بخش های مختلف دروازه هند (قسمت 2)

بخش های مختلف دروازه هند (قسمت 2)

تور هند

دروازه هند

بخش های مختلف دروازه هند:

(قسمت 2)

کتیبه ها:

تمام یادواره ها و المان های جنگی دنیا معمولا تعدادی کتیبه یا لوح دارند که بر رویشان نام اشخاصی که سازه برای آن ها ساخته شده را حک کرده اند، این دروازه زیبا هم چنین کتیبه هایی را بر بدنه خود دارد. یک کتیبه ی بزرگ در بخش فوقانی دروازه هند و یکی در سمت اصلی سازه وجود دارد که روی یکی حک شده تقدیم به پرنده های شجاع هند که در فرانسه، فلاندرهای مازوپاتامی، آفریقای غربی و شرق دور کشته شده اند و بعدی به نام بزرگان نظامی هند مزین شده.

بخش بالایی دروازه را به شکل پلکانی ساخته اند. این بخش ها محل نوشتن اسم سربازان و دلاوران هندی است. جالب است بدانید که این لیست بلند بالا نام زنان زیادی را نیز در خود دارد که در راه آزادی و استقلال هند بسیار جنگیدند.

شب ها این کتیبه با نورپردازی ها و رقص پرچم هند زیبایی اش چند برابر می شود.

سایبان:

بخش شرقی دروازه 150 متری آن سازه کوچک دیگری هم ساخته شده که به آن سایبان می گویند. این سایبان در واقع طاقیست گنبدی که 4 ستون دارد، جنس آن از سنگ مرمر است، با پایه ای قرمز رنگ به ارتفاع 73 فوت (معادل 22.2 متر). زیر این گنبد را که ببینید مشعلی در آن جای دارد که همواره روشن است و خاموشی ندارد، به عبارتی نوری جاودان دارد.

این طاق و مشعل همیشه  روشن آن با هدف حفظ یاد و خاطره سربازانی که در نبرد بین هند و پاکستان مردند ساخته شده است. البته این یادواره را با عنوان یادواره قبور شهدای گمنام هند هم می شناسند. برخی می گویند که پیشتر قرار بود مجسمه یکی از افراد بزرگ و قدرتمند انگلیسی در این سایبان قرار بگیرد ولی عملی نشد و حالا تنها بصورت یک سایبان و یادواره دیده می شود.

مجسمه جرج پنجم:

جالب است بدانید که سال ها پیش مجسمه یا پیکره ای از جرج فردریک ارنست آلبرت هم ساخته شده بود که در کنار دروازه هند و دقیقا در مجاورت این سایبان بزرگ که یادواره شهدا است جای گرفته بود. اگر بخواهید از جرج بدانید باید بگوییم او پادشاه بریتانیا، ایرلند و قلمروهای بریتانیا و امپراتوری هند بود و مابین سال های 1865 تا 1936 میلادی زندگی می کرد.

حالا اگر به دیدن دروازه هند بروید از مجسمه جرج خبری نیست چون آن را برداشته اند. خیلی ها معتقدند که اصلا مجسمه جرج هیچوقت در جایی که مشخص شده قرار نگرفته بود که بخواهند آن را بردارند. برخی بر این باورند که سایبان یادواره که 4 ستونه است ابتدا سقفی نداشت و قرار بود مجسمه جرج را در آن بگذارند که البته هیچوقت این تصمیم عملی نشد. برخی از منابع تصاویری را منتشر کرده اند که نشان می دهد مجسمه جرج در میان این ستون ها و زیر سایبان جای گرفته بود اما کسی به این تصاویر چندان باور ندارد.

بخش های مختلف دروازه هند (قسمت 2)Reviewed by Yeganeh on May 31Rating: 3.0بخش های مختلف دروازه هند قسمت دومدر تور هند دیدن جاذبه های هند بخصوص دروازه هند یکی از بخش های سرگرم کننده برای شما خواهد بود. اول تور راهنمایی تان می کند تا تور ارزان هند را تجربه کنید.

در تور هند دیدن جاذبه های هند بخصوص دروازه هند یکی از بخش های سرگرم کننده برای شما خواهد بود. اول تور راهنمایی تان می کند تا تور ارزان هند را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی