انواع لباس های مردانه هندی (قسمت 1)

انواع لباس های مردانه هندی (قسمت 1)

تور هند

لباس های هندی

انواع لباس های مردانه هندی:

(قسمت 1)

پوشاک مردان هندی:

همونطور که می دونید لباس های هندی از رنگ و لعاب زیادی برخوردارن که این مهم رو مدیون خیاط های هنر دوست هستن. حتما تو مستند یا فیلم محصول هند مردها رو با لباس های بخصوص هندی دیدید. تو هند برای مردها بلوزهای بلند و شلوار توسط دولت هند به عنوان لباس رسمی به تایید رسیده ولی با این حال خیاط های خوش ذوق هندی باز هم هنر خودشون رو به صورت های مختلف روی پارچه ها رنگارنگ هندی پیاده می کنند.

تو این قسمت قراره با بعضی از لباس های مردانه که در هند محبوبیت زیادی دارن آشنا بشید.

انواع لباس های مردان هندی:

اینکه مردهای هندی چه پوششی دارند ارتباط مستقیمی با آب و هوا، طبقه ی اجتماعی، سن و شغلشون داره. مردها طبق جایگاه و حرفه ای که دارند لباس خاصی رو به تن می کنند. البته در ادارات معمولا از بلوز و شلوار استفاده میشه.

در این بخش با همه لباس های مردانه که در هندوستان دوخته و پوشیده میشه آشنا میشید.

دوتی:

دوتی از جمله پوشش های سنتی هندوستانه و حالا بیشتر تو روستاها به تن مردها دیده میشه. دوتی فقط یه شلواره که بدون پیراهن استفاده میشه، این شلوار ظاهرش شبیه شلوارهای خمره ایه و بسیار گشاد و خنکه و مناسب روزهای گرمه.

دوتی همیشه پارچه سفید و بدون طرح داره بنابراین برای اینکه جلوه این شلوار رو بیشتر بکنن و اون رو از سادگی در بیارن از یه نوار طلائی برای زیباتر جلوه دادنش استفاده می کنند. بعضی ها هم از کمربندهای تزئینی برای قشنگ تر نشون دادنش استفاده می کنند. روستایی ها بیشتر دوست دارن که دوتی که به تن می کنند ساده باشه. ماهاتما گاندی هم در اغلب مواقع دوتی به تن داشت و با پارچه ای ساده بدنش رو می پوشوند.

موندو:

میشه گفت که این پوشش تقریبا به تاریخ پیوسته چون دیگه امروزه چندان ازش استفاده نمیشه. موندو شباهتی به لباس های امروزی و قدیمی مردانه نداره چراکه موندو یک دامن بلنده که با پارچه های خنک سفید رنگ دوخته میشه. مردهای هندی این دامن رو بدون پیراهن و یا با پیراهن به تن میکنند. موندو هم مثل دوتی با یه نواری طلائی رنگ تزیین میشه و ظاهری شیک به خودش میگیره. اگر این دامن رو با پیراهن تن هندی ها دیدید باید بدونید که اسم اون پیراهن ملموندو هستش.

شروانی:

شروانی یا اچکن رو آقایون هندی اغلب در مراسم ها به تن می کنند. شروانی یک لباس دو تیکس، از یک کت بلند و یک شلوار تشکیل شده.

کت شروانی تا بالای زانو کشیده میشه و باید حتما دکمه دار باشه، یقه این کت بلند دوخته میشه تا گردن مردها رو زیباتر نشون بده. شلوار این لباس در قسمت مچ پا کاملا تنگ است ولی در بخش ران مقداری آزادتر دوخته میشه. دامادها بیشتر از شروانی به عنوان لباس شب عروسی استفاده می کنند، کرم، سبز کمرنگ یا طلائی رنگ هایی هستند که بیشتر دامادها استفاده می کنند. در دوخت این لباس از پارچه هایی با نقش های برجسته و گلدوزی شده استفاده میشه و به همین خاطر فاخرترین لباس مردانه هندی شناخته میشه.

انواع لباس های مردانه هندی (قسمت 1)Reviewed by Yeganeh on Jul 11Rating: 3.0انواع لباس های مردانه هندی قسمت اولدر تور هند دیدن جاذبه های هند و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم و لباس های هندی یکی از بخش های سرگرم کننده برای شما خواهد بود. اول تور راهنمایی تان می کند تا تور ارزان هند را تجربه کنید.

در تور هند دیدن جاذبه های هند و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم و لباس های هندی یکی از بخش های سرگرم کننده برای شما خواهد بود. اول تور راهنمایی تان می کند تا تور ارزان هند را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی