انواع لباس های مردانه هندی (قسمت 2)

انواع لباس های مردانه هندی (قسمت 2)

تور هند

لباس های مردانه هند

انواع لباس های مردانه هندی:

(قسمت 2)

سارونگ یا لونگی:

این لباس علاوه بر سارونگ به دو اسم دیگه یعنی لونگی و پانچ هم معروفه و هندی ها با این سه اسم این لباس سنتی کشورشون رو معرفی می کنند، سارونگ در حقیقت یه دامنه سنتیه که اگر به اغلب کشورهای آسیای شرقی سفر کنید می تونید این دامن رو تن مردها ببینید چون بسیار محبوب و پراستفاده هستش. در کشور هند سارونگ یا پانچ رو معمولا با استفاده از پارچه های چهارخونه یا رنگی می دوزند و بسیار هم پرطرفداره در بین مردان هندی.

سارونگ هم می تونه تا روی زانو دوخته بشه و هم تا مچ پا. با اینکه سارونگ فقط یک دامنه اما دو نوع متفاوت، باز و بسته داره، یعنی اینکه بخشی از این لباس این قابلیت رو داره که باز بشه که مربوط به جلوی دامنه و برخی کاملا جلو بسته هستن.

معمولا مردهایی که ساعات طولانی رو بیرون از محیط خونه باید کار کنند از این پوشش استفاده می کنند تا گرما اذیتشون نکنه. این دامن مردانه در بنگلادش، برونئی، اندونزی، مالزی، میانمار و حتی سومالی هم بسیار پرکاربرده چون این کشورها وجه اشتراکی با عنوان گرمای بالای هوا دارند. البته حالا سارونگ بیشتر در روستا و برای کشاورزها کاربرد داره و تو شهر مردها سعی می کنند شلوار بپوشند.

این دامن سنتی رو بعضی خانم های آسیای شرقی هم به تن می کنند.

بند گالا یا جدهپوری:

بند گالا یکی دیگه از لباس های محبوب آقایان هندیه. کُتی زیبا و رنگارنگ که اغلب مردان در مهمانی ها و بخصوص مراسم عروسی می پوشند، برخی از مناطق هند این کت رو به عنوان لباس دامادی میشناسن. به ظاهر خیلی شبیه کت های غربی هاست و وجه تمایزهای این کت هم یقه هندی معروف و گلدوزی های بسیار زیباییه که روش کار می کنند.

این کت از جنس ابریشمه. یقه بند گالا رو با دکمه و یا گلدوزی تزیین می کنند. به تازگی در هند و راجستان رایج شده که بند گالا را با شلوارهایی با رنگ متضاد کت به تن می کنند تا زیبایی ها بندگالا بیشتر به چشم بیاد. این روش خیلی زود رایج شده و حالا به عنوان یه لباس نیمه رسمی به محبوبیت زیادی رسیده.

انگارکا:

انگارکا از جمله لباس های قدیمی هندی بشمار میره. این پوشش رو معمولا برای کسانی که به رقصیدن علاقمندند می دوزند و مردان رقصنده همیشه چنین لباسی به تن دارند. استفاده از این لباس برای رقصنده ها به این سال ها مربوط نیست و از قدیم الایام در مناطق مختلف هند محبوبیت زیاده داشته.

اسم انگارکا از لغت سانسکریت انگرکشاکا یعنی حفاظت از بدن استخراج شده. در واقع انگارکا برای محفاظت از بدن مردان رقصنده نیز کاربرد داشته. بعداز قرن 19 استفاده از انگارکا از رونق افتاد ولی به فراموشی سپرده نشد چراکه هنوز هم خیلی از رقصنده های هندی انگارکا رو به سایر لباس ها ترجیح میدن. همونطور که بانوان هندی به ساری علاقه دارند.

انگارکا در بخش بالای دست چپ گره هایی خورده میشه بعد به اون پارچه ای متصل میشه تا رقصنده ها به کمک اون بتونن بچرخن. این لباس تا زیر زانو کشیده میشه و یک شلوار هم داره.

انواع لباس های مردانه هندی (قسمت 2)Reviewed by Yeganeh on Jul 11Rating: 3.0انواع لباس های مردانه هندی قسمت دومدر تور هند دیدن جاذبه های هند و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم و لباس های هندی یکی از بخش های سرگرم کننده برای شما خواهد بود. اول تور راهنمایی تان می کند تا تور ارزان هند را تجربه کنید.

در تور هند دیدن جاذبه های هند و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم و لباس های هندی یکی از بخش های سرگرم کننده برای شما خواهد بود. اول تور راهنمایی تان می کند تا تور ارزان هند را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی