برگزاری جشن هولی (قسمت 1)

برگزاری جشن هولی (قسمت 1)

تور هند

برگزاری جشن هولی

برگزاری جشن هولی:

(قسمت 1)

مراحل برگزاری جشن هولی:

فستیوال هولی در اواخر فصل زمستان و غالبا در اکثر مناطق در ماه مارس و ظرف دو روز به زیباترین شکل ممکن برگزار می شود. در ادامه این بخش با یک یک بخش های مراسم هولی آشنا خواهید شد:

پیش از هولی:

با اینکه هولی جشنی دو روزه است، ولی معمولا هندوها از چند روز قبل به پیشواز این فستیوال پر هیجان و رنگارنگ می روند. کم کم مردم شروع به تهیه مواد لازم برای درست کردن خوراکی ها و نوشیدنی های جشن هولی می کنند و ضمن آن پودرهای رنگی زیادی به مقدار لازم و در رنگ های جذاب و شاد فراهم می کنند. فستیوال در واقع برای استقبال از آغاز بهار برگزار می شود و خیلی ها رسم دارند که در آستانه این روزها و مراسم هولی، خانه تکانی هم بکنند که بسیار به مراسم های قبل از عید در ایران شباهت دارد. مردم خانه تکانی می کنند و خود را از آلودگی ها و بیماری ها محافظت می کنند تا بهار را با محیطی پاکیزه و بدون آلودگی شروع کنند. برخی نیز رسم دارند که پیش از هولی لباس نو بخرند تا بعد از روز دوم هولی برای دید و بازدیدهای دوستانه و خانوادگی آماده شوند.

برخی هم چون خیلی هیجان زنده هستند از روزها قبل رنگ بازی را شروع می کنند.

مراسم شب پیش از جشن (هوالیکا داهان):

یک شب قبل از برگزاری هولی، اهالی شهر در مکان های عمومی و پارک ها، معابد و سایر مناطقی که مسقف نیستند خرمن های آتش روشن می کنند و دورش می چرخند. هولیکا داهان یا چوتی هولی با الهام از آتشی که هولیکا برای برادرزاده اش روشن کرده بود تا او را بسوزاند روشن می شود. هولیکا داهان در واژه به معنای آتش زدن هولیکا است. هولی کوچک نیز دیگر نام این مراسم است و نمادی از پیروزی خیر بر شر نیز هست.

مردم در این شب در محل های تعیین شده جمع می شوند و برای سوزانده شدن هولیکا دسته جمعی خوشحالی و پایکوبی می کنند. در پایان مراسم، عده ای از مردم تکه ای آتش را با خود به منزل می برند و با این کار، خانه و وجود خود را از آلودگی ها پاک می کنند.

رنگ بازی:

روز دوم هولی را با نام های دولتی یا رنگوالی نیز معرفی می کنند. با شروع روز دوم، رنگ بازی حقیقی را خواهید دید؛ در روز اول هم عده ای رنگ بازی می کنند، ولی هیجان و شور روز دوم را ندارد. هم با پودرهای رنگی که آماده کرده اند وارد خیابان ها می شوند. عده ای نیز پودرها را داخل آب ترکیب می کنند تا رنگ پذیری بیشتری داشته باشند. سپس جشن هولی با شور و هیجان مضاعفی شروع می شود. مردم به یکدیگر رنگ می پاشند، می رقصند و آواز می خوانند و از بودن در این جمع شاد بسیار مسرور هستند.

برگزاری جشن هولی (قسمت 1)Reviewed by Yeganeh on Jun 20Rating: 3.0برگزاری جشن هولی قسمت اولدیدن جاذبه های هند و جشنواره های هند بخصوص جشنواره هولی از جمله سرگرمی های شما در تور هند خواهد بود. اگر علاقمندید که به هند سفر کنید، اول تور کمکتان می کند تا با داشتن اطلاعات کافی تور ارزان هند را تجربه کنید.

دیدن جاذبه های هند و جشنواره های هند بخصوص جشنواره هولی از جمله سرگرمی های شما در تور هند خواهد بود. اگر علاقمندید که به هند سفر کنید، اول تور کمکتان می کند تا با داشتن اطلاعات کافی تور ارزان هند را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی