بخش های مختلف قصر جال محل (قسمت 1)

بخش های مختلف قصر جال محل (قسمت 1)

تور هند

جال محل

بخش های مختلف قصر جال محل:

(قسمت 1)

بخش های مختلف جال محل:

بنای جال محل چندین اتاق بسیار زیبا و چند بالکن بزرگ دارد. این بالکن ها و اتاق ها تمام به سبکی که از قدیم الایام در راجستان مرسوم بوده ساخته شده اند. سبکی معماری این بخش همه سبک راجپوت است که بعدها بصورت کامل درمورد آن خواهیم گفت. جال محل ساختمانی مستطیلی است که، در هر گوشه این قصر چند برج هشت ضلعی ساخته شده. در یک ده اخیر این برج ها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته اند، اما چون بازسازی ها بسیار غیر اصولی بودند برج ها دیگر سبک اصیل و نخستین خود را ندارند و دیگرهشت ضلعی نیستند.

برخی راهروها و گذرگاه های این ساختمان همچون سابق هستند و ظرافت و گچ بری های خود را دارند، به خصوص هنگام شب گردش در جال محل که با نورپردازی های رنگارنگ باشکوه تر نشان می دهد بسیار لذت بخش خواهد بود. در ادامه با تمام بخش های جال محل آشنا خواهیم شد.

بالکن و گذرگاه:

دو بخشی که در جال محل بسیار حائز اهمیت هستند؛ اتاق های باشکوه آن که با نقاشی های زیبا تزئین شده اند و تراس اصلی قصر که مختص تفریح و عبور فرمانروا بود. بالکن های قصر جال محل چند گذرگاه قوس مانند دارند که شکوه جال محل بیشتر می کنند. این گذرگاه ها برخلاف سایر دالان بسیار زیبا و دیدنی هستند؛ بخش داخلی سقف، بالکن ها با نقوشی ریز، رنگارنگ و دیدنی تزئین شده اند. این نقوش شباهت زیادی به فرش های ایرانی دارند و با هربار نگاه کردن به آن ها می توانید تصویر جدیدی را ببینید. تمام نقاشی های این بخش پر از نقوش ظرف های بزرگ میوه، طلا و جواهر، گل سرخ و... هستند و سعی بر این بوده که قدرت و بزرگی پادشاه را نشان دهند.

بام این تفرجگاه مملو از گل های رنگارنگ و درختان سرسبز است و بیشتر از یک بام شباهت به یک پارک دارد. این بخش از قصر بصورت کامل مرمت شده و حالا چند فواره مرمرین و مسیرهای پیاده فوق العاده هم دارد. باغچه های قصر و این بالکن بسیار بزرگ جذاب ترین بخش کاخ محسوب می شوند. باغچه ها را به سبک چهارباغ ساخته اند. چهارباغ سبکی نام آشنا برای ماست چراکه باغ های ایرانی و اسلامی نیز به همین سبک ساخته شده اند. چیزی که این سبک را از سایرین متمایز می کند، وجود مسیرهای پیاده روی، حوضچه های متعدد و باغچه های پر گل است.

این پارک یا باغچه زیبا روی بامِ جال محل و در میان دریاچه ساخته شده و حقیقتا محلی فوق العاده را برای پادشاه ساخته بودند. اهالی جیپور معتقدند که پادشاه در این بالکن بزرگ تمرین تیراندازی می کرد و به شکار پرنده های دریاچه مشغول می شد.

بام قصر حالا شب هنگام با لامپ های رنگارنگ نوپردازی می شود، از این رو شب های جال محل بسیار زیباتر خواهد بود و خیلی از مردم را در این ساعات به طرف خود جذب می کند.

بخش های مختلف قصر جال محل (قسمت 1)Reviewed by Yeganeh on Jun 21Rating: 3.0بخش های مختلف قصر جال محل قسمت اولاگر مایلید در تور هند، جاذبه های هند و جال محل هند را نیز ببینید. اول تور راهنماییتان می کند تا تور ارزان هند را تجربه کنید.

اگر مایلید در تور هند، جاذبه های هند و جال محل هند را نیز ببینید. اول تور راهنماییتان می کند تا تور ارزان هند را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی