برگزاری جشن هولی (قسمت 2)

برگزاری جشن هولی (قسمت 2)

تور هند

برگزاری جشن هولی

برگزاری جشن هولی:

(قسمت 2)

رنگ بازی:

وارد روز دوم جشن بزرگ هولی می شویم. حالا از هولی با عناوینی دیگری همچون رنگوالی هولی یا دولتی نیز یاد می کنند. با شروع روز دوم تازه بازی با رنگ ها به صورت واقعی شروع می شود و هیجان را از اینجا به بعد باید تجربه کنید. البته روز اول هم رنگ بازی دارد ولی خب به داغی و پر هیجانی روز اول نیست. حالا اهالی شهر در خیابان ها هستند با پودرهای رنگی که تهیه کرده اند. عده ای ترجیح می دهند پودرهای خود را با آب ترکیب کنند تا رنگ بیشتری بدهد. هولی با دنیایی از شیطنت و شور شروع می شود. حالا همه سعی می کنند دوستان و اطرافیان خود را رنگی کنند و یا از آب های رنگی روی آن ها بپاشند.

پیشتر در بخش خوراکی های هولی گفتیم که در برخی از مراسم های خاص هند استفاده از ماریجوانا آزاد است. بنابراین اینجا هم کسانی زیاده روی می کنند و با مصرف نوعی ماریجوانای فرآوری شده به نام بهانگ شادی خارج از حد معمول از خود نشان می دهند. بیشتر بهانگ را در نوشیدنی تاندای اضافه می کنند یا در پاکوره که نوعی خوراکی است می ریزند. پس حتما توجه کنید که چه چیزی به شما تعارف می شود تا ناخواسته به دردسر نیافتید.

برای شرکت در بازی رنگ کسی با این توجه نمی کند که چه بر تن دارد بنابراین همه ساده ترین لباس خود را می پوشند چرا که بعد از جشن این لباس ها دیگر قابل استفاده نیستند. مردم در این روز بهترین حالت روحی خود را دارند و از دیدن یکدیگر در حال رقص و شادمانی بسیار شادمان و سرخوش می شوند.

تنها چیزی که در این میان وجود ندارد غم و غصه است؛ هیچکس هیچ دغدغه ای ندارد و نگران چیزی نیست و تنها سعی می کنند نهایت لذت را از بودن در این جشن دو روزه ببرند. کسی با کسی نزاعی ندارد و هیچکس در این میان قضاوت نمی شود. در نهایت دو روز جشن هولی فرصتی است که می توانید در آن خود باشید و لازم نیست به چیزی تظاهر کنید. همه سر حالند و این جمله را تکرار می کنند:

من یک روز عالی دارم.

دید و بازدید پس از رنگ بازی:

وقتی رنگ ها تمام شوند، مردم دست از بازی می کشند و کم کم جشن به پایان می رسد، بنابراین اهالی شهر به منازل خود برمی گردند. البته عده ای هستند تا خیابان ها را تمیز کنند. سپس مردم به حمام رفته و خود را برای بازدیدهای هولی آماده می کنند، چرا که تازه بهار فرا رسیده و زمان احوال پرسی از ادای احترام به یکدیگر است.

هندوها می گویند با برگزاری جشن هولی کینه ها از بین می رود و دوستی ها احیا می شوند. بنابراین میهمانی های عصر آخرین روز هولی برایشان بسیار مهم است. بدین ترتیب جشن پرشور و رنگارنگ هولی با دید و بازدید و احیای روابط دوستانه تمام می شود.

برگزاری جشن هولی (قسمت 2)Reviewed by Yeganeh on Jun 20Rating: 3.0برگزاری جشن هولی قسمت دومدیدن جاذبه های هند و جشنواره های هند بخصوص جشنواره هولی از جمله سرگرمی های شما در تور هند خواهد بود. اگر علاقمندید که به هند سفر کنید، اول تور کمکتان می کند تا با داشتن اطلاعات کافی تور ارزان هند را تجربه کنید.

دیدن جاذبه های هند و جشنواره های هند بخصوص جشنواره هولی از جمله سرگرمی های شما در تور هند خواهد بود. اگر علاقمندید که به هند سفر کنید، اول تور کمکتان می کند تا با داشتن اطلاعات کافی تور ارزان هند را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی