم جال محل را بازسازی کرد و چون بازسازی اش بسیار زیبا بود او را سازنده جال محل معرفی می کنند.

دقیقا مشخص نیست جال محل چه زمانی ساخته شده و بخاطر بازسازی های زیادی که از سال 2000 میلادی تا بحال در آن انجام شده، فهمیدن این موضوع بسیار سخت است. چندی از تاریخ شناسان اعتقاد دارند که جال محل در سال 1750 میلادی ساخته شد و اوایل بنا بود که تنها کاخی باشد برای شکار استراحت پادشاه؛ ولی در سال 1799 میلادی قصر توسعه داده شد. البته این ها تنها در حد حدس و گمان است.

بخش های مختلف قصر جال محل:

جال محل اتاق های متعددی دارد که با گچ بری ها استادانه و نقاشی های بسیار زیبا ترئین شده اند. البته چند بالک هم دارد که تماما به سبک راجپوت که سبک رایج راجستان بود ساخته شده اند. جال محل ساختمانی مستطیل دارد و چندین برج مرتفع در هر گوشه آن همچون نگهبانانی ایستاده اند. این برج ها در چند سال اخیر مرتبا مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته اند ولی چون این مرمت ها اصولی نبوده اند، برج ها ظاهرو سبک اصیل خود را از دست داده اند؛ البته همین که هنوز وجود دارند زیبایی جال محل را چند برابر می کنند.

راه رفتن در دالان های جال محل که با هنرمندی و مهارت بسیار گچ بری و نقاشی شده اند و تزئینات ریز و ظریفی دارند، بسیار لذتبخش خواهد بود، بویژه در شب که جال محل چراغانی می شود و در میان دریاچه ساگار می درخشد. در بخش های بعدی بصورت مفصل از یک یک بخش های این کاخ زیبا و مجلل خواهیم گفت.

مروری بر تاریخچه قصر جال محل هندReviewed by Yeganeh on May 23Rating: 3.0مروری بر تاریخچه قصر جال محل هنداگر مایلید در تور هند، جاذبه های هند و جال محل هند را نیز ببینید. اول تور راهنماییتان می کند تا تور ارزان هند را تجربه کنید.

اگر مایلید در تور هند، جاذبه های هند و جال محل هند را نیز ببینید. اول تور راهنماییتان می کند تا تور ارزان هند را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی